2021-07-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Är det värt att gå in i Plejd eller kommer vi se en kraftig rekyl? Är deras fundamenta bra?

Plejd är både enkelt och smidigt. Fungerar tipptopp där även elektriker höjer simpelheten i användningen. De tar ju sig ann ny större mark nu, men jag har svårt att se att de på kort sikt ska ta någon ofantlig höjd. Men i längden tror jag att det kan vara en god investering, även om rekylen nedåt är vad jag förväntar mig just nu.
Citera
2021-07-31, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fledthescene
Plejd är både enkelt och smidigt. Fungerar tipptopp där även elektriker höjer simpelheten i användningen. De tar ju sig ann ny större mark nu, men jag har svårt att se att de på kort sikt ska ta någon ofantlig höjd. Men i längden tror jag att det kan vara en god investering, även om rekylen nedåt är vad jag förväntar mig just nu.

Kan ju bara tala för mig själv och dom jag elektriker jag känner men anledningen till att vi kört mycket med plejd är ju för att det har varit det enklaste och bästa alternativet under många år. Men nu dyker det upp andra alternativ som löser samma saker lika bra och dessutom erbjuder mycket fler alternativ för kund.

Produkter som är favoritvalet igår behöver inte vara det imorgon.. när jag började använde vi Torix toppklammer, idag är det bara några få gamla gubbar som envisas med det. Utvecklingen går framåt och just nu börjar Plejd hamna på efterkälken.
Bzo sammanfattar det väldigt bra.
Citera
2022-02-04, 09:34
Medlem
FB-Kissens avatar
Bra rapport idag, men störtdyker nästan 14%??
Citera
2023-07-14, 22:32
Medlem
Dags att fly denna aktie medans man kan?
Citera
2023-07-15, 05:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Varför då?

Bra produkter, men marknaden på armaturer är stenhård med små marginaler.

Ligger lång här då jag tror på deras produkter.
Citera
2023-07-15, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers

Men tänk om Aktieprenören släpper en ny analys på 100 sidor eller rentav spelar in "Ingen hejd på Plejd" i dansbandsstil? Då kanske aktien tar fart igen. Det handlar trots allt om ett bolag där kursen pumpats av Twitter-fjantar som tror dom är finansgenier för att dom haft tur en gång.
Citera
2023-07-27, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Men tänk om Aktieprenören släpper en ny analys på 100 sidor eller rentav spelar in "Ingen hejd på Plejd" i dansbandsstil? Då kanske aktien tar fart igen. Det handlar trots allt om ett bolag där kursen pumpats av Twitter-fjantar som tror dom är finansgenier för att dom haft tur en gång.

P/e 37 på ett bolag som säljer mot bygg- och renoveringsmarknaden, 40000 aktieägare och ett marketcap på 1,8 Mkr. Hårt pumpad aktie på twitter och aktiepoddar. Nej, Plejd ska ner till 100 inom ett år.
Citera
2024-12-23, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
P/e 37 på ett bolag som säljer mot bygg- och renoveringsmarknaden, 40000 aktieägare och ett marketcap på 1,8 Mkr. Hårt pumpad aktie på twitter och aktiepoddar. Nej, Plejd ska ner till 100 inom ett år.
Tur man inte lyssnade på dig. )
Citera
2024-12-23, 13:10
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepitsimple2
Tur man inte lyssnade på dig. )

Om du sålt då och köpt tillbaka ett par månader senare hade du sluppit en nedgång på 25 %.
Aktien var nere i 123 kr som lägst.

Står i 367 kr nu, p/e-tal 50, börsvärde 4,1 miljarder.
Citera
2025-01-19, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Om du sålt då och köpt tillbaka ett par månader senare hade du sluppit en nedgång på 25 %.
Aktien var nere i 123 kr som lägst.

Står i 367 kr nu, p/e-tal 50, börsvärde 4,1 miljarder.
Som sagt, det var tur man inte lyssnade på dig. Jag behöll mins 1100 aktier och har tjänat riktigt bra på dom. Om du följde dina egna råd så tjänsde du inget.

Den skulle ju ner till 100 inom ett år. 😂

Den är värd nästan 4 ggr mer än vad du förutspådde. 😂😂
Senast redigerad av Keepitsimple2 2025-01-19 kl. 22:54.
Citera
2025-01-20, 06:13
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keepitsimple2
Som sagt, det var tur man inte lyssnade på dig. Jag behöll mins 1100 aktier och har tjänat riktigt bra på dom. Om du följde dina egna råd så tjänsde du inget.

Den skulle ju ner till 100 inom ett år. 😂

Den är värd nästan 4 ggr mer än vad du förutspådde. 😂😂

Nu svarade du fel person. Det var Kjome-och-Renvall (älskar nicket) som baissade aktien.
Citera
2025-02-03, 00:14
Medlem
Snart rapport.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här