2025-01-18, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Tycker du ska skaffa en advokat även om du får bekosta själv så kan det vara värt det. Lycka till!

tack men jag har tyvärr inte den möjligheten känner mig trakasserad av polisen. jag vet verkligen inte hur detta har hänt och nu ska de förstöra mitt liv
Citera
2025-01-18, 16:15
Medlem
Men vad är du misstänkt för?
Är det ett brev adresserat till dig dom tagit så är det bara att neka.
Det är ett försök till ringa narkotikabrott som dom inte kan fälla dig för så länge du nekar.
Inte säkert dom har gått in i din mobil heller då det är lång väntetid på det och tror inte dom gör det för ett ringa försöks brott.
Så var det för mig och det blev nedlagt efter förhöret och jag fick hämta min mobiltelefon hos polisen.
Citera
2025-01-18, 17:15
Medlem
Citat:
Det är ett försök till ringa narkotikabrott som dom inte kan fälla dig för så länge du nekar.
Inte säkert dom har gått in i din mobil heller då det är lång väntetid på det och tror inte dom gör det för ett ringa försöks brott.
Så var det för mig och det blev nedlagt efter förhöret och jag fick hämta min mobiltelefon hos polisen.

de har redan gått igenom telefonen och hittade ngn bild, jag själv kan inte hitta bilden. de va mer än ett paket de hittat. men de tror inte på nåt jag säger verkar de som..
Citera
2025-01-18, 17:19
Medlem
Citat:

har haft lite tvivelaktigt umgänge under tiden paketen ska ha hittats.. men vill inte tro någon försökt göra sånt här i mitt namn. har inte längre någon vidare kontakt med det umgänget och sedan dess har det, vad jag vet, inte tagits fler paket heller.. men tror alltid det bästa om människor och det har drabbat mig många ggr på olika vis
Citera
2025-01-18, 18:19
Medlem
Neka till att du har beställt något.
Du vet ingenting om några brev.
Upp till åklagaren att bevisa om du är skyldig inte polisen.
Men är det bara brev som inte kommit fram så brukar det läggas ner. Gjort det för fler i denna tråd förrutom mig.
Hoppas det löser sig och förstår din oro 100%.
Citera
2025-01-18, 18:24
Medlem
Citat:
Neka till att du har beställt något.
Du vet ingenting om några brev.
Upp till åklagaren att bevisa om du är skyldig inte polisen.
Men är det bara brev som inte kommit fram så brukar det läggas ner. Gjort det för fler i denna tråd förrutom mig.
Hoppas det löser sig och förstår din oro 100%.

jag har nekat men ingen verkar tro mig då jag precis som nån annan här fått tid till huvudförhandling osv de påstår sig ha bevis vilket skrämmer mig
Citera
2025-01-18, 18:28
Medlem
Så länge dom inte har hittat droger på dig eller hemma hos dig utan bara har ett brev som någon skickat till dig så borde dom inte ha någonting för en fällande dom.
Ingen som kan hjälpa dig med en advokat? Skulle göra allt så mycket lättare för dig och även få dig att känna lugn.
Citera
2025-01-18, 18:32
Medlem
Polisen är riktigt dryga och man ska egentligen inte säga någonting till dom men det är lättare sagt än gjort om dom dyker upp 3-6st i uniform. Dom vill skrämma eventuella köpare och stoppa nätförsäljningen utav droger.

Bevisbördan ligger i slutändan hos åklagaren.
Citera
2025-01-18, 19:55
Medlem
Citat:
Så länge dom inte har hittat droger på dig eller hemma hos dig utan bara har ett brev som någon skickat till dig så borde dom inte ha någonting för en fällande dom.
Ingen som kan hjälpa dig med en advokat? Skulle göra allt så mycket lättare för dig och även få dig att känna lugn.

de har inte varit hemma hos mig och har inte hittat något varken hemma eller velat jag ska lämna prover. men varför ska de gå till åtal om de inte tycker sig ha tillräckligt? de har hittat en bild i min telefon, jag kan inte hitta bilden de pratar om, vad de beror på vet jag inte. om den är raderad och de hittat den via icloud eller vad, hur som helst har jag inte beställt några droger på internet men enligt dom och tydligen enligt åklagaren har jag gjort det. de gäller ett par olika paket vilket gör att de känns som nån verkligen utnyttjat både mig och min brevlåda.
Citera
2025-01-18, 19:56
Medlem
Citat:
Polisen är riktigt dryga och man ska egentligen inte säga någonting till dom men det är lättare sagt än gjort om dom dyker upp 3-6st i uniform. Dom vill skrämma eventuella köpare och stoppa nätförsäljningen utav droger.

Bevisbördan ligger i slutändan hos åklagaren.

jag såg inga problem i att svara på frågorna då jag hade fullt förtroende de skulle lyssna på mig men jag hade fel, jag upplever att de bara vred på allt istället
Citera
2025-01-18, 20:13
Medlem
Neka under förhandlingen och prata inte för mycket.
Under polisförhöret var du ju såklart nervös och rädd så du babblade på får du säga om dom frågar.
Ganska säker på att du blir friad.
Du kan ju kontakta en advokat och rådfråga, du behöver ju inte anlita en.
Citera
2025-01-18, 20:19
Medlem
Citat:
Neka under förhandlingen och prata inte för mycket.
Under polisförhöret var du ju såklart nervös och rädd så du babblade på får du säga om dom frågar.
Ganska säker på att du blir friad.
Du kan ju kontakta en advokat och rådfråga, du behöver ju inte anlita en.

tack för stöttning. är tjej också så känner mig rädd att va hemma för vet inte vad som händer ingen lyssnar på mig ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in