2024-07-09, 23:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarhatt
Fick ett SMS att det kommer komma kallelse till förhör. Sedan fick jag ett brev att jag misstänkt för brott och skulle infinna mig på förhör.

Var säkert 2 månader efter brevet blev taget på terminalen.
Okej tack för svar då är det väl onödigt att oroa sig.
Citera
2024-07-10, 14:03
Medlem
piratepuppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Jag väntar på ett, det är 21 dagar sent :-/ Inget ljud än... men tror fan inte det kommer heller. Tror inget brev från snuten kommer heller. Men man vet aldrig.

Ptja, det har väl gått flera månader sen dom "tappade bort" det första för mig, om dom ens skickade det?
Citera
2024-07-10, 16:53
Medlem
Undrar hur många där ute som har börjar beställa till främlingar i villa och öppen brevlåda, är inte stolt över att tanken har slått mig men kan tänka mig att folk med riktig desperation inte drar sig
Citera
2024-07-11, 02:51
Medlem
sluta.smaskas avatar
Lånar tråden lite då jag inte vill riskera att skapa en tråd som kanske redan existerar.

Fick en försändelse beslagtagen för ungefär 2-3 månader sen. Då fick jag som förväntat ett brev ifrån polisen där det stod att de hade beslagtagit ett brev som innehöll misstänkt narkotika och som var adresserat till min adress. Där det även framgick att jag kunde gjort anspråk på det, vilket jag så klart inte gjorde.

Hur som helst.. min fråga är; törs jag beställa igen? eller hur länge bör jag avvakta? bor inte längre på samma adress, ska tilläggas.

Tacksam för svar
Citera
2024-07-11, 07:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sluta.smaska
Lånar tråden lite då jag inte vill riskera att skapa en tråd som kanske redan existerar.

Fick en försändelse beslagtagen för ungefär 2-3 månader sen. Då fick jag som förväntat ett brev ifrån polisen där det stod att de hade beslagtagit ett brev som innehöll misstänkt narkotika och som var adresserat till min adress. Där det även framgick att jag kunde gjort anspråk på det, vilket jag så klart inte gjorde.

Hur som helst.. min fråga är; törs jag beställa igen? eller hur länge bör jag avvakta? bor inte längre på samma adress, ska tilläggas.

Tacksam för svar

Du är antagligen inte flaggad, ännu mindre chans på ny adress. Får du flera försändelser tagna finns chansen att polisen att ta till fler utredningsåtgärder varje gång, resten av riskanalysen får du göra själv
Citera
2024-07-11, 08:12
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merklig
Undrar hur många där ute som har börjar beställa till främlingar i villa och öppen brevlåda, är inte stolt över att tanken har slått mig men kan tänka mig att folk med riktig desperation inte drar sig

Man kan också sätta upp en brevlåda på något öde ställe med ett random namn och beställa dit. Man behöver inte vara skriven på adressen man får post till, det räcker med att det är en riktig adress.
Citera
2024-07-11, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Man kan också sätta upp en brevlåda på något öde ställe med ett random namn och beställa dit. Man behöver inte vara skriven på adressen man får post till, det räcker med att det är en riktig adress.

En nyuppsatt brevlåda mitt i ingenstans utan anslutning till en bostad är väl suspekt bara det i sig själv, att det dessutom enbart kommer vadderade kuvert utan avsändare borde ju göra att brevbäraren lägger ihop 1+1 efter typ 3 brev, eller kanske redan på första
Citera
2024-07-11, 09:11
Medlem
StonedMonkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av merklig
En nyuppsatt brevlåda mitt i ingenstans utan anslutning till en bostad är väl suspekt bara det i sig själv, att det dessutom enbart kommer vadderade kuvert utan avsändare borde ju göra att brevbäraren lägger ihop 1+1 efter typ 3 brev, eller kanske redan på första

Så skulle jag ha gjort iallafall, känns som det bättre alternativet istället att beställa till någon random villa. Det kan vara någon som är nyinflyttad. Sen måste ju brevbäraren bry sig vilket dom flesta inte gör, iallafall enligt min erfarenhet.
Citera
2024-07-11, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Så skulle jag ha gjort iallafall, känns som det bättre alternativet istället att beställa till någon random villa. Det kan vara någon som är nyinflyttad. Sen måste ju brevbäraren bry sig vilket dom flesta inte gör, iallafall enligt min erfarenhet.

Menar du att du skulle spika upp en vid en sån där samlingplats med ett gäng brevlådor för små samhällen i skogen eller genuint bara mitt i ingenstans?
Citera
2024-07-12, 11:55
Medlem
Fråga, någon som haft problem med leverans från RC Inrikes? Väntat 10 dagar på leverans? De som är sega eller posten som kan ha tagit?
Citera
2024-07-13, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mynameisblah
Fråga, någon som haft problem med leverans från RC Inrikes? Väntat 10 dagar på leverans? De som är sega eller posten som kan ha tagit?
Dom är kända scammers
Citera
2024-07-15, 01:35
Medlem
Hur riskabelt är det att skicka efter medicin (piller)?
Tänker att det kanske hörs skramlade bara dom ruskar på paketet.
Då får man väl hämta paketet hos ombud för det går väl inte ner i brevinkastet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in