2024-12-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av detnaw
(inser ja la i fel tråd) Om mod vill flytta till förlorade ordrar får ni gärna göra det. Ber om ursäkt för missen)

La beställning för ca 14 dagar sedan. Inte ett pip. Inget svar på mail. Oroar mig för de fastnat eller bara blivit blåst. Vad händer? Har allt blivit så krångligt och komplicerat / övervakat senaste månaden? Funkat för mig i flera år. Att leta upp en kran är inget jag gillar direkt för oftast är det skit + ja skummis folk. Men med facit i hand så är de nog back to old ways.

Bara undrar. Fler som inte fått paket senaste veckorna? Det verkar ju så när man läser här. Hade sett fram emot mina grejer innan nyår men tror de är puts veck....eller så lever hoppet kvar att de ligger 1 miljon paket hos Posten och de är kaos där och de dyker upp. Just nu gör de inget om de kommer efter nyår. Nu är man bara nojjig vad som händer. Använder alla metoder för göra det så säkert som möjligt men jämför man med förr så känner man sig väldigt bevakad till och med här. Nej jag beställer inte sånt som gör mig paranoid för den vill som babbla om det. Undrar bara hur de går för andra!

Önskar alla ett gott nytt år and all the best with your orders <3

Vet själv att det är extrem torka just nu för många vendors.. Dom har typ inget hemma. Finns dom som till och med stängt tillfälligt. Sen finns det några vendors som dragit (exit) nämner inga men alla vet.. Mycket mörka tider nu, men hoppas nästa år börjar bättre 🙏🏼👍🏼
Citera
2024-12-30, 12:25
Medlem
Han jag alltid köpte av måste åkt dit men allt var betalat och klart så det finns ju inget jag kunde göra. Nu köper jag lite i taget. Var typ 15000 kr men numera lägger jag max 3000kr.
Citera
2024-12-31, 12:01
Medlem
Då är det min tur att berätta hur det gick för mig. Det är ett antal försändelser som har försvunnit för mig genom åren, men jag har aldrig lagt mycket mer betänketid på det än en ev scam de gånger jag inte fått re-ship.

Min historia började med att Soc helt plötsligt hörde av sig i mitten av oktober, då Polisen gjort en orosanmälan till dem om ett beslagtaget brev med cannabis med mitt namn och adress på. Jag hade alltså inte hört eller fått något från Polisen innan brevet från Soc damp i brevlådan. Soc blev inblandade då jag har ett barn, och jag och min sambo blev kallade inom en vecka för ett samtal med dem.

Brevet hade beslagtagits under en insats på en terminal i Stockholm i början av juni, enligt infon som Soc fått. Jag hade förstås inte beställt något. Jag vet inte hur det kunde stå mitt namn på det. Jag har aldrig provat droger. Nej tack, jag vill inte lämna urinprov och min sambo ville inte heller att jag skulle göra det...

Nog för att Soc var envisa med sina frågor, men det märktes att mötet var för vår/barnets skull och de tvingade inte till någonting. Och de hade noll koll på det här med drogförsändelser och hur ett paket med cannabis kan se ut. De visste inte heller hur mycket. De behandlade mig väl, och mötet avslutades på ett trevlig sätt. En vecka senare fick vi beslutet från dem i brevlådan - ärende nedlagt.

Sen kom den stora väntan - kommer Polisen höra av sig? Jag fick aldrig något brev om att de beslagtagit något för mig. I slutet av oktober kom istället kallelsen till förhör nästa vecka, och det stod inte vad förhöret gällde. Men jag visste ju, så jag ställde inga frågor utan tog mig dit och svarade samma som till Soc. Polisen och Soc hade inte haft kontakt om mitt ärende utan polisen trodde att Soc inte ens hade hört av sig än.

Frågorna på förhöret var precis som många andra beskrivit; vad vet du om det här paketet? Har du beställt droger? Vem kan ha beställt? Kan det vara din sambo? Jag behandlades väl även av polisen - det fanns inga hot eller ens prat om att titta i min telefon eller göra urinprov. Hen skrattade till och med lättsamt vid frågan om jag vill ha paketet. Är osäker på om jag fick erbjudande om att skriva under strafföreläggande. Det var i alla fall över på 20 minuter.

Lite mer än tre veckor efter förhöret damp besutet ner i brevlådan - ärendet nedlagt då det inte finns bevis. Här stod det specifikt att misstanken gällde "försök till ringa narkotikabrott".

Jag tyckte det var nice och enkelt att kunna beställa hem för lite chill-rökning. Det var INTE värt hur allt jag har sattes på spel och ångesten jag känt i den här härvan. Så den här kampen vann Polisen för min del - jag är ren och kommer inte köpa eller konsumera något i närheten av Sverige igen.

Mer info/summa summarum:
Bor på mindre ort, <50.000 invånare
Ingen husis
Fick re-ship i juni + så kom 2-3 försändelser till fram innan allt började
Beslagtaget paket i juni, kontaktad av Polisen först i slutet av oktober
Soc skickade ut kallelse för samtal samma dag som Polisen gjorde orosanmälan till dem (mitten av oktober)
Beslut om nedlagt tog ca 3 veckor.
Detta handlade om knappt 8g cannabis
Citera
2025-01-02, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jylland45
Då är det min tur att berätta hur det gick för mig. Det är ett antal försändelser som har försvunnit för mig genom åren, men jag har aldrig lagt mycket mer betänketid på det än en ev scam de gånger jag inte fått re-ship.

Min historia började med att Soc helt plötsligt hörde av sig i mitten av oktober, då Polisen gjort en orosanmälan till dem om ett beslagtaget brev med cannabis med mitt namn och adress på. Jag hade alltså inte hört eller fått något från Polisen innan brevet från Soc damp i brevlådan. Soc blev inblandade då jag har ett barn, och jag och min sambo blev kallade inom en vecka för ett samtal med dem.

Brevet hade beslagtagits under en insats på en terminal i Stockholm i början av juni, enligt infon som Soc fått. Jag hade förstås inte beställt något. Jag vet inte hur det kunde stå mitt namn på det. Jag har aldrig provat droger. Nej tack, jag vill inte lämna urinprov och min sambo ville inte heller att jag skulle göra det...

Nog för att Soc var envisa med sina frågor, men det märktes att mötet var för vår/barnets skull och de tvingade inte till någonting. Och de hade noll koll på det här med drogförsändelser och hur ett paket med cannabis kan se ut. De visste inte heller hur mycket. De behandlade mig väl, och mötet avslutades på ett trevlig sätt. En vecka senare fick vi beslutet från dem i brevlådan - ärende nedlagt.

Sen kom den stora väntan - kommer Polisen höra av sig? Jag fick aldrig något brev om att de beslagtagit något för mig. I slutet av oktober kom istället kallelsen till förhör nästa vecka, och det stod inte vad förhöret gällde. Men jag visste ju, så jag ställde inga frågor utan tog mig dit och svarade samma som till Soc. Polisen och Soc hade inte haft kontakt om mitt ärende utan polisen trodde att Soc inte ens hade hört av sig än.

Frågorna på förhöret var precis som många andra beskrivit; vad vet du om det här paketet? Har du beställt droger? Vem kan ha beställt? Kan det vara din sambo? Jag behandlades väl även av polisen - det fanns inga hot eller ens prat om att titta i min telefon eller göra urinprov. Hen skrattade till och med lättsamt vid frågan om jag vill ha paketet. Är osäker på om jag fick erbjudande om att skriva under strafföreläggande. Det var i alla fall över på 20 minuter.

Lite mer än tre veckor efter förhöret damp besutet ner i brevlådan - ärendet nedlagt då det inte finns bevis. Här stod det specifikt att misstanken gällde "försök till ringa narkotikabrott".

Jag tyckte det var nice och enkelt att kunna beställa hem för lite chill-rökning. Det var INTE värt hur allt jag har sattes på spel och ångesten jag känt i den här härvan. Så den här kampen vann Polisen för min del - jag är ren och kommer inte köpa eller konsumera något i närheten av Sverige igen.

Mer info/summa summarum:
Bor på mindre ort, <50.000 invånare
Ingen husis
Fick re-ship i juni + så kom 2-3 försändelser till fram innan allt började
Beslagtaget paket i juni, kontaktad av Polisen först i slutet av oktober
Soc skickade ut kallelse för samtal samma dag som Polisen gjorde orosanmälan till dem (mitten av oktober)
Beslut om nedlagt tog ca 3 veckor.
Detta handlade om knappt 8g cannabis
Fick brev hem att jag kunde gå och hämta ut paket, kommer fram och personalen i affären säger att postnord varit tidiga på att skicka ut brevet ”försändelsen är fortfarande påväg”, kommer hem och loggar in på postnord skriver order nr och så står det ” Stoppat
Försändelsen importhanteras av PostNord. Leveranstid kan därför inte beräknas ännu.”
Citera
2025-01-02, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cc777
Fick brev hem att jag kunde gå och hämta ut paket, kommer fram och personalen i affären säger att postnord varit tidiga på att skicka ut brevet ”försändelsen är fortfarande påväg”, kommer hem och loggar in på postnord skriver order nr och så står det ” Stoppat
Försändelsen importhanteras av PostNord. Leveranstid kan därför inte beräknas ännu.”

Utrikes?
Citera
2025-01-02, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Utrikes?
Yes USA 🇺🇸 good weed typ två jointar och lite godis. 🍬
Citera
2025-01-02, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cc777
Yes USA 🇺🇸 good weed typ två jointar och lite godis. 🍬

Maila backoffice.tull@postnord.com
Citera
2025-01-13, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruttenfimp
Det är deras jobb att bevisa att du begått brott. Du underlättar bara deras jobb genom att vara ärlig, alltså det dina skattepengar går till. Böj er aldrig för lagen för de kommer ramma er i röven så hårt de kan.

Det är inte olagligt att ljuga för polisen i Sverige.

jag har inte ljugit, tvärtom och det finns dessutom mer bevis på att jag är oskyldig än skyldig men de verkar inte bry sig.
de hittade en bild i min telefon om nåt med droger, vet inte riktigt vad de mena men när jag väl fick tillbaka telefonen finns ingen sån bild någonstans, har kollat igenom ALLT. börjar tro det är nåt riktigt sjukt på gång här. jag kan ju inte göra mer än neka, för jag vet vad jag gjort och inte gjort. de tror att jag gjort det här men kan man i sverige bli dömd för antaganden och vad någon tror så blir jag rädd och lider med alla de som blivit drabbade av de här.
Senast redigerad av hassemedL 2025-01-13 kl. 07:51.
Citera
2025-01-16, 14:45
Medlem
Volvo950s avatar
Någon som vart med om att inga knarkbrev kommer fram?

Kan dom rödlista ens adress och hur länge brukar det vara? Om något vet. Är det så att man aldrig kommer kunna beställa till den adressen?

Deaddrop verkar vara det enda som är säkert i dessa tider.
Citera
2025-01-16, 15:38
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950

1. Någon som vart med om att inga knarkbrev kommer fram?
2. Kan dom rödlista ens adress och hur länge brukar det vara?
3. Om något vet. Är det så att man aldrig kommer kunna beställa till den adressen?
4. Deaddrop verkar vara det enda som är säkert i dessa tider.

1. Ja (det händer men oftast en faktor bakom)
2. Nej eller ja det går men inte för detta, det har inte posten tid med.
3. Nej, det är klart du kan... tror du någon sitter och kollar de försändelserna manuellt
3. DD är bra men posten funkar utmärkt också

Vart beställer du i från? FS4 eller arch? Det finns saker att tänka på här som underlättar och hur man kan kringgå vissa saker när man beställer... det är nog en fråga på den siten du hänger på i dess forum.

Läs detta inlägg tycker jag, det säger en del: (FB) Tråden om förlorade drogförsändelser.
Senast redigerad av Bastuvurpa 2025-01-16 kl. 15:45.
Citera
2025-01-18, 01:10
Medlem
Detta kommer ju leda till att brevbärarna får jobba med rädsla för sitt liv, hot och att bli attackerade av pundare som flippar ur, är bara en tidsfråga innan det står i tidningen att en brevbärare blivit misshandlad, eller fått sätta livet till.
Citera
2025-01-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hassemedL
jag har inte ljugit, tvärtom och det finns dessutom mer bevis på att jag är oskyldig än skyldig men de verkar inte bry sig.
de hittade en bild i min telefon om nåt med droger, vet inte riktigt vad de mena men när jag väl fick tillbaka telefonen finns ingen sån bild någonstans, har kollat igenom ALLT. börjar tro det är nåt riktigt sjukt på gång här. jag kan ju inte göra mer än neka, för jag vet vad jag gjort och inte gjort. de tror att jag gjort det här men kan man i sverige bli dömd för antaganden och vad någon tror så blir jag rädd och lider med alla de som blivit drabbade av de här.
Tycker du ska skaffa en advokat även om du får bekosta själv så kan det vara värt det. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in