2025-02-18, 17:13
Medlem
Och OM polisen inte Posten flaggar en adress och all post går genom dom så måste en sån lag uppdateras varje månad om den borde förlängas eller ej. Har för mig jag läste det första gången jag torska å läste på som fan om allt möjligt. Har för mig det är åklagaren eller domstolen som tar det beslutet, polisen får ej göra det. Men detta va lite över ett år sedan så nya lagar kan ha kommit vet jag ej..
Citera
2025-02-18, 17:52
Medlem
smutsomirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrayPagan
Jo, givetvis är det så. Det är samma sak som att erkänna att man beställt. Men det verkar vissa i den här tråden inte tänka på utan det är viktigare att någon extra beställning kanske kommer fram. Tills de åker fast.

Kloka människor inser att riskerna blivit för stora för att beställa med posten och använder andra vägar.

Sluta killgissa. Man kan ju nästan tro att du är polis.
Citera
2025-02-18, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir

Säkert en snut som snokar på Flashback
Citera
2025-02-18, 18:33
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smutsomir
han tjejchansade ju bara, nu får du ge dig.
Citera
2025-02-18, 18:36
Medlem
Inspirit81s avatar
kan ju bara säga såhär enda sedan jag och mina vänner som fått x antal brev beslagtagna börjat beställa ifrån ställen som har en seriös stealth så har inte ett enda brev blivt beslagtagit, det säger mig två saker dels de flaggar inga adresser och två det är den slarviga stealthen som gör det blir ett beslag ifrån början
Citera
2025-02-18, 18:50
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sababa
Nu beställer eller konsumerar jag inte droger. Emellertid borde inte REK fastställa att du är en aktiv köpare istället för man ”råkar” få något man inte beställt? Sedan hur sugna är era kranar att ställla sig i förbutiken varje dag? Borde vara ökad risk gissar jag på.
dummaste inlägget på länge, tror du någon här inne konsumerar eller beställer droger?
Citera
2025-02-19, 05:58
Medlem
Volvo950s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
Inte OM utan NÄR polisen kommer va lugn mannen ha rent hemma, samarbeta med dom så gott du kan, tycker du att dom går för långt be om advokat.. Lägg David Massi på minnet han har polisen stor respekt för.. Va lung, det är och kommer vara extremt tunga veckor under utredningen men till 90% kommer den läggas ner.. Jag har 3 nedlagda fall.. Alla hamnade om samma sak.. Chilla bror..

Tack för orden! Jag är förberedd.

Får man inte offentlig försvarare om brotten är mer än 6 månaders strafftid? Jag kan ha missuppfattat det.

Fast narkotikabrott innehåller fängelse på straffskalan..

Hade du tre separata försändelser?
Senast redigerad av Volvo950 2025-02-19 kl. 06:16.
Citera
2025-02-19, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Tack för orden! Jag är förberedd.

Får man inte offentlig försvarare om brotten är mer än 6 månaders strafftid? Jag kan ha missuppfattat det.

Fast narkotikabrott innehåller fängelse på straffskalan..

Hade du tre separata försändelser?

Yes tre separata... Å ja om du kan få över 6 månader eller mindre kräv att få David Massi som advokat.. 💯👊🏼 Dubkan begära advokat vid ringa oxå som bara leder till böter men då avslås till 99% din ansökan om en offentlig försvarare...
Citera
2025-02-19, 12:49
Medlem
Volvo950s avatar
Är alternativet spårbart säkert?

Jag förmodar att det inte sorteras på samma sätt som ett vanligt brev

Vad är säkrast REK eller spårbart?

Leveras spårbart till hemmet eller ombud?
Senast redigerad av Volvo950 2025-02-19 kl. 12:54.
Citera
2025-02-20, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo950
Är alternativet spårbart säkert?

Jag förmodar att det inte sorteras på samma sätt som ett vanligt brev

Vad är säkrast REK eller spårbart?

Leveras spårbart till hemmet eller ombud?

REK brev kommer tas bort enligt postnord
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1379914-postnords-andringar-2025-galler-frimarken-brev-och-paket
Citera
2025-02-20, 19:53
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlimMadness83
REK brev kommer tas bort enligt postnord
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1379914-postnords-andringar-2025-galler-frimarken-brev-och-paket

Surt men det finns andra som fraktar paket också :-)
Citera
2025-02-25, 12:44
Medlem
Browlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjurskan
För att sammanfatta mitt inlägg, 95% av alla försändelser som beslagtas hämtas ur brevlådor som ofta har använts tidigare. Det finns flera brevlådor i Stockholmsområdet som det varje veckas tas försändelser ur. Alltså beslagtas de redan direkt efter postning och anländer aldrig ens till någon terminal.
Ifall den senaste tidens ökade beslag till stor grad sker med hjälp av de inrikes postlådor som säljare använder för att posta, så borde utrikes säljare vara mer säkra i dagsläget. Mitt eget beslag var från en inrikes säljare, hade samtidigt utrikes ordrar som kom utan problem.

Jag citerar några fler nedan som undersökning. Hoppas de tar sig tid att svara.

Grabbar, skickades er order som blev beslagtagen från en inrikes eller utrikes vendor?

Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Räkna med husrannsakan, det fick jag. Så se till att ha rent hemma nu. Du nekar såklart och då kommer allt bli nedlagt.
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Fick brev från Polisen idag som innehöll 2 papper där det står "Information om beslagtagen postförsändelse" Ett brev adresserat till dig har stoppats i postgången på grund av misstanke om narkotikabrott. Brevet har efter analys visat sig innehålla preparat som är narkotikaklassat.
Om du gör anspråk på försändelsen måste du höra av dig inom 3 veckor senast, och sen står det datum.
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Fick besök av polisen idag pga två stycken brev som blev tagna av postnord i Maj. Jag nekade riktigt jävla hårt såklart. Men kommer jag bli dömd tror ni? Någon annan som suttit i denna situation?
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Förra veckan var det min tur att bli kontaktat av polismyndigheten, för en beställning som togs i beslag för ett bra tag sedan (över ett halvår). Det ringde från dolt nummer och samtalet varade i kanske 2 minuter. Personen som ringde var trevlig och efter lite kallprat frågade de om jag beställt något eftersom de hade tagit ett paket adresserat till mig som visat sig innehålla narkotika, vilket jag svarade nej till. Jag hade såklart inte beställt något .
Citat:
Ursprungligen postat av Snozken
"Jag" fick ett paket som gick på vift, dök aldrig upp. En husrannsakan fick "Jag" tre veckor efter beställning. I kuvertet de skickat (Det någon beställt hem till mig) så skulle det vara lappar och Eva.
Polisen sa att de hade hittat ett kuvert adresserat till mig (nu när första förhöret var i november) med vad de misstänkte vara 8.2g Kokain. Visade sig inte vara någon narkotika överhuvudtaget. Så nu blir det rättegång på ynka 6 imovane de hittade i mitt nattduksbord.
Kul, bra jobbat popo.
Citat:
Ursprungligen postat av NarcoLepsi
Jag gör min historia kort. Polis ringer mig och säger att jag är misstänkt för ringa narkotikabrott. Hen vill hålla ett förhör med mig via telefon vilket jag går med på. Hen säger att dom har tagit ett brev i en av postnords terminaler. Paketet innehöll 100st z-analoger och hade mitt namn och adress. Minns inte om hen sa att dom gjorde fyndet 18/3 eller 18/4. Jag vet så klart ingenting om ett sådant brev och svarade bara att det var obehagligt. Nekade till allt inklusive strafföreläggande. Det tog 14 dagar för hela processen, alltså från samtal till brev hem om att det är nedlagt.
Citat:
Ursprungligen postat av Minimalt_Psykad
Fick två brev från polisen om beslagtagna postförsändelser. Det står att ett brev har stoppats i postgången på grund av misstanke om narkotikabrott och att försändelsens innehåll kommer att förstöras om jag inte gör anspråk inom tre veckor. Det är två olika diarienummer på breven så jag antar att det två olika utredningar? Vad kommer att hända? Kommer de göra husrannsakan eller kalla mig på förhör? Blir lite nervös nu men jag har rent hus och är drogfri numera.
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
Två poliser knackade på min dörr i förrgår om ett brev med 30 2 mg Klonazepam i som de hade tagit för sex månader sedan, så det blev ett litet förhör i hemmet. Helt sjukt hur de lägger denna tid och resurser på lite benzo som uppenbarligen är för eget bruk.
Citat:
Ursprungligen postat av svempa55
Jag fick ett brev idag från fabror blå, "Du kallas på förhör som misstänkt gällande försök till ringa narkotikabrott den 2025-01-017" Dvs det tog typ 3-4 veckor. Första gången jag får "ett brev" - har handlat i flera år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in