Citat:
Ursprungligen postat av
feemaxxx
Är nu inne på tredje veckan utan något intag av alkohol. Det enda som jag märker är jag fortfarande inte kan sova så bra. Vaknar tidigt på mornarna. Sedan känner man sig sugen (psykologiskt) ”vore gott med en kall öl nu” osv.
Det som känns ”värst” är att helgerna känns långa och tråkiga, och en väntan på att måndagen ska komma. Fredagarna som vanligen kändes fina ”ikväll kan man dra ett par GT:s” har nu känts som ”vad ska jag göra ikväll”.
Det blir nu bara ett uppehåll på några veckor hade jag tänkt mig, sedan ska jag försöka hålla mig till helgerna. Men jag har jag funderat hur det skulle gå om jag skulle bli helnykterist. Speciellt med semestrar då dessa alltid har kretsat runt alkohol, där det ska finnas möjligheter att rulla runt på barer och restauranger. Tjänsteresorna även dem; när lämpligt hotell har valts ut, kollar jag alltid vilka restauranger och eventuella barer finns på gångavstånd. Känns skönt när man på kvällen kan slinka ner till en schysst cocktailbar och fått en bra Negroni eller MaiTai (Vic Traders) tillblandad.
Om jag tänker tanken på att en resa ska vara alkoholfri så känns det som jag kan stanna hemma.
Har ni haft liknande erfarenheter?
Jag känner igen mig 100%. Jag tänker alltid att jag ska vara nykter till helgen men oftast går det åt helvete.
Hade jag inte haft min fru hade jag varit efter jobbet alkis för längesen.
Nu lyckas jag hålla mig till helgen och speciella tillfällen.
Om jag är nykter en helg är det för att jag gör allt för att undvika att hinna till bolaget.
Ibland blir det några 3,5or om jag inte lyckas.
Om jag inte ska dricka alkohol känns både helg och semester överflödiga.
Jag tar redan minimalt med semester för att undvika att bara sitta hemma och bli sugen.
Jag gillar knappt att träffa människor utan alkohol. Det är några få personer jag uppskattar att umgås med utan alkohol men jag hade gärna druckit då också.
Att ha kul är detsamma som att dricka för min del.
Jag har druckit fyra öl idag trots att jag 'lovade' mig själv att vara nykter i helgen.
Känns som att det är en magnet på bolaget. Står jag emot att åka dit på fredagen är jag där på lördag.
Hoppas jag inte triggar någon med mitt fyllesvammel.