2025-01-18, 08:53
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
I både Bajen och Aik led har det gått diskussioner kring teamet bakom huvudtränaren och att det kanske är bäst att tränaren får vara med och ha sista ordet kring vilka han skall jobba med.

I Djurgården ville finnen ta med andratränaren från Finland, men fick "Vill du att vi ber för dig eller med dig?" dumpad i knät av Bosse.

Ska bli intressant att se om man kommer kunna se skillnaden i taktikerna i det sportsliga i år.
Jag hörde iofs att Jani(?) aldrig tar med sig sin andretränare, så det är kanske så enkelt även om det är fest för dig att gå all in håna Bosse. Jag säger såhär: DIF är fortfarande favorit att hamna högst i tabellen av 08-lagen.
Citera
2025-01-18, 09:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag säger såhär: DIF är fortfarande favorit att hamna högst i tabellen av 08-lagen.
Dom skall ju ha bäst förutsättningar för det. Dom imponerade absolut inte i allsvenskan och jag tycker inte dom stärkt upp laget nämnvärt sedan dess, men samtidigt hade dom en fin seger på Polackerna i andra vågskålen så dom är svårbedömnda.
Jag tycker bara dom det verkar som att dom håller på att schabbla med korten och gläds ju över det isf.

Jag avvaktar innan jag låser mina allsvenska tips. Håller Bajen och Elfsborg lite som favoriter till topp 3 bakom MFF i nuläget, men det kan förstås ändra på sig när man fått se alla lag i cupen.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-18 kl. 09:05.
Citera
2025-01-18, 09:20
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Dom skall ju ha bäst förutsättningar för det. Dom imponerade absolut inte i allsvenskan och jag tycker inte dom stärkt upp laget nämnvärt sedan dess, men samtidigt hade dom en fin seger på Polackerna i andra vågskålen så dom är svårbedömnda.
Jag tycker bara dom det verkar som att dom håller på att schabbla med korten och gläds ju över det isf.

Jag avvaktar innan jag låser mina allsvenska tips. Håller Bajen och Elfsborg lite som favoriter till topp 3 bakom MFF i nuläget, men det kan förstås ändra på sig när man fått se alla lag i cupen.
Jag ser Häcken som favoriter framför MFF. Sedan slåss Bajen med Ellos om tredjeplatsen.
Citera
2025-01-18, 09:29
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jag hörde iofs att Jani(?) aldrig tar med sig sin andretränare, så det är kanske så enkelt även om det är fest för dig att gå all in håna Bosse. Jag säger såhär: DIF är fortfarande favorit att hamna högst i tabellen av 08-lagen.
Vettigt skrivet!
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Jag ser Häcken som favoriter framför MFF. Sedan slåss Bajen med Ellos om tredjeplatsen.
Trams.
Citera
2025-01-18, 09:33
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Aa, jag är väl medveten om detta, men det ändrar inte mitt inlägg din jävla anti-vaxx foliehatt.

Nej. Inte för er. Bort. Schas!
Åh, nu ökar intresset enormt, vadan detta?
Citera
2025-01-18, 09:36
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vettigt skrivet!
Trams.
Det kommer ske.

MFF vinner inte guld 3 år på raken.

Sedan får man se vad som finns bakom. Ett Häcken som är i princip orört sedan föregående säsong. Men med en ny tränare som är expert på att utveckla unga talanger som Häcken har drivor av! Dahbo, Brusberg, Severine och Agbonifo för att nämna några. Alla 4 har potential att redan i år utvecklas till några av seriens bästa spelare. Sedan finns det några junisar till som ser intressanta ut, samt att vi lär få in en ny 9:a innan säsongen startar och kanske en högerback. Witry?
Citera
2025-01-18, 09:48
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Tror inte många lägger någon vikt vid vad du tror om Häcken vid det här laget.

Jag är beredd att slå vad om att du har fel i att Häcken kommer före MFF i år. Du?
Citera
2025-01-18, 09:49
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Åh, nu ökar intresset enormt, vadan detta?
Omorowa är f.d. AIK och min top pick till Pittas ersättare.
Citera
2025-01-18, 09:52
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Det kommer ske.

MFF vinner inte guld 3 år på raken.

Sedan får man se vad som finns bakom. Ett Häcken som är i princip orört sedan föregående säsong. Men med en ny tränare som är expert på att utveckla unga talanger som Häcken har drivor av! Dahbo, Brusberg, Severine och Agbonifo för att nämna några. Alla 4 har potential att redan i år utvecklas till några av seriens bästa spelare. Sedan finns det några junisar till som ser intressanta ut, samt att vi lär få in en ny 9:a innan säsongen startar och kanske en högerback. Witry?
Många kritiserar ju Bosse för att bara värva återvändare. Fast det kanske inte är så dumt trots allt?
Citera
2025-01-18, 09:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Tror inte många lägger någon vikt vid vad du tror om Häcken vid det här laget.

Jag är beredd att slå vad om att du har fel i att Häcken kommer före MFF i år. Du?
För att vi bara kom 3:a 2023 när jag trodde vi skulle vinna? (Som jag fortfarande tycker vi borde gjort om vi kommit upp i nivå.)

Fan vad alla ska slå vad om allting hela tiden.

Jag är tämligen säker på att MFF inte tar sitt 3:e raka guld. Och jag TROR att Häcken är det laget som kommer utnyttja det.
Citera
2025-01-18, 09:55
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Många kritiserar ju Bosse för att bara värva återvändare. Fast det kanske inte är så dumt trots allt?
Öhhh.. Witry är en av dom bästa högerbackarna jag sett i allsvenskan men den trötte misslyckades ju med att plocka hem honom. Då borde vi som är pigga och nyfikna agera istället!
Citera
2025-01-18, 10:01
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
För att vi bara kom 3:a 2023 när jag trodde vi skulle vinna? (Som jag fortfarande tycker vi borde gjort om vi kommit upp i nivå.)

Fan vad alla ska slå vad om allting hela tiden.

Jag är tämligen säker på att MFF inte tar sitt 3:e raka guld. Och jag TROR att Häcken är det laget som kommer utnyttja det.

Ok.
Känns ogrundat om du frågar mig.

Häcken har tappat stora delar av den trupp som var bra för 2-3 år sedan. Tror inte på att man kommer upp i samma nivåer förens jag ser bevis på det. Däremot har man en ok ekonomi numera och bör kunna utmana topp 5 ett par år framöver. Ibland kanske man kommer typ 4:a och ibland 6:a.

Även om ni har försprång på Aik för tillfället, så jobbar ni alltid i uppförsbacke då ni aldrig kommer ha mer än ynka 6000 på era matcher, medans Aik har 26000. Det kommer över tid göra att ni tappar placeringar på publiklagen. Sorry men har svårt att se annat.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-01-18 kl. 10:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in