2025-01-18, 10:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
För att vi bara kom 3:a 2023 när jag trodde vi skulle vinna? (Som jag fortfarande tycker vi borde gjort om vi kommit upp i nivå.)

Fan vad alla ska slå vad om allting hela tiden.

Jag är tämligen säker på att MFF inte tar sitt 3:e raka guld. Och jag TROR att Häcken är det laget som kommer utnyttja det.

För en gångs skull är vi överens.

Det finns två anledningar till det. Det går inte att ersätta Peña och vi kommer att bli tvungna till ett osäkert tränarbyte i sommar.
Citera
2025-01-18, 10:11
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ok.
Känns ogrundat om du frågar mig.

Häcken har tappat stora delar av den trupp som var bra för 2-3 år sedan. Tror inte på att man kommer upp i samma nivåer förens jag ser bevis på det. Däremot har man en ok ekonomi numera och bör kunna utmana topp 5 ett par år framöver. Ibland kanske man kommer typ 4:a och ibland 6:a.
Inte särskilt ogrundat. Det finns ett enormt dolt värde i Häckens trupp. Stirrar man sig blind på våran prestation 2024 utan att ta hänsyn till att Paco var en katastrofal tränare som inte hade någon vettig spelidé och inte heller fick spelarna med sig så hamnar man förmodligen snett på det.

Lägger man även till hur skadlig Paco var för våra talanger och hur erkänt duktig Jens Gustafsson är på talangutveckling i kombination med att vi har fler hyperlovande talanger än någonsin så ser man ett spännande år för Häcken.

Men som sagt. Vi behöver täta lite luckor. En ny 9:a och högerback av klass är nog det som behövs för guld.
Citera
2025-01-18, 10:15
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
För en gångs skull är vi överens.

Det finns två anledningar till det. Det går inte att ersätta Peña och vi kommer att bli tvungna till ett osäkert tränarbyte i sommar.
Det är två stora anledningar till varför ni förmodligen inte tar guld i år. Sedan tror jag inte det spelar någon roll hur professionell man än är, det kommer smyga sig in en viss mättnad efter två raka guld. Tappar man bara några procents hunger så är det kört. Även om ni är högst i näringskedjan så är allsvenskan för jämn för att ni skall vinna enkelt även om ni inte presterar på topp.
Citera
2025-01-18, 10:21
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Det är två stora anledningar till varför ni förmodligen inte tar guld i år. Sedan tror jag inte det spelar någon roll hur professionell man än är, det kommer smyga sig in en viss mättnad efter två raka guld. Tappar man bara några procents hunger så är det kört. Även om ni är högst i näringskedjan så är allsvenskan för jämn för att ni skall vinna enkelt även om ni inte presterar på topp.

Vi kommer förmodligen att värva något rejält i sommar, men vi får sällan omedelbar utväxling på sommarvärvningar. Inte helt optimalt att komma in där under den intensiva spelperioden. Dröjer ofta till sista matcherna eller till säsongen efter de kommer igång.

Europa League-matcherna nu i januari stör också. Säsongsuppladdningen blir lite konstig. Det kommer att störa Djurgården och Elfsborg också. Blir en ryckig säsong.
Citera
2025-01-18, 13:03
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/RzQGzd/aik-slutforhandlar-med-filip-benkovic?utm_source=iosapp&utm_medium=share

AIK verkar plocka in Benkovic som har fina klubbar och extremt få matcher på sitt CV.
Ytterligare en spelare som är ”för bra för allsvenskan” om han är frisk?
Citera
2025-01-18, 13:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Jag ser Häcken som favoriter framför MFF. Sedan slåss Bajen med Ellos om tredjeplatsen.
AIK är favoriter i år, framför Elfsborg. Nästa skikt är Hammarby och Djurgården. Häcken och MFF kan möjligen vara med och slåss om Europaplatser om precis allt stämmer.
Citera
2025-01-18, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Åh, nu ökar intresset enormt, vadan detta?

Han är gammal AIK akademispelare som fick tyvärr lämna för att han bråkade och tog med sig gängkriminella till träningar för att hota medspelare.. om Hjelmberg seriöst värvar han är han Wesström 2.0
Citera
2025-01-18, 13:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
AIK är favoriter i år, framför Elfsborg. Nästa skikt är Hammarby och Djurgården. Häcken och MFF kan möjligen vara med och slåss om Europaplatser om precis allt stämmer.
Är det deras "slut på kontot" -aura som får dig att tro att dom går samman och överpresterar?
Citera
2025-01-18, 13:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Är det deras "slut på kontot -aura som får dig att tro att dom går samman och överpresterar?
Nej, det är Thomassens aura. Han kommer att vinna titlar med AIK. Jag tror de vinner redan i år.
Citera
2025-01-18, 13:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Nej, det är Thomassens aura. Han kommer att vinna titlar med AIK. Jag tror de vinner redan i år.
Han har en bra aura av "nu jävlar satsar vi", helt klart. Dock så undrar jag hur det kommer krocka med Aiks aura av "vi har fan inte råd att satsa, du får några halvårs lån".
Citera
2025-01-18, 14:00
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Han har en bra aura av "nu jävlar satsar vi", helt klart. Dock så undrar jag hur det kommer krocka med Aiks aura av "vi har fan inte råd att satsa, du får några halvårs lån".
Vi får se hur det går med pengar och spelare och allt sånt. Jag är lite av en naiv romantiker. Jag tror att med rätt ledare och rätt sätt att ta sig an fotbollen så kan även lag med mindre resurser och på pappret sämre spelare försätta berg. Thomassen visade ju precis de egenskaperna i Klaksvik.
Citera
2025-01-18, 14:03
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Vi får se hur det går med pengar och spelare och allt sånt. Jag är lite av en naiv romantiker. Jag tror att med rätt ledare och rätt sätt att ta sig an fotbollen så kan även lag med mindre resurser och på pappret sämre spelare försätta berg. Thomassen visade ju precis de egenskaperna i Klaksvik.
Hur tycker du det gick med Valakari? Simon Olsson? Paulos Abraham?

Jag håller med dig om att rätt ledare kan flytta på berg. Kolla bara Bajen 2001. Thomassen tror jag är en av allsvenskans bästa tränare, och det är nog till honom hoppet skall stå om man är gnagare. Dock undrar jag om inte han ledsnar när övriga Aik inte är på samma höga nivå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in