2024-12-14, 22:57
Medlem
Kom tillbaka till Åtvidaberg Haris!
Citera
2024-12-15, 07:23
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Fotbollsvärlden sörjer - det kommer nog aldrig komma en ny spelare med likadant derbyfacit som den gode Haris.
Kanske, men spelaren Haris förtjänar respekt. En jävla ikon och fullblodsproffs ut i fingerspetsarna. Om jag får gissa fritt har han nog varit otroligt viktig för träningskulturen ute på Kaknäs.
Citera
2024-12-15, 08:52
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Inte så dum fråga.

Det är en sorg så klart. Men han är sju år och det kan vara en fas. För att reta mig.

Samtidigt har jag gränser också. Ingen DIF-musik eller fotboll. Hockey kan jag acceptera och tolerera. Det är något helt annat och mentaliteten kring er gårdare är mer sund än i fotbollen där hybrisen är total (viss överdrift). Lättare då att ta det. Och någon sorts återgång till hur det var. Farfar var djurgårdare. Farsan skiftade till Bajen. Så… det är kanske ödet.
Jo, acceptansen kring hockey när ju känd i era led!

Fast har du inte klätt honom i massa bajenattiraljer sedan liten då? Liksom hur kunde det här hända?
Citera
2024-12-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena

Fast har du inte klätt honom i massa bajenattiraljer sedan liten då? Liksom hur kunde det här hända?

Jo idag finns väl sparkdräkter och liknande i alla större lags sortiment. De nykläckta måste ju vänja sig och lära sig vilka färger som gäller.

Är ju enklare för Malmöbor än för Göteborgare och Stockholmare.

Se bara till att inte ge de små RM eller Barcelona plagg - en styggelse!
Citera
2024-12-15, 14:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:

Han blev medlem i Bajen Fans på sjukhuset och lirade fotboll i Bajen. Vi var på HTFF och på cupen. Sedan började han skolan och nu är han gårdare. Men vi ska på handboll över julen. Inte världens roligaste sport men tänker inte ge upp. Borde kanske klätt honom som en julgran och offrat egentiden på fotboll med att ta med honom oftare. Tänkte nog aldrig att det var ett alternativ att bli Djurgården.

Citera
2024-12-15, 15:08
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Jag väljer att ge honom respekt. Tolv år i samma klubb är ovanligt idag.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Vilken krigare. Lyfter min himmelsblå hatt av för denne karaktär.

När Haris spelade så visste man, det här kommer inte bli lätt.

Citat:
Ursprungligen postat av OttoWallen
Kom tillbaka till Åtvidaberg Haris!

Citat:
Kanske, men spelaren Haris förtjänar respekt. En jävla ikon och fullblodsproffs ut i fingerspetsarna. Om jag får gissa fritt har han nog varit otroligt viktig för träningskulturen ute på Kaknäs.

Fint ❤️

Vi må föredra olika föreningar men kärleken till fotbollen delar vi.

Även kärlek till OttoWallen här. Vem hade kunnat ana detta den vinterkylda dagen när vi sjöng om att ÅFF gör alla våra mål? En sann allsvensk ikon.
Citera
2024-12-15, 15:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Fint ❤️

Vi må föredra olika föreningar men kärleken till fotbollen delar vi.

Även kärlek till OttoWallen här. Vem hade kunnat ana detta den vinterkylda dagen när vi sjöng om att ÅFF gör alla våra mål? En sann allsvensk ikon.
Jag slänger in lite kärlek från Mjällby här också. Han hade två fina år på Strandvallen. Enkel men effektiv spelare. Klok.
Citera
2024-12-15, 16:00
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Han blev medlem i Bajen Fans på sjukhuset och lirade fotboll i Bajen. Vi var på HTFF och på cupen. Sedan började han skolan och nu är han gårdare. Men vi ska på handboll över julen. Inte världens roligaste sport men tänker inte ge upp. Borde kanske klätt honom som en julgran och offrat egentiden på fotboll med att ta med honom oftare. Tänkte nog aldrig att det var ett alternativ att bli Djurgården.

Sörj inte jag tror det är en fas bara. Klart grabben kommer växa upp och bli bajare
Citera
2024-12-15, 18:37
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Har du tagit med honom på derbyna, om inte borde det hjälpa.
Citera
2024-12-16, 13:17
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Du uppfostrar väl din son till att bli en samhällsbärare? Därmed naturligt att valet faller på DIF. Ödet, som du själv nämnde.
Citera
2024-12-16, 13:45
Medlem
Trazkisen vem blir det i Häcken nu är båda dina tränare lediga, tjack-stahre har fått kicken eller väljer du Alm
Står ju skrivit i stjärnorna att någon av dom leder Häcken nästa säsong
Citera
2024-12-16, 14:27
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Du uppfostrar väl din son till att bli en samhällsbärare? Därmed naturligt att valet faller på DIF. Ödet, som du själv nämnde.
Hur kommer det sig att du som är från Småland hejar på DIF?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in