2025-01-17, 20:35
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okiiiii
Det jag har sett, hört och när jag träffat henne lever hon på att hon är hans dotter och är en ”kändis” enligt henne.

Kan bekräfta detta genom min väninna som känt henne i många år.
Citera
2025-01-17, 20:36
Medlem
Vad obehaglig hon är.
Kanske krävs ett psykfall för att känna igen ett psykfall

Hur går hans ens igång på henne är för mig ett mysterium
Citera
2025-01-17, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Hon sa klart och tydligt att hon inte har diagnosen borderline på papper utan fick den av sin överläkare som gått bort och som inte ville skriva det i hennes journal för att inte försvåra för henne om hon exempelvis ville jobba inom försvaret.
Så nej hon har inte fått det från flera läkare innan behandlingen. Hon har tydligen inte borderline på papper alls

Det är många år sen hon sa hon hade borderline. Långt innan Behandlingen. Hon verkar helt vrickad nu ju. Vad är det egentligen som händer?
Citera
2025-01-17, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Det är många år sen hon sa hon hade borderline. Långt innan Behandlingen. Hon verkar helt vrickad nu ju. Vad är det egentligen som händer?

Med tanke på att det inte finns på papper och en riktig utredning ej gjorts så kan de lika väl vara så att hon inte har det. Det finns nått som heter histrionisk personlighetsstörning som hon passar in på mycket mer!
Citera
2025-01-17, 20:46
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli

Ja hon har sagt det men det finns ingen diagnos. Jag har hela tiden förstått att hon inte har borderline.

Är helt övertygad om att hon har den kvinnliga varianten av antisocial personlighetsstörning.
Hon klickar in på alla boxar.

Hennes låtsasempati och känslighet för barn och djur är bara påhittat bullshit som dom flesta med den personlighetsstörningen kör med för att manipulera sin omgivning.

Det märks dock ganska tydligt att det finns noll intresse för barn och djur egentligen. Allting handlar om henne i grunden.

Hon vill tvångsmässigt ha hund för att hon inte ska känna sig ensam trots att hon varken har en egen bostad eller ett jobb (djur kostar pengar).

Hon påstår sig bry sig om Ps barn men vägrar att backa ett steg för att lugna situationen.

Hon skulle exempelvis under ett års tid kunnat skaffa en egen lägenhet och försörjning där hon kan vara när P har umgänge med sitt barn.
Speciellt när hon själv medger att det är pga henne relationen med sonen är påverkad.
Hon vägrar. För hon skiter fullständigt i om sonen får träffa sin pappa eller inte. Hustaken är att HON får träffa sonens pappa.
Hon är förmodligen också smärtsamt medveten om att P skulle lämnat henne för länge sedan om han fick space till att tänka i lugn och ro utan hennes kaos.

Det är sorgligt att se, men hon har garanterat antisocial personlighetsstörning.
För en som läst på och har erfarenhet av en kvinnlig sådan sen innan är det övertydligt.
Citera
2025-01-17, 20:48
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Vad obehaglig hon är.
Kanske krävs ett psykfall för att känna igen ett psykfall

Hur går hans ens igång på henne är för mig ett mysterium

Jag har tänkt det samma och kom fram till att dom är samma skrot och korn. Tror inte ens att dom är tända på varandra. Dom är väl med varandra bara i brist på andra alternativ.
Citera
2025-01-17, 22:26
Medlem
P55s avatar
Citat:
Jag har tänkt det samma och kom fram till att dom är samma skrot och korn. Tror inte ens att dom är tända på varandra. Dom är väl med varandra bara i brist på andra alternativ.

Ja. Eller tristess i livet, alkohol och droger.
En del finner ju varandra på det sättet och trivs med det tills det går alldeles åt skogen.
Citera
2025-01-17, 23:07
Medlem
Ja vi har ju fått en försmak på hur den mogna familjen Ferm hanterar kriser och när ena eller bägge blir sura.

Sagt det förut och säger det igen. Tur pojken slipper se/höra och var närvarande hos detta sjunkande skepp.

Otur J inte fattar att alla har social media nu. Säkert även grabben vänner/skolkamrater eller deras föräldrar
Citera
2025-01-18, 00:22
Medlem
Våt och tight? Hmm

Mer svullen och psykotisk
Men tur P gillar det också, men med referenser till hans ex så förstår jag att det svider för J
Citera
2025-01-18, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Våt och tight? Hmm

Mer svullen och psykotisk
Men tur P gillar det också, men med referenser till hans ex så förstår jag att det svider för J

Vilket stolpskott hon är den gode J. Jag håller med dig. Så fruktansvärt jobbigt att jämföra sig med P ex.
Citera
2025-01-18, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blommanskonto
Med tanke på att det inte finns på papper och en riktig utredning ej gjorts så kan de lika väl vara så att hon inte har det. Det finns nått som heter histrionisk personlighetsstörning som hon passar in på mycket mer!

Håller med dig! Kanske en kombo av HPD och BPD 🤷🏼‍♀️ Verkar vara en härlig blandning om man kollat på rättegången mellan Johnny Depp och Amber Heard 🤭
Citera
2025-01-18, 08:22
Medlem
Citat:
Ja hon har sagt det men det finns ingen diagnos. Jag har hela tiden förstått att hon inte har borderline.

Är helt övertygad om att hon har den kvinnliga varianten av antisocial personlighetsstörning.
Hon klickar in på alla boxar.

Hennes låtsasempati och känslighet för barn och djur är bara påhittat bullshit som dom flesta med den personlighetsstörningen kör med för att manipulera sin omgivning.

Det märks dock ganska tydligt att det finns noll intresse för barn och djur egentligen. Allting handlar om henne i grunden.

Hon vill tvångsmässigt ha hund för att hon inte ska känna sig ensam trots att hon varken har en egen bostad eller ett jobb (djur kostar pengar).

Hon påstår sig bry sig om Ps barn men vägrar att backa ett steg för att lugna situationen.

Hon skulle exempelvis under ett års tid kunnat skaffa en egen lägenhet och försörjning där hon kan vara när P har umgänge med sitt barn.
Speciellt när hon själv medger att det är pga henne relationen med sonen är påverkad.
Hon vägrar. För hon skiter fullständigt i om sonen får träffa sin pappa eller inte. Hustaken är att HON får träffa sonens pappa.
Hon är förmodligen också smärtsamt medveten om att P skulle lämnat henne för länge sedan om han fick space till att tänka i lugn och ro utan hennes kaos.

Det är sorgligt att se, men hon har garanterat antisocial personlighetsstörning.
För en som läst på och har erfarenhet av en kvinnlig sådan sen innan är det övertydligt.

Det lutar absolut mer och mer åt att det är något annat än BPD alternativt en kombo mellan BPD och någon annan mer mörk och empatibegränsad störning. Någon ovan nämnde histrionisk personlighetsstörning, vilket också låter rimligt. Eftersom hennes pappa med största sannolik hade antisocial personlighetsstörning, så finns det anlag för de störningar inom kluster B som är genetiska. Lägg på en otrygg uppväxtmiljö med trauman så har vi tyvärr en perfekt grogrund för att dagens Jackie Ferm utvecklats. Det är som sagt med högsta sannolikhet något genetiskt i henne och inte enbart trauma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in