2025-01-15, 21:10
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Alla som är emot RFK...seriöst.
Han vill ju bara förändra sjukvården.

Vi etniska svenskar påverkas absolut inget av detta. Det är bara sjukhusbolagen som förlorar pengar.....eller så tjänar dom massiva pengar på RFK....

Det brukar bli så när unika politiker tillträder till makten. Då tjänar WallStreet alltid en stor summa pengar. Medan folket tror sig ha vunnit.

Eller?
Citera
2025-01-15, 21:18
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Nej, det låter inte rimligt.
Länken du själv gav vittnar om påtryckningar i flera år för att förbjuda färgämnet, av andra aktörer.

Trump och hans gapande på sin sajt tar jag med en stor nypa salt.
Ok. Vi kan tillägna förbudet av färgämnet till Bidenadministrationen om du vill. 😉

Ska bli spännande att se ifall den nya administrationen med RFK Jr vid HHS-rodret kommer kunna slå den bedriften! 😂
Citera
2025-01-15, 21:23
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Alla som är emot RFK...seriöst.
Han vill ju bara förändra sjukvården.

Vi etniska svenskar påverkas absolut inget av detta. Det är bara sjukhusbolagen som förlorar pengar.....eller så tjänar dom massiva pengar på RFK....

Det brukar bli så när unika politiker tillträder till makten. Då tjänar WallStreet alltid en stor summa pengar. Medan folket tror sig ha vunnit.

Eller?
Det är lättförståeligt varför vi undrar varför robban ska ha ett jobb som detta och som konspirationsteoretiker och de attacker han gjort mot läkemedel som räddar liv och är till stor nytta för patienten.
Och det behövs inte förbjudas sådana läkemedel för den som inte vill ta dom, så kan de som vill rädda lina liv eller få bort symtomer de som är svåra att hantera.

Detta är en diskussion om Politik USA och vad som sker där, så givetvis är Sverige rätt ointressant i sammanhanget.(Man kan undra vad det var ett argument för.)

Men sällan man sett en sådan här reaktion på en som ska tillträda på ministerpost, men den som är lite införstådd med med robban är och skräpet han säger.
Så måste jag nog säga det är direkt väntat att läkare i denna mängd skriver på denna lista.

Men vi får se verkligheten vad den ger om han får platsen, dock en stor besvikelse att han ger sig på ett E-nummer direkt och när det finns så mycket större saker att hantera och sm faktiskt hade räddat liv.(För detta med förbjuda detta E-nummer räddar inte ett enda liv.)
Citera
2025-01-15, 21:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det är lättförståeligt varför vi undrar varför robban ska ha ett jobb som detta och som konspirationsteoretiker och de attacker han gjort mot läkemedel som räddar liv och är till stor nytta för patienten.
Och det behövs inte förbjudas sådana läkemedel för den som inte vill ta dom, så kan de som vill rädda lina liv eller få bort symtomer de som är svåra att hantera.

Detta är en diskussion om Politik USA och vad som sker där, så givetvis är Sverige rätt ointressant i sammanhanget.(Man kan undra vad det var ett argument för.)

Men sällan man sett en sådan här reaktion på en som ska tillträda på ministerpost, men den som är lite införstådd med med robban är och skräpet han säger.
Så måste jag nog säga det är direkt väntat att läkare i denna mängd skriver på denna lista.

Men vi får se verkligheten vad den ger om han får platsen, dock en stor besvikelse att han ger sig på ett E-nummer direkt och när det finns så mycket större saker att hantera och sm faktiskt hade räddat liv.(För detta med förbjuda detta E-nummer räddar inte ett enda liv.)

Ge han en chans. Han kanske gör ett riktigt bra jobb igenom att dela ut pungsparkar till massa kaxiga VD-folk och förbjuda kemikalier i mat?
Citera
2025-01-15, 21:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbaZenetti
Ok. Vi kan tillägna förbudet av färgämnet till Bidenadministrationen om du vill. 😉

Ska bli spännande att se ifall den nya administrationen med RFK Jr vid HHS-rodret kommer kunna slå den bedriften! 😂
Nej.
Jag gillar inte överdrifter heller. Åt andra hållet.

Länken uppgav att tillsatsen förbjöds 2023 i Kalifornien plus att en framställning från flertal organisationer 2022 (inkl Center for Science in the Public Interest och Environmental Working Group) påtalat kopplingar till cancer.

Men RFKjr och hans miljöengagemang (vilket aldrig är fel) kan ju göra en översyn ang Musk?

Han framställs så miljövänlig men ju mer jag stöter på artiklar så har det väckt funderingar för min del.
Citera
2025-01-15, 21:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ge han en chans. Han kanske gör ett riktigt bra jobb igenom att dela ut pungsparkar till massa kaxiga VD-folk och förbjuda kemikalier i mat?
Man bör inte låta konspirationsteoretiker gå nära såna här poster överhuvudtaget.
Och om han fortsätter som innan, så kommer han vara totalt värdelös.

Och det är här jag finner riktigt roliga saker, det är att han kan inte komma med konspirationer längre, för gör något åt det då.
Dock tveklöst kommer han vara så sjukt värdelöst att det är löjligt och om han gör förändringar som synkroniserar med sina konspirationer.

Så det är hans enda chans att han överger dessa, tror du robban kommer sluta med sina konspirationer?(För om hjan inte gör, så kommer det påverka hälsan för Amerikanerna på ett dåligt sätt.)

Och detta E-nummer, har jag inget emot att de förbjuder alls, dock en stor besvikelse pga att det påverkar inte räddar några liv alls.
Citera
2025-01-15, 21:37
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Man bör inte låta konspirationsteoretiker gå nära såna här poster överhuvudtaget.

Och det är här jag finner riktigt roliga saker, det är att han kan inte komma med konspirationer längre, för gör något åt det då.
Dock tveklöst kommer han vara så sjukt värdelöst att det är löjligt och om han gör förändringar som synkroniserar med sina konspirationer.

Så det är hans enda chans att han överger dessa, tror du robban kommer sluta med sina konspirationer?(För om hjan inte gör, så kommer det påverka hälsan för Amerikanerna på ett dåligt sätt.)

Och detta E-nummer, har jag inget emot att de förbjuder alls, dock en stor besvikelse pga att det påverkar inte räddar några liv alls.

Varför inte? De flesta idag är konspirationsteoretiker: Kommunister, HBQT folk, miljöfolk osv.

Men ge han en chans bara. Så farligt är det inte.
Kan vara intressant och se hur en sådan människa bär sig åt. Helt plötsligt kanske han gör något bra?
Citera
2025-01-15, 21:48
Medlem
BubbaZenettis avatar
Citat:

Ok, så det var en stor besvikelse för dig att Biden-administrationen förbjöd detta E-nummer som enligt dig "inte räddar några liv alls"?

Då får vi hoppas att RFK Jr & Co. lyckas bättre då. 😉
Citera
2025-01-16, 06:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Varför inte? De flesta idag är konspirationsteoretiker: Kommunister, HBQT folk, miljöfolk osv.

Men ge han en chans bara. Så farligt är det inte.
Kan vara intressant och se hur en sådan människa bär sig åt. Helt plötsligt kanske han gör något bra?
Sicket patetiskt svar och jämföra en som återger saker medvetet fel, och med andra som har ett leverne eller vet om att klimatkatastrofen närmar sig, sexuell läggning som ingen behöver ha med att göra, eller politiskt övertygelse.
Och med konspirationer och där ljuga är syftet, inte ens du själv går på detta, men ändå skrev du skräpet.

robnban är en fara för människors liv om han kör sina konspirationer som grund för sina förslag.
Citat:
Ok, så det var en stor besvikelse för dig att Biden-administrationen förbjöd detta E-nummer som enligt dig "inte räddar några liv alls"?

Nej, besvikelsen var med robban att han skulle öka folkhälsan och ta bort ohälsan, och sen kom med sketna E-nummer som inte räddar några liv.(Har du ingen läsförmåga alls?)

Dock sm jag sagt i tråden LÅNGT innan Joe fixa detta, och att jag har precis ingenting emot att man förbjuder dom som är tveksamma och pga ingen behöver dessa färger från start.
Blir lätt patetiskt svar du ger och när du försöker låtsas om vad besvikelsen var.

Men skönt, nu får robban sikta in sig på något annat, så kanske det blir något bra denna gång som han påstår han ska göra.
Citera
2025-01-16, 09:34
Avstängd
Ajogens avatar
Citat:

Jag tror att väldigt många som jobbar inom myndigheterna, som dessutom har höga positioner, drar en lättnas suck över att Bobby blir HHS.
Det har levt under något form av oligarkist förtryck i decennier.
Citera
2025-01-16, 10:25
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Sicket patetiskt svar och jämföra en som återger saker medvetet fel, och med andra som har ett leverne eller vet om att klimatkatastrofen närmar sig, sexuell läggning som ingen behöver ha med att göra, eller politiskt övertygelse.
Och med konspirationer och där ljuga är syftet, inte ens du själv går på detta, men ändå skrev du skräpet.

robnban är en fara för människors liv om han kör sina konspirationer som grund för sina förslag.

Men ge han en chans bara. Han har 4 år på sig att göra något gott. Lyckas han inte, så byts han ut. Sagan slut.
Citera
2025-01-16, 15:46
Medlem
klybans avatar
Citat:
Men ge han en chans bara. Han har 4 år på sig att göra något gott. Lyckas han inte, så byts han ut. Sagan slut.
Problemet med den är att en del kan skadas av han.
Du vet vad konspirationer är och att han lever i en fantasivärld och påstår saker som inte existerar.

Men kanske blir som du säger att han bara sitter av tiden och inte för något väsen längre med sina lögner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in