2025-01-12, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrixx
Ja vi skrattar åt gamla tiders vanföreställningar . Enhörningar, avlatsbrev, Jorden som universums orörliga medelpunkt m.m. Men hur vettiga är våra egna doktriner egentligen? Som det här med satelliter. Om de som det hävdas används för positionering och kommunikation borde man inte vid det här laget fått upp några som kan livestreama från rymden? Man kan se mycket med ett teleskop för några tusenlappar så varför inte skicka upp några i rymden? El On Musk har ju enligt uppgift skickat upp tusentals satelliter.

Musks huvudverksamhet, som gjort honom till "värdens rikaste", är bilar som han säljer med förlust. Han går back på allt han gör men är ändå "världens rikaste". sådan är hans business profile. Hans rymdverksamhet passar nog in i det. Han gör saker för syns skull som saknar substans.
Citera
2025-01-12, 10:20
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Man sände väl, som det hävdas iaf, från månen redan på 60-talet? Varför inte från geostationära satelliter? Jag hade definitivt tyckt att det varit intressent, med live streaming från rymden. Otroligt fascinerande faktiskt.

Nä ärligt talat... detta med rymden, är som att jag hävdar att jag bestigit berg i Himalaya, och som bevis visar jag upp "Tintin i Tibet". Trovärdigheten blir låg.

Du missade tydligen denna länk till en livestream från rymden.

https://www.n2yo.com/space-station/

Tintin äger mycket större realism om man jämför med Cui bonos amsagor som du uppenbarligen inte har några problem att svälja trots att bevisen för vad tomtarna i ekokammaren påstår helt saknas.

Med andra ord har trovärdighet ingen betydelse för dig , varför följare av tråden helt kan bortse från dina infantila inlägg.
Citera
2025-01-12, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Du missade tydligen denna länk till en livestream från rymden.

https://www.n2yo.com/space-station/

Tintin äger mycket större realism om man jämför med Cui bonos amsagor som du uppenbarligen inte har några problem att svälja trots att bevisen för vad tomtarna i ekokammaren påstår helt saknas.

Med andra ord har trovärdighet ingen betydelse för dig , varför följare av tråden helt kan bortse från dina infantila inlägg.

Månen tur och retur med Tintin är mycket mer trovärdig än något Cui Bono hittat på. Hergé var mycket noga med att allt skulle vara realistiskt och gjorde enormt mycket research. Så därför är nog Tintin en bit över skäggbäbisarnas läsförståelsenivå.
Citera
2025-01-13, 12:55
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleuch
Man sände väl, som det hävdas iaf, från månen redan på 60-talet? Varför inte från geostationära satelliter? Jag hade definitivt tyckt att det varit intressent, med live streaming från rymden. Otroligt fascinerande faktiskt.

Nä ärligt talat... detta med rymden, är som att jag hävdar att jag bestigit berg i Himalaya, och som bevis visar jag upp "Tintin i Tibet". Trovärdigheten blir låg.

Ja och tänk om NASA kommit på idén att sätta ett permanent soldrivet teleskop på Månen!?

Dom kunde ju streama TV till Jorden och lastkapacitet hade de då de tog med sig bilar och annat.

Nej vad gäller månlandningen och all rymdfart så får jag citera Jim Carrey "Talk about a fish story!" 😊
https://youtu.be/13sivpFOnZg
Senast redigerad av patrixx 2025-01-13 kl. 13:00.
Citera
2025-01-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ja och tänk om NASA kommit på idén att sätta ett permanent soldrivet teleskop på Månen!?

Dom kunde ju streama TV till Jorden och lastkapacitet hade de då de tog med sig bilar och annat.

Nej vad gäller månlandningen och all rymdfart så får jag citera Jim Carrey "Talk about a fish story!" 😊
https://youtu.be/13sivpFOnZg

Ja det är ju alldeles otroligt vad tokigt det kan bli när man fantiserar om saker som INTE finns! Men nu har jag frågat gång på gång hur saker som faktiskt FINNS fungerar. Märkligt nog får jag inget svar alls! Kan det vara så att du helt enkelt inte vet?

Men vi försöker igen. Om vi låtsas att raketer inte kan flyga i rymden så skulle jag hemskt gärna vilja veta hur följande saker fungerar:

1. Satellit-tjänster som används av miljarder människor varje dag. GPS, internet, telefoni och TV kommer till platser där det inte finns några synliga ”mobilmaster”. Hur går det till? Vad är det för hemlig teknik som sitter i varenda smartphone på jorden?

2. Live-streaming från rymden. Jag är ledsen att inte NASA satt upp din drömkamera på månen ännu, men under tiden kan du titta på en livestream från ISS. Vem skapar den? Var är studion? Vad använder de för mjukvara? Vilken hållhake finns det på dom som gör att ingen någonsin berättat om sitt jobb?

Ser fram emot svar! Tack på förhand!
Citera
2025-01-13, 21:20
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andelslott
Däremot efterlyser jag lite mer fart och fläkt....t mer effektfulla knaserier i andra konspirationer, som att jorden styrs av ödlor från rymden, eller att McDonalds säljer människokött. Kunde inte Cui Bono ta efter det så att de blir lite mer intressanta? Tillväxten verkar ju ärligt talat inte så god. Kan inte Tycho Brahe vara en rymdödla...- de kunde väl i alla fall vara lite roliga!
Ha ha! Nä, tillväxten efter sex-sju år är verkligen inte mycket att skryta med. Kanske vi helt enkelt själva skulle skapa lite teorier om vilka Cui Bono är och deras drabanter. Vem är egenligen denne Simon S som alltid dyker upp? Vem är det som tjänar på att en radiopodd upprätthålls i åratal utan att gå framåt?
Att det finns en uggla i mossen är mer än uppenbart.
Citera
2025-01-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urverksapelsin
Ha ha! Nä, tillväxten efter sex-sju år är verkligen inte mycket att skryta med. Kanske vi helt enkelt själva skulle skapa lite teorier om vilka Cui Bono är och deras drabanter. Vem är egenligen denne Simon S som alltid dyker upp? Vem är det som tjänar på att en radiopodd upprätthålls i åratal utan att gå framåt?
Att det finns en uggla i mossen är mer än uppenbart.

Ja vi konstaterade ju för flera hundra sidor sedan att det är en konspiration för att få konspirationsteoretiker att se korkade ut. Cui Bono är några medarbetare från Göteborgs närradio som blev arbetslösa när anslagen drogs in. Det vet väl alla!
Citera
2025-01-15, 09:49
Medlem
patrixxs avatar
Citat:
Ja vi konstaterade ju för flera hundra sidor sedan att det är en konspiration för att få konspirationsteoretiker att se korkade ut. Cui Bono är några medarbetare från Göteborgs närradio som blev arbetslösa när anslagen drogs in. Det vet väl alla!

Oj, det där var en konspirationsteori. Kom du fram till den under dina 20 års forskning om GPS eller vad det var? 😊 Nej vare sig jag eller Martin har sysslat med podd/radio tidigare.
Citera
2025-01-15, 10:06
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Oj, det där var en konspirationsteori. Kom du fram till den under dina 20 års forskning om GPS eller vad det var? 😊 Nej vare sig jag eller Martin har sysslat med podd/radio tidigare.
Det är precis vad gamla närradiomedarbetare skulle svara.
Citera
2025-01-15, 10:22
Medlem
Citat:

Ja visst är det tokigt när man hittar på saker som inte finns! Men du vägrar fortfarande prata om saker som faktiskt FINNS. Till exempel:

1. Satellit-tjänster som används av miljarder människor varje dag. GPS, internet, telefoni och TV kommer till platser där det inte finns några synliga ”mobilmaster”. Hur går det till? Vad är det för hemlig teknik som sitter i varenda smartphone på jorden?

2. Live-streaming från rymden. Jag är ledsen att inte NASA satt upp din drömkamera på månen ännu, men under tiden kan du titta på en livestream från ISS. Vem skapar den? Var är studion? Vad använder de för mjukvara? Vilken hållhake finns det på dom som gör att ingen någonsin berättat om sitt jobb?

Ser fram emot svar! Tack på förhand!
Citera
2025-01-15, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memnok
Det är precis vad gamla närradiomedarbetare skulle svara.

Visst är det! Måste hålla täckmanteln.
Citera
2025-01-15, 10:36
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Kompletterande: Hur funkar internet när sitter i ett flygplan 10.0000 meter upp i luften och rör sig i 840km/h?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in