Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Ja och tänk om NASA kommit på idén att sätta ett permanent soldrivet teleskop på Månen!?
Dom kunde ju streama TV till Jorden och lastkapacitet hade de då de tog med sig bilar och annat.
Nej vad gäller månlandningen och all rymdfart så får jag citera Jim Carrey "Talk about a fish story!" 😊
https://youtu.be/13sivpFOnZg
Ja det är ju alldeles otroligt vad tokigt det kan bli när man fantiserar om saker som INTE finns! Men nu har jag frågat gång på gång hur saker som faktiskt FINNS fungerar. Märkligt nog får jag inget svar alls! Kan det vara så att du helt enkelt inte vet?
Men vi försöker igen. Om vi låtsas att raketer inte kan flyga i rymden så skulle jag hemskt gärna vilja veta hur följande saker fungerar:
1. Satellit-tjänster som används av miljarder människor varje dag. GPS, internet, telefoni och TV kommer till platser där det inte finns några synliga ”mobilmaster”. Hur går det till? Vad är det för hemlig teknik som sitter i varenda smartphone på jorden?
2. Live-streaming från rymden. Jag är ledsen att inte NASA satt upp din drömkamera på månen ännu, men under tiden kan du titta på en livestream från ISS. Vem skapar den? Var är studion? Vad använder de för mjukvara? Vilken hållhake finns det på dom som gör att ingen någonsin berättat om sitt jobb?
Ser fram emot svar! Tack på förhand!