Citat:
Ursprungligen postat av
patrixx
Ja och tnk om NASA kommit p idn att stta ett permanent soldrivet teleskop p Mnen!?
Dom kunde ju streama TV till Jorden och lastkapacitet hade de d de tog med sig bilar och annat.
Nej vad gller mnlandningen och all rymdfart s fr jag citera Jim Carrey "Talk about a fish story!" 😊
https://youtu.be/13sivpFOnZg
Ja det r ju alldeles otroligt vad tokigt det kan bli nr man fantiserar om saker som INTE finns! Men nu har jag frgat gng p gng hur saker som faktiskt FINNS fungerar. Mrkligt nog fr jag inget svar alls! Kan det vara s att du helt enkelt inte vet?
Men vi frsker igen. Om vi ltsas att raketer inte kan flyga i rymden s skulle jag hemskt grna vilja veta hur fljande saker fungerar:
1. Satellit-tjnster som anvnds av miljarder mnniskor varje dag. GPS, internet, telefoni och TV kommer till platser dr det inte finns ngra synliga mobilmaster. Hur gr det till? Vad r det fr hemlig teknik som sitter i varenda smartphone p jorden?
2. Live-streaming frn rymden. Jag r ledsen att inte NASA satt upp din drmkamera p mnen nnu, men under tiden kan du titta p en livestream frn ISS. Vem skapar den? Var r studion? Vad anvnder de fr mjukvara? Vilken hllhake finns det p dom som gr att ingen ngonsin berttat om sitt jobb?
Ser fram emot svar! Tack p frhand!