2025-01-14, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Nu var det inte jag som tog upp den studien.

Men den studien bevisar väl lika mycket som de lyckats bevisa om drömmar, dvs ingenting.

Du fattar alltså inte den enkla ekvationen av att om man gång på gång försöker verifiera ett fenomen utefter påstådda förmågor eller iakttagelser och det ständigt misslyckas så är det högst rimligt att tro att det inte fungerar så som antagits? Ditten och datten har iakttagits påstås det utomkroppsligt av den och den, men när det körs strikt kontrollerade experiment så händer inget genom minst 40 år. Om du inte är intresserad av detta faktumet så är du uppenbarligen inte uppriktig sanningssökare utan tror vad du vill utefter ditt eget huvud i trots med fakta. Det är du såklart berättigad till men var då ärlig med det istället.
Citera
2025-01-14, 22:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
visst ligger det något i att det alltid finns något bakom det vi ser med ögonen. man kan, om man vill veta mer, fundera på det. men utan att typ stycka upp människor, göra sönder saker , så lär det sällan vara någon annan än Gud som har en större vetskap om saken, och sen även om man skulle skurit sig in i något, så är det ändå något bakom det, osv osv.

tvivlar inte på att man kan få se saker "i det andliga" och om välsignelsen landat rätt på en - som om varning eller ledande i hur man bör bete sig. säkert många inkl mig missar sånt här ofta. jag har t-om rent praktiska och amatörmässiga misstag i bagaget att dela med mig utav. det finns även bedrägliga andar, och det bör man inte vara ovetsam om. även om jag personligen tror att en person i Faderns famn får de hintar och vägledning som behövs, så ska man nog passa på att be för folk i liknande situationer, för ofta är man en riktig hycklare själv ändå

det man ser är ju det som är. men om morgondagen vet vi föga. inget nytt under solen.

Man ser den sanna verkligheten om man kopplar bort sin subjektiva sinnesuppfattning och synkroniserar med gittret som förbinder verkligheten bortom illusionen.
Citera
2025-01-14, 22:24
Bannlyst
Citat:
Man ser den sanna verkligheten om man kopplar bort sin subjektiva sinnesuppfattning och synkroniserar med gittret som förbinder verkligheten bortom illusionen.
det låter som en regel det , ja

själv föredrar jag tio Guds bud, som sammanfattas genom två enkla meningar i Jesus Kristus Namn
Citera
2025-01-14, 22:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Det är som jag skrev fullständigt irrelevant då det inte kan användas som bevis för nåt annat påstått paranormalt.
Men jag förstår att du griper efter halmstrån….

Sambandet är att fenomen uppenbarar sig oavsett om man kan bevisa dem eller ej. Drömmar liksom paranormala fenomen existerar trots att man inte kan bevisa observationen mer än den subjektiva upplevelsen.

Jag förmodar att du inte tror på drömmar heller?
Citera
2025-01-14, 22:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Du fattar alltså inte den enkla ekvationen av att om man gång på gång försöker verifiera ett fenomen utefter påstådda förmågor eller iakttagelser och det ständigt misslyckas så är det högst rimligt att tro att det inte fungerar så som antagits? Ditten och datten har iakttagits påstås det utomkroppsligt av den och den, men när det körs strikt kontrollerade experiment så händer inget genom minst 40 år. Om du inte är intresserad av detta faktumet så är du uppenbarligen inte uppriktig sanningssökare utan tror vad du vill utefter ditt eget huvud i trots med fakta. Det är du såklart berättigad till men var då ärlig med det istället.

Du nu igen, har du googlat färdigt AWARE II nu?

Du kan fundera på en sak, varför skulle det vara en självklarhet att personer som upptäcker paranormala fenomen och den sanna verkligheten vill lägga sig på ett sterilt bord och låta sig granskas och scannas av okända människor med tvivelaktiga intentioner?
Citera
2025-01-14, 22:34
Medlem
Citat:
Du nu igen, har du googlat färdigt AWARE II nu?

Du kan fundera på en sak, varför skulle det vara en självklarhet att personer som upptäcker paranormala fenomen och den sanna verkligheten vill lägga sig på ett sterilt bord och låta sig granskas och scannas av okända människor med tvivelaktiga intentioner?

Ja precis, dom vanliga tröttsamma tramsbortförklaringarna.
Citera
2025-01-14, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
det låter som en regel det , ja

själv föredrar jag tio Guds bud, som sammanfattas genom två enkla meningar i Jesus Kristus Namn

Själva gittret kan symbolerna bägge företeelsernas "nätverk" bortom illusionen där något större och sannare väntar, mer än ett rent medvetande frikopplat från förväntningar och subjektiva sinnesuppfattningar.
Citera
2025-01-14, 22:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja precis, dom vanliga tröttsamma tramsbortförklaringarna.

Så om du upptäcker paranormala fenomen så kommer du ringa upp närmsta institution och fråga dem om de ohämmat kan scanna och granska din kropp och hjärnaktivitet?
Citera
2025-01-14, 22:40
Medlem
Citat:
Sambandet är att fenomen uppenbarar sig oavsett om man kan bevisa dem eller ej. Drömmar liksom paranormala fenomen existerar trots att man inte kan bevisa observationen mer än den subjektiva upplevelsen.

Jag förmodar att du inte tror på drömmar heller?

Hur då inte tror på drömmar….?
I princip alla upplever drömmar. Det betyder inte att det skulle vara nåt paranormalt med drömmar, därför att drömmar är nåt helt naturligt. Vad som påstås vara paranormalt är ju inte att betrakta som nåt naturligt, just därför heter det paranormal eller övernaturligt.

Sluta dröm om drömmar nu, det är helt irrelevant för frågeställningen om nåt paranormalt överhuvudtaget skulle existera. Vetenskapen har aldrig kunnat finna en enda anledning till att tro att nåt paranormalt skulle kunna existera, detta trots massor av år av forskning och tester, inte ens nåt som är så lätt att testa kontrollerat som slagrutor, har man någonsin ens kunnat påvisa fungera så som de troende påstår.
Citera
2025-01-14, 22:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Hur då inte tror på drömmar….?
I princip alla upplever drömmar. Det betyder inte att det skulle vara nåt paranormalt med drömmar, därför att drömmar är nåt helt naturligt. Vad som påstås vara paranormalt är ju inte att betrakta som nåt naturligt, just därför heter det paranormal eller övernaturligt.

Sluta dröm om drömmar nu, det är helt irrelevant för frågeställningen om nåt paranormalt överhuvudtaget skulle existera. Vetenskapen har aldrig kunnat finna en enda anledning till att tro att nåt paranormalt skulle kunna existera, detta trots massor av år av forskning och tester, inte ens nåt som är så lätt att testa kontrollerat som slagrutor, har man någonsin ens kunnat påvisa fungera så som de troende påstår.

Paranormala fenomen är lika vanligt som drömmar, skillnaden är att inte alla gör sig mottagna för fenomenen.

Alla upplever heller inte sina drömmar, hur bevisar du dina drömmar inför någon som inte gör det?
Citera
2025-01-14, 23:06
Bannlyst
Citat:
Själva gittret kan symbolerna bägge företeelsernas "nätverk" bortom illusionen där något större och sannare väntar, mer än ett rent medvetande frikopplat från förväntningar och subjektiva sinnesuppfattningar.
låter som en saga av klass att vagga sig in i. Missförstå mig rätt, jag menar inte att det aldrig skulle kunna finnas historier om whatevers persons vanföreställningar som möjligen kunde ha haft nytta för ett visst speciellt folk, men min tes är att vi inte bör ha dem här i landet, som något vettigt målat upp som folk att ledas efter.
Citera
2025-01-14, 23:09
Bannlyst
Citat:

Alla upplever heller inte sina drömmar,
]
sj har jag upplevt mig vakna i en dröm, (samt mycket annat). men vad säger du om det, ska vi tävla i sjukaste drömmar? jag sparar på dem så gott jag kan, oavsett om jag tror de är goda eller onda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in