2025-01-14, 23:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av litenfiskare
låter som en saga av klass att vagga sig in i. Missförstå mig rätt, jag menar inte att det aldrig skulle kunna finnas historier om whatevers persons vanföreställningar som möjligen kunde ha haft nytta för ett visst speciellt folk, men min tes är att vi inte bör ha dem här i landet, som något vettigt målat upp som folk att ledas efter.

Det kan ju vara så att du och många andra inte klarar av att se bortom illusionen. Ni kanske är som myror som drar era strån dag ut och dag in och aldrig ser bortom sina egna begränsningar. Det är inget fel att som du, stå ut i en meningslös illussion, men livet du lever blir i så fall synnerligen meningslöst.
Senast redigerad av billigost 2025-01-14 kl. 23:18.
Citera
2025-01-14, 23:18
Avslutad
Citat:
sj har jag upplevt mig vakna i en dröm, (samt mycket annat). men vad säger du om det, ska vi tävla i sjukaste drömmar? jag sparar på dem så gott jag kan, oavsett om jag tror de är goda eller onda

Jag tycker du ska ringa närmsta forskargrupp och be dem analysera dina drömmar, det verkar onekligen brist på både vilja och klientel för att knäcka gåtan vad gäller fenomenet.
Citera
2025-01-14, 23:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Jag tycker du ska ringa närmsta forskargrupp och be dem analysera dina drömmar, det verkar onekligen brist på både vilja och klientel för att knäcka gåtan vad gäller fenomenet.
den forskargrupp jag är intresserad utav är såna som dig faktiskt, men tack för att du frågar.

Citat:
Ni kanske är som myror
så är det faktiskt.

men den meningslösa tillvaron får stå för vad du uppenbarligen tycker om din egen, tyvärr. god kväll
Citera
2025-01-14, 23:23
Avslutad
Citat:
den forskargrupp jag är intresserad utav är såna som dig faktiskt, men tack för att du frågar.

så är det faktiskt.

men den meningslösa tillvaron får stå för vad du uppenbarligen tycker om din egen, tyvärr. god kväll

God kväll, nya tag och nya strån imorgon!
Citera
2025-01-15, 22:27
Medlem
Man ska aldrig svara om någon utifrån tar kontakt. Det är inte gud.
De är inte riktiga i huvudet de är parasiter med flit som skryter om detta.
De försöker bara livnära sig på människors energi och skapa drama och galenskap.

Jah visste direkt när de tog kontakt att de är bedragare och tror att de äger en hjärna, alltså äger på riktigt inte på låtsas.
De lägger ner väldigt mycket energi på olika syndrom och symptom hos vissa och är otrevliga ibland falskt snälla en stund.

Men endå har deras planet vägrat ta bort kontakten under extremt lång tid.
Tycker detta är sjukt.
Citera
2025-03-18, 20:27
Medlem
När jag var 14 ärvde min pappa hans morfars stuga mitt i skogen när han gick bort och jag följde med dit för att hjälpa till att städa ur den, det var rätt mycket jobb så vi stannade flera nätter åt gången. En kväll skulle vi gå och lägga oss när pappa säger att det står någon utanför, jag kollar ut och mycket riktigt står det en man där helt stilla mellan träden. Jag tänkte att det bara var en granne eller något men det såg riktigt skumt ut. Ca 5 minuter gick och han stod fortfarande helt stilla, inte rört sig en millimeter. Då öppnade pappa fönstret och började ropa till han, inget svar. Nu var jag riktigt jävla rädd och frågade pappa vad vi skulle göra. Pappa gick ner mot dörren och jag följde efter, när han öppnade var mannen borta, det var max 15 sekunder från att vi gick ner tills vi öppnade dörren. Vi gick ut och kollade efter och det fanns inga spår att någon ens varit där, och detta var mitt i vintern. Vi båda har berättat detta för många i släkten och det var många som inte trodde på oss, men nu flera år senare är vi fortfarande övertygade om vad vi såg och vi såg samma sak.
Citera
2025-03-18, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av brokejunkgod
När jag var 14 ärvde min pappa hans morfars stuga mitt i skogen när han gick bort och jag följde med dit för att hjälpa till att städa ur den, det var rätt mycket jobb så vi stannade flera nätter åt gången. En kväll skulle vi gå och lägga oss när pappa säger att det står någon utanför, jag kollar ut och mycket riktigt står det en man där helt stilla mellan träden. Jag tänkte att det bara var en granne eller något men det såg riktigt skumt ut. Ca 5 minuter gick och han stod fortfarande helt stilla, inte rört sig en millimeter. Då öppnade pappa fönstret och började ropa till han, inget svar. Nu var jag riktigt jävla rädd och frågade pappa vad vi skulle göra. Pappa gick ner mot dörren och jag följde efter, när han öppnade var mannen borta, det var max 15 sekunder från att vi gick ner tills vi öppnade dörren. Vi gick ut och kollade efter och det fanns inga spår att någon ens varit där, och detta var mitt i vintern. Vi båda har berättat detta för många i släkten och det var många som inte trodde på oss, men nu flera år senare är vi fortfarande övertygade om vad vi såg och vi såg samma sak.

Jag har hört liknande historier, ofta från äldre hus och då har de även sett skepnader inomhus. Jag har aldrig sett något själv men det kan ju inte vara en angenäm upplevelse om man säger så.
Citera
2025-03-18, 21:21
Avslutad
Jag har deja vu ganska ofta och numera brukar jag inta ett hastigt meditationsläge när det inträffar, och när jag blundar så är det som att jag befinner mig på en annan plats med andra människor m.m. Bilden är ganska otydlig och upplevs som en riktigt ljus film av mosaik där man kan urskilja övergripande detaljer igenom.

Är det någon som upplevt något liknande?
Citera
2025-03-18, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokejunkgod

Ni kan inte ha tagit miste på att det var en människa överhuvudtaget ni såg?
Citera
2025-03-18, 21:46
Medlem
Citat:
Jag har deja vu ganska ofta och numera brukar jag inta ett hastigt meditationsläge när det inträffar, och när jag blundar så är det som att jag befinner mig på en annan plats med andra människor m.m. Bilden är ganska otydlig och upplevs som en riktigt ljus film av mosaik där man kan urskilja övergripande detaljer igenom.

Är det någon som upplevt något liknande?

Inte i samband med deja vu men däremot ser jag en massa främmande scener med främmande människor som gör vardagliga saker när jag skall somna. Väldigt detaljerat, bilder som snabbt avlöser varandra i ett slags bildspel. Weird.
Citera
2025-03-18, 21:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Inte i samband med deja vu men däremot ser jag en massa främmande scener med främmande människor som gör vardagliga saker när jag skall somna. Väldigt detaljerat, bilder som snabbt avlöser varandra i ett slags bildspel. Weird.

Samma här, men även med nära och anhöriga, innan dessa bilder kommer fram så känner jag av genomgående slags stöt genom hela kroppen. Samma typ av stöt som jag känner av när jag mediterar och hamnar i diverse upplevelser.

Har du tänkt på om du känna av det?
Citera
2025-03-19, 10:30
Medlem
Citat:
Jag har hört liknande historier, ofta från äldre hus och då har de även sett skepnader inomhus. Jag har aldrig sett något själv men det kan ju inte vara en angenäm upplevelse om man säger så.

Nä det var riktigt obehagligt faktiskt, är glad att det vi såg inte var inomhus då hade jag nog inte vågat sova kvar. Kollade runt lite igår kväll och hittade en nästan identisk historia som min här i tråden, finns säkert fler också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in