Citat:
Rätta mig om jag har fel. Men enligt MGM:s utsaga ska de ha fnissat eftersom sängen lät för högt, vilket enligt honom ledde till att de beslutade sig för att flytta till bordet där sexakten fortsatte. Det är dock svårt att finna en motsvarande förklaring i BO:s utsaga angående varför platsbytet skedde. Denna detalj tycks alltså sakna stöd från hennes perspektiv, vilket väcker frågor om trovärdigheten i hennes
beskrivning av händelseförloppet.
Vidare kvarstår en viktig fråga som jag tidigare tagit upp i tråden: Om nu båda hävdar att det "påtvingade" samlaget pågick under cirka två timmar, varför finns det då inte några tydliga medicinska fynd i BO:s underliv som skulle kunna styrka detta? Det är rimligt att anta att om en person utsatts för ett ofrivilligt samlag under en så lång tidsperiod, borde det leda till tydliga och påvisbara skador eller irritationer som kunde dokumenteras dagen efter. Avsaknaden av sådana fynd är anmärkningsvärd och försvårar bilden av vad som faktiskt har hänt.
beskrivning av händelseförloppet.
Vidare kvarstår en viktig fråga som jag tidigare tagit upp i tråden: Om nu båda hävdar att det "påtvingade" samlaget pågick under cirka två timmar, varför finns det då inte några tydliga medicinska fynd i BO:s underliv som skulle kunna styrka detta? Det är rimligt att anta att om en person utsatts för ett ofrivilligt samlag under en så lång tidsperiod, borde det leda till tydliga och påvisbara skador eller irritationer som kunde dokumenteras dagen efter. Avsaknaden av sådana fynd är anmärkningsvärd och försvårar bilden av vad som faktiskt har hänt.
Det som är anmärkningsvärt enligt min bedömning är hur MGM sent på natten trots påtaglig berusning (till den milda grad att han inte får utlösning trots 1,5 timmars försök), minns så mycket detaljer om hur han hela tiden stämmer av, fniss/skratt, att de kör soft sex o s v. Han säger ju i de 2 första förhören att han sa till BO att han var för full. I ett senare förhör skyller han på att BO rört sig fel och är för våt. (kanske svar på din andra reflektion, tydligen kan kvinnor trots övergrepp bli våta som ett slags skydd. Minns jag rätt var det rodnad på hennes underliv vid undersökning. MGM var kanske dessutom inte superstyv i sitt påtagligt berusade tillstånd)
BO är ju under hela händelsen nykter, men i ett förmodat skräckslaget tillstånd. Hon uppger att hon gör det hon blir tillsagd i rädslan av att det ska bli ännu mer våld, och våldsinslag sker ju enligt henne vid några strypningar och det kraftiga våldet vid bordet, vilket RMV bekräftar gällande de tydliga blåmärkena.
Nåväl, det ska snart upp i HR, vi får se vad dom kommer fram till.