2025-01-13, 15:22
Medlem
När ska lidil fatta att när man tvingar kunder att göra allt jobb själva, genom att tvinga kunder använda bara snabbkassor... att detta leder till frustration och mindre varor i korgarna?!?!?!
Jag kommer bojkotta butiker som stänger av vanliga kassor. Och om jag måste handla där kommer jag köpa max tre varor.
Fick pyskutbrott sist! Varför, varför ska jag nekas service?
Gör om, gör rätt!
Citera
2025-01-13, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Z1983
När ska lidil fatta att när man tvingar kunder att göra allt jobb själva, genom att tvinga kunder använda bara snabbkassor... att detta leder till frustration och mindre varor i korgarna?!?!?!
Jag kommer bojkotta butiker som stänger av vanliga kassor. Och om jag måste handla där kommer jag köpa max tre varor.
Gör om, gör rätt!

Jag förstår dig. Hade ställt min korg och bara gått.

Hoppas detta lagförslag blir verklighet så det måste finnas en bemannad kassa för att ta emot kontanter.
https://efn.se/regeringen-tvinga-mat...r-ta-kontanter
Citera
2025-01-13, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengtstark
Jag förstår dig. Hade ställt min korg och bara gått.

Hoppas detta lagförslag blir verklighet så det måste finnas en bemannad kassa för att ta emot kontanter.
https://efn.se/regeringen-tvinga-mat...r-ta-kontanter

Antar att man blir polisanmäld, kunder får inte medvetet förstöra varor i butiker och det går under stölder.
Jag ska helt enkelt sluta handla där, där jag nekas service. Inget för mig!
Citera
2025-01-13, 17:23
Medlem
Oj då. Det är tydligen olika. Butiken där jag brukar handla har inte ens nån självscanningskassa. 6 vanliga, tror jag. De flesta obemannade förstås.

Coop och IKEA är annars värst på det där i min by.
Citera
2025-01-13, 18:01
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Gör om, gör rätt!

Och en annan går och hoppas att "mitt" lidl skaffar obemannade kassor....
(Snabbkassa är nåt annat, det är en bemannad kassa med max antal varor)
Citera
2025-01-13, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Och en annan går och hoppas att "mitt" lidl skaffar obemannade kassor....
(Snabbkassa är nåt annat, det är en bemannad kassa med max antal varor)

Obemannade är dom verkligen inte, står alltid någon som glor på en när man gör deras jäkla jobb... Snabbkassor har kortare kassor, dom finns oftast på stora matvaruhus. Men gå du in till en Lidil butik så kommer 99% av alla butiksanställda kalla dom för snabbkassor! Din dumma ass!!!
Jag tror du har valt att läsa min kommentar på ditt sätt, låt gå, men svara inte på ett korkat sätt!
Senast redigerad av Z1983 2025-01-13 kl. 18:21.
Citera
2025-01-13, 22:27
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Obemannade är dom verkligen inte, står alltid någon som glor på en när man gör deras jäkla jobb... Snabbkassor har kortare kassor, dom finns oftast på stora matvaruhus. Men gå du in till en Lidil butik så kommer 99% av alla butiksanställda kalla dom för snabbkassor! Din dumma ass!!!
Jag tror du har valt att läsa min kommentar på ditt sätt, låt gå, men svara inte på ett korkat sätt!

Att en personal håller ett öga på dom obemannade/självservice kassorna är ganska standard, dels för att kunna hjälpa till vid strul, för att ta hand om ev kontroller, och för att ha ett öga efter folk som försöker fula och sno saker.

Är fortfarande inte snabbkassor även om div imbeciller kallar dom för det.
Citera
2025-01-17, 12:43
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Efter att dom senaste åren spenderat mer och mer tid i Jämtland kan jag konstatera att Lidl i Östersund är en jävla dröm jämfört med Lidl i storstockholmsområdet. Ordning & reda, bra lagerhållning och "specialsortimentet" (d.v.s. kampanjvarorna och det som normalt inte tillhandahålls av livsmedelsaffärer) finns i princip alltid i butik.

Dessutom är det riktigt trevlig personal. Däremot har jag i princip helt slutat att köpa mat på Lidl. Dels är det 12 mil dit och dels är sortimentet för smalt om man är van vid ICA Maxi eller Kvantum. Jag handlar så mycket som möjligt på någon av dom lokala lanthandlarna och kompletterar på ICA Maxi/Kvantum när jag är inne i människobyn.

/#LOUDmouth#
Citera
2025-01-21, 17:13
Medlem
swebarbs avatar
Goda pizzor denna vecka från Italiamo med blå förpackning. Riktigt bra för att vara fryst pizza från lidl

Brukar köpa på mig ett gäng om det finns och spara i frysen
Citera
2025-01-21, 17:35
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#
Efter att dom senaste åren spenderat mer och mer tid i Jämtland kan jag konstatera att Lidl i Östersund är en jävla dröm jämfört med Lidl i storstockholmsområdet. Ordning & reda, bra lagerhållning och "specialsortimentet" (d.v.s. kampanjvarorna och det som normalt inte tillhandahålls av livsmedelsaffärer) finns i princip alltid i butik.

Dessutom är det riktigt trevlig personal. Däremot har jag i princip helt slutat att köpa mat på Lidl. Dels är det 12 mil dit och dels är sortimentet för smalt om man är van vid ICA Maxi eller Kvantum. Jag handlar så mycket som möjligt på någon av dom lokala lanthandlarna och kompletterar på ICA Maxi/Kvantum när jag är inne i människobyn.

/#LOUDmouth#

Kvalitén på Lidl butikerna tycks stå i direkt förhållande till andelen MENA i upptagningsområdet för deras kundkrets...
Citera
2025-01-21, 18:09
Medlem
Kroulls avatar
Tips:
Appelsinerna är underbara den här veckan -- och nästa vecka är det kampanj!

Bonustips:
För Appelwiner gäller, som för så mycket annat, ju större desto bättre...

https://www.lidl.se/p/apelsiner/p100...ageId=10063272
Apelsiner
13,27 kr/kg

Butikstillgänglighet:
I butik 27/01 - 02/02
1,5 KILO!
Ursprung: Spanien
19.90
PS
Varför postar du nedanstående dynga i tråden? Vad är ditt syfte?

Du, som är en gammal forumräv, borde väl ha förstått syftet med tråden? Det anges ju tydligt i Moderatormeddelandet om inte annat.

Förslagsvis startar du en blogg istället...

Citat:
Ursprungligen postat av #LOUDmouth#

/#LOUDmouth#
Citera
2025-01-22, 04:51
Medlem
Gillar chokladpralinerna av märket Deluxe, som ännu finns kvar på vissa butiker sen tidigare temaveckor.

Syftar på asken med 12 praliner och smakerna champagne, cointreau, karamell och körsbärsbrandy. Gillar speciellt den med cointreau. Det är riktig apelsinlikör i denna chokladbit. Lika gott som något man kan köpa på en dyr pralinbod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in