2025-01-13, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Inte enligt folkbokföringsregistret, I fup står det att hon inte vet om hon kommer bo kvar, inte att hon har flyttat.

Rykten är inte fakta.
Hon kan ha flyttat, men finns inte bevis för det.

Inte för att just den här miniskula lilla detaljen spelar någon roll för diskussions helhet, men för all del ignorera mina direkta frågor om det får dig att må bättre. Annars finns frågorna du undviker nedan

Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Är det ok att trakasera barn som straff för föräldrarnas handlingar? Gör två fel ett rätt enligt dig?

Är barn med funktionsnedsättningar mindre värda än normalfungerande barn? Är det därför det är ok att trakasera dem?

Är inte grundprincipen i svensk lag att någon är oskyldig till motsatsen bevisad? För i skrivande stund är GM endast anklagad för inbrott, eller hur?

Ge upp nu. Det är inte rykten, det är fakta att BO flyttat.

Eftersom barnen inte åkt buss på över ett år och eftersom de arbetslösa gentlemännen flyttat ifrån samhället för flera år sedan, så har ju dessa påstådda trakasserier mot barnen isåfall skett innan Hildungs räder 2023.
Citera
2025-01-13, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbeltuttan
Ge upp nu. Det är inte rykten, det är fakta att BO flyttat.

Eftersom barnen inte åkt buss på över ett år och eftersom de arbetslösa gentlemännen flyttat ifrån samhället för flera år sedan, så har ju dessa påstådda trakasserier mot barnen isåfall skett innan Hildungs räder 2023.

Om det är fakta får du se till att ha bevis. För information från folkbokföringsregistret säger emot dig. Oberoende är det en obetydlig detalj i det stora hela. Hon kan ha flyttat utan att ha ändrat sin folkbokföring, men åter igen saknas fakta och det är fakta man får gå på. Inte rykten eller känslor

De andra argumenten du tar upp har jag bemött väldigt tydligt tusen gånger om vid det här laget. Läs mina tidigare inlägg och kom med något nytt istället för att låta som en papegojja.
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 18:00.
Citera
2025-01-13, 19:22
Medlem
Citat:
De var skrivna på adressen även innan så det bevisar ju ingenting mer än att fler personer bor på adressen än offret

Gm har inte i någon bevisföring jag hitta uttryckt att det är BO fel att han agerat som han gjort. Så om du har bevis på det utlåtandet får du dela med dig av dessa

"Moral" är inget som det svenska rättsväsendet baserar domstolsbeslut på. Moral är inte objektivt och därmed en fattig grund att stå på när det kommer till brottsutredning och vilken typ av straff som bör delas ut. Moral är känslobaserat och flertalet här verkar orimligt drivna av sina känslor istället för att se till vad logiskt är rimligt. Utifrån ett objektiv synsätt finns det inga risker för barnen, dp de får bo kvar, och inte heller någon risk att gm ger sig på någon då han går ute fritt.

Låt mig även lista det som du säger har hänt men som saknar bevis, enligt uppgift samt mina tidigare logiska förklaringsmodeller:

Allt över saknar bevisföring och fram tills dess atr bevis framkommit kan inte anses vara fakta utan endast halvbakade spekulationer

Om du fortsätter låta dina känslor styra dig på det här sätter så har jag inget mer att säga dig

Jag saknar även svar på den ytters enkla frågan jag gav dig:
Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Gör om gör rätt. Och sansa dig lite, man tänker mycket bättre då

Jag har lite svårt att förstå dina inlägg och vad du skriver. Det jag skrev för ett par inlägg sedan är hur du på ett rätt besatt sätt försökt förminska den moraliska delen i detta. Jag vet att du tycker att brottslingen ska dömas för inbrott och stölder av intima ägodelar.

Denna familjefar har satt framförallt sina barn i en jävligt tuff situation, men det verkar du, och framförallt inte trosmannen förstå. Att sno barns använda trosor för att lukta och smeka dessa (som trosmannen erkänt) för att bli sexuellt upphetsad är inte normalt nånstans. Dina försök att relativisera detta är skruvat i sig. Du lägger över en hel del skit på andra i tråden, och till viss del mig. Eftersom du gillar att andra ska googla kan du prova att googla 'projicera' ,(projektera är något annat )
Citera
Maviels avatar

Moderatormeddelande

Postat av Maviel 2025-01-13, 19:23
Moderator
Då återgår vi till topic! Topic är inte andra användares posthistorik! Inlägg som är off topic kan komma att varnas och varningar upprepat leder till avstängning för ohörsamhet!

/Moderator
2025-01-13, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Jag har lite svårt att förstå dina inlägg och vad du skriver. Det jag skrev för ett par inlägg sedan är hur du på ett rätt besatt sätt försökt förminska den moraliska delen i detta. Jag vet att du tycker att brottslingen ska dömas för inbrott och stölder av intima ägodelar.

Denna familjefar har satt framförallt sina barn i en jävligt tuff situation, men det verkar du, och framförallt inte trosmannen förstå. Att sno barns använda trosor för att lukta och smeka dessa (som trosmannen erkänt) för att bli sexuellt upphetsad är inte normalt nånstans. Dina försök att relativisera detta är skruvat i sig. Du lägger över en hel del skit på andra i tråden, och till viss del mig. Eftersom du gillar att andra ska googla kan du prova att googla 'projicera' ,(projektera är något annat )

För att vi ska kunna va på samma nivå i den här diskussionen behöver jag fortfarande svar på nedan:

Svara på det först, sen kommer jag att svara på dina andra påståenden. Visserligen där majoriteten av dessa helt saknar bevis, men det tar vi då

När ni visar er värdiga kommer jag börja bry mig om vad autokorrekt på min telefon håller på med. Men tills dess får den härja fritt, eftersom du rättade mig så förstod du ju uppenbarligen vad jag menade
Citera
2025-01-13, 19:31
Medlem
Citat:
Om det är fakta får du se till att ha bevis. För information från folkbokföringsregistret säger emot dig. Oberoende är det en obetydlig detalj i det stora hela. Hon kan ha flyttat utan att ha ändrat sin folkbokföring, men åter igen saknas fakta och det är fakta man får gå på. Inte rykten eller känslor

De andra argumenten du tar upp har jag bemött väldigt tydligt tusen gånger om vid det här laget. Läs mina tidigare inlägg och kom med något nytt istället för att låta som en papegojja.

Fast ge upp nu! Kolla på hitta.se så ser du att hon flyttade för ett år sedan. Inte så långt ifrån tidigare boende men dock en flytt.
Citera
2025-01-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytbjorn
Fast ge upp nu! Kolla på hitta.se så ser du att hon flyttade för ett år sedan. Inte så långt ifrån tidigare boende men dock en flytt.

Tror folkbokföringsregistret är lite mer seriöst än hitta.se...

Men till kärnan av pudeln: hur påverkar huruvida personen bor kvar eller inte diskussionen?

Påverkar det vilket brott som begåtts? Nej
Påverkar det huruvida det är ok att trakasera barn? Nej
Påverkar det min utläggning kring psykologiska motiveringar till att bo kvar eller inte? Nej, om inget annat så förstärker det dem argumenten

Så vad vill du ha ut genom att fastna på just denna ganska ointressant punkt? Speciellt om din ståndpunkt är att hon endast flyttat inom samhället
Citera
2025-01-13, 19:45
Medlem
Citat:

Men till kärnan av pudeln: hur påverkar huruvida personen bor kvar eller inte diskussionen?

Påverkar det min utläggning kring psykologiska motiveringar till att bo kvar eller inte? Nej, om inget annat så förstärker det dem argumenten

Så vad vill du ha ut genom att fastna på just denna ganska ointressant punkt? Speciellt om din ståndpunkt är att hon endast flyttat inom samhället

Kan du ge mig länken till folkbokföringsregistret? Du är nämligen helt ute och cyklar.
Citera
2025-01-13, 19:49
Medlem
Citat:

Jag har inte fastnat där, tänkte mer att just den punkten verkade hänga med så intensivt att det kanske skulle avslutas här.
Citera
2025-01-13, 19:49
Medlem
Citat:
För att vi ska kunna va på samma nivå i den här diskussionen behöver jag fortfarande svar på nedan:

Svara på det först, sen kommer jag att svara på dina andra påståenden. Visserligen där majoriteten av dessa helt saknar bevis, men det tar vi då

När ni visar er värdiga kommer jag börja bry mig om vad autokorrekt på min telefon håller på med. Men tills dess får den härja fritt, eftersom du rättade mig så förstod du ju uppenbarligen vad jag menade

Som jag skrivit har jag förstått.att du tycker att trosmannen juridiskt ska få det straff han förtjänar. Är jag värdig nu att prata vidare med?

Sen finns det många andra bottnar i detta, vilket jag utgår från att du förstår? Hade t ex GM varit besatt av mjuka, sköna och använda örngott och använt dessa som runkobjekt hade det varit en delvis annan sak. Eller att GM stulit gurkor från grannars trädgårdsland och stoppat upp i 2:an samtidigt som han runkat. Din gunstling verkar ha hållit på med detta i ca 10 år, har du inte märkt något?
Citera
2025-01-13, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Det är just det som är så svårt och fatta att man är villig att gå så långt att göra inbrott för att få tag i dessa. Han är ju tyvärr inte ensam bland män som köper använda trosor, enda skillnaden är att han går ett steg längre i sin jakt där han bryter mot lagen för sin fetish.

En fetish jag dessutom har väldigt svårt och fatta men det finns mycket av den typen där ute som är helt obegriplig för mig.

Att han har fru och barn gör det ännu mer obegripligt. Risken när man begår brott att man åker dit är ju rätt stor så varför riskera sitt liv för denna fetish.
Åker man dit så är ju hela ens liv utlämnat, alla kommer få reda på det. Inte en tanke på frun och barnen.
Förmodligen har det pågått väldigt länge och om man kommit undan en längre tid kanske man vill ta språnget till en ny nivå. Obehagligt är att han måste studerat BO rutiner rätt ingående.

Detta är en liten by där han sannolikt har släkt sen generationer tillbaka. Kanske känner han sig trygg och har många som ser mellan fingrarna. Tidigare i tråden har det även framkommit uppgifter från de som känner honom att han har ett sexuellt avvikande beteende.

De jag uppriktigt tycker synd om är barnen. Inte lätt i ett litet samhälle där ingen är anonym.
Citera
2025-01-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbeltuttan
Kan du ge mig länken till folkbokföringsregistret? Du är nämligen helt ute och cyklar.

Finns på skatteverkets hemsida, väldigt enkelt att hitta

Så vad vill du ha ut genom att fastna på just denna ganska ointressant punkt? Speciellt om den hörsägen som finns i tråden är att hon endast flyttat inom samhället. Hur påverkar det någonting?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in