2025-01-13, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Förmodligen har det pågått väldigt länge och om man kommit undan en längre tid kanske man vill ta språnget till en ny nivå. Obehagligt är att han måste studerat BO rutiner rätt ingående.

Detta är en liten by där han sannolikt har släkt sen generationer tillbaka. Kanske känner han sig trygg och har många som ser mellan fingrarna. Tidigare i tråden har det även framkommit uppgifter från de som känner honom att han har ett sexuellt avvikande beteende.

De jag uppriktigt tycker synd om är barnen. Inte lätt i ett litet samhälle där ingen är anonym.

Är trosmannen en person som är uppvuxen och har t ex föräldrar i Figeholm? Om man ska försöka förklara trosmannens perversiteter så har förmodligen en del vetat om det. ' Men han är ju så trevlig', 'Gör inget om han beter sig som ett svin på fyllan och tafsar på andra', o s v Är det s k byatänkande och tystnadskultur som varit en liten del i detta?
Citera
2025-01-13, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grytbjorn
Jag har inte fastnat där, tänkte mer att just den punkten verkade hänga med så intensivt att det kanske skulle avslutas här.

Så för att att få diskussionen att gå vidare anslöt du till kören som gör att den är kvar?

Rimligt /s
Citera
2025-01-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Är trosmannen en person som är uppvuxen och har t ex föräldrar i Figeholm? Om man ska försöka förklara trosmannens perversiteter så har förmodligen en del vetat om det. ' Men han är ju så trevlig', 'Gör inget om han beter sig som ett svin på fyllan och tafsar på andra', o s v Är det s k byatänkande och tystnadskultur som varit en liten del i detta?

Vad som sägs på byn är endast hörsägen, det är fakta och bevis som spelar roll när brott hat begåtts

Men om du hellre vill läggs din tillit till skvaller så har gm bott i byn majoriteten av sitt liv samt hsr majoriteten av sin familj där. Då upptagandet av detta kom som en chock för alla, så utifrån det fanns det nog få sommtänkte att han var benägen att göra detta
Citera
2025-01-13, 20:06
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Vad som sägs på byn är endast hörsägen, det är fakta och bevis som spelar roll när brott hat begåtts

Men om du hellre vill läggs din tillit till skvaller så har gm bott i byn majoriteten av sitt liv samt hsr majoriteten av sin familj där. Då upptagandet av detta kom som en chock för alla, så utifrån det fanns det nog få sommtänkte att han var benägen att göra detta
Hur vet du att det kom som en chock för alla?
Citera
2025-01-13, 20:07
Medlem
Om du förstår detta:

Citat:
Som jag skrivit har jag förstått.att du tycker att trosmannen juridiskt ska få det straff han förtjänar. Är jag värdig nu att prata vidare med?

Hur kommer du då till den här slutsatsen:

Citat:
Din gunstling verkar ha hållit på med detta i ca 10 år

Kognitiv distans eller förstår du inte vad du själv skriver i första stycket?

Tekniskt sett svarar du inte heller på frågan:

Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Som svar på din fråga, nej du är inte värdig mina svar förens du visar att du har förmågan att tänka logiskt. Sen att du fortsätter att lyfta skvaller som sanning är inte heller till gagn för dig då det tyder på att du drivs av känslor och inte logik
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 20:14.
Citera
2025-01-13, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anna-Helga
Hur vet du att det kom som en chock för alla?

Skrev inte alla, skrev de flesta. Detta utifrån hur reaktionerna har sett ut

Men igen, bevis är det som spelar roll. Inte rykten eller folks uppfattning av hans person
Citera
2025-01-13, 20:15
Medlem
Anna-Helgas avatar
Citat:

Citat:

Men igen, bevis är det som spelar roll. Inte rykten eller folks uppfattning av hans person

Nej du skrev alla. Vad har du för bevis på att det kom som en chock för alla?
Citera
2025-01-13, 20:16
Medlem
Citat:

Lilla gumman, du skrev alla.
Citera
2025-01-13, 20:20
Medlem
Citat:
Jag vet vem han är genom marinan. Rätt säker på att han har släkt sen generationer tillbaka i denna by med omnejd. "Bytänkande" är nog ett sätt att ha sammanhållning, då blir det tystnadskultur när något drabbar ens "egna". Det blir ett "vi och de" samhälle. Gäller nog de flesta mindre byar i vårt avlånga land.

Har skaffat mig en ny fin signatur tråden till ära! Vad tycks?
Citera
2025-01-13, 20:29
Medlem
Citat:
Om du förstår detta:

Hur kommer du då till den här slutsatsen:

Kognitiv distans eller förstår du inte vad du själv skriver i första stycket?

Tekniskt sett svarar du inte heller på frågan:

Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Som svar på din fråga, nej du är inte värdig mina svar förens du visar att du har förmågan att tänka logiskt. Sen att du fortsätter att lyfta skvaller som sanning är inte heller till gagn för dig då det tyder på att du drivs av känslor och inte logik

Trosmannen berättar i FUP att han varit besatt av att sno trosor i ca 10 år. Jag lyfter inget skvaller utan försöker förstå hur han kunnat flyga under radarn så länge. Du verkar ju ändå känna honom en hel del. När blir jag värdig dig, är det när jag också börjar försvara trosmannens perversiteter?
Citera
2025-01-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DragonLoop
Förmodligen har det pågått väldigt länge och om man kommit undan en längre tid kanske man vill ta språnget till en ny nivå. Obehagligt är att han måste studerat BO rutiner rätt ingående.

Detta är en liten by där han sannolikt har släkt sen generationer tillbaka. Kanske känner han sig trygg och har många som ser mellan fingrarna. Tidigare i tråden har det även framkommit uppgifter från de som känner honom att han har ett sexuellt avvikande beteende.

De jag uppriktigt tycker synd om är barnen. Inte lätt i ett litet samhälle där ingen är anonym.

Ja, han har nog kommit undan länge och folk har säkert sett genom fingrarna och han har då höjt riskerna. Litet samhälle också där alla känner alla. Fy fan.

Frun är nog är troligen medveten om hans begär, ingen garanti men troligen är hon det men är nog inte medvetet hans intresse för andra kvinnors trosor. Dessutom är den stora frågan vad skulle han göra med buntbanden som många nämner i tråden.
Är det nästan steg i sin fetish att börja våldta eller finns det andra anledningar? Vad skulle han gjort om han stötte på en kvinna i dom hem han var hos.
Allt är fun and game tills man åker dit och få sitt liv förstört med all rätt också.

Hoppas folk är snälla mot barnen åtminstone men jag tycker även frun inte så mycket hon kan göra åt hans fetish. Tyvärr har man ju fått intryck att när sådana här nyheter släpps så är folk på både barn och fru. Vilket är obegripligt.
Citera
2025-01-13, 20:31
Medlem
Citat:
Trosmannen berättar i FUP att han varit besatt av att sno trosor i ca 10 år. Jag lyfter inget skvaller utan försöker förstå hur han kunnat flyga under radarn så länge. Du verkar ju ändå känna honom en hel del. När blir jag värdig dig, är det när jag också börjar försvara trosmannens perversiteter?

Det var dessutom djurkiss på trosorna enligt stol utan ben.

Det gör hela saken än mer beklämmande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in