2025-01-13, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjalle99
till och med det enklaste klarar du inte av, sätt dig in i fallet istället för att raljera, hon bor i en hyresrätt så hon behöver inte sälja något hus för att flytta.....sedan uppger hon i FUP att hon mår jättedåligt av detta som hänt och vet inte om hon kan /orkar bo kvar. Det kan du läsa dig till i FUP, var det står bidrar jag inte med utan gör som dig, SÖK !

Tar inte bort faktumet att hon fortfarande är skriven på adressen och som du själv säger atpr det "vet inte OM" det stå inte "att" hon måste flytta. Ganska stor skillnad mellan möjliga situationer som kan uppstå och vad som faktiskt hänt

Jag har självklart full sympati med henne som offer och, som jag själv skrev hade jag som offer valt att flytta. Men det är inte det den här delen av diskussionen handlade om utan hur det teoretiskt sätt kan komma sig att en gm bor kvar medans ett offer flyttar.

Förstår att det för vissa är svårt att vara objektiva när ni har så mycket känslor som löper amok
Citera
2025-01-13, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stol-utan-ben
Tar inte bort faktumet att hon fortfarande är skriven på adressen och som du själv säger atpr det "vet inte OM" det stå inte "att" hon måste flytta. Ganska stor skillnad mellan möjliga situationer som kan uppstå och vad som faktiskt hänt

Jag har självklart full sympati med henne som offer och, som jag själv skrev hade jag som offer valt att flytta. Men det är inte det den här delen av diskussionen handlade om utan hur det teoretiskt sätt kan komma sig att en gm bor kvar medans ett offer flyttar.

Förstår att det för vissa är svårt att vara objektiva när ni har så mycket känslor som löper amok

Ännu ett fel, hon är inte skriven där, hur är det med din googling egentligen och läsförståelse?

Vad du hade gjort som offer är helt irrelevant för tråden i sin helhet....

Är du säker på du tagit din ADHD-medicin sista dagarna? Läste i en tråd du skapat att du har lite diagnoser osv, i en tråd hade du svårt att få orgasm också, är detta bättre idag för dig?
Citera
2025-01-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
Du som gillar googling borde ju vid en snabb sådan kunna se att i den hyresrätt som trosmannen gjorde 4 inbrott i, numer bebos av ett par med helt andra namn än BOs. Kan tänka mig att det måste kännas riktigt tufft att ha en så sjuk människa ett stenkast (vad jag förstår) gåendes runt ikring kvarteren i väntan på dom. Hon är nog rejält rädd för honom, skräpet verkar sakna spärrar och konsekvenstänk, förmodligen mest när han är på fyllan. BO har ju s a s förstört trosmannens liv enligt en svagbegåvads (likt trosmannen) hjärna att tänka

Det finns ju en juridisk del i dessa brott, vad det landar i får vi se. Förmodligen ett "Kalle Anka-straff", t ex 40 dagsböter, fotboja i 6 månader och inskrivning på behandlingshem för sexmissbrukare. Den större delen handlar ju om vad trosmannen/inbrottstjuven moraliskt utsatt/utsätter framförallt sina barn för menar jag. Har man använt framförallt barns använda trosor för sina egna sexuella böjelser är man störd på riktigt. De förstår de flesta med lite empati i kroppen. Han som du försvarar borde vara rökt i bygden, men det verkar du inte förstå. Eller så är det jag som inte riktigt förstår vad som försigår i det (som de verkar)skruvade samhället som heter Figeholm.

De var skrivna på adressen även innan så det bevisar ju ingenting mer än att fler personer bor på adressen än offret

Gm har inte i någon bevisföring jag hitta uttryckt att det är BO fel att han agerat som han gjort. Så om du har bevis på det utlåtandet får du dela med dig av dessa

"Moral" är inget som det svenska rättsväsendet baserar domstolsbeslut på. Moral är inte objektivt och därmed en fattig grund att stå på när det kommer till brottsutredning och vilken typ av straff som bör delas ut. Moral är känslobaserat och flertalet här verkar orimligt drivna av sina känslor istället för att se till vad logiskt är rimligt. Utifrån ett objektiv synsätt finns det inga risker för barnen, dp de får bo kvar, och inte heller någon risk att gm ger sig på någon då han går ute fritt.

Låt mig även lista det som du säger har hänt men som saknar bevis, enligt uppgift samt mina tidigare logiska förklaringsmodeller:

Citat:
Ursprungligen postat av Miracle1290
BO har ju s a s förstört trosmannens liv enligt en svagbegåvads (likt trosmannen) hjärna att tänka

.......

hyresrätt som trosmannen gjorde 4 inbrott i,

......

Har man använt framförallt barns använda trosor för sina egna sexuella böjelser är man störd på riktigt.

Allt över saknar bevisföring och fram tills dess atr bevis framkommit kan inte anses vara fakta utan endast halvbakade spekulationer

Om du fortsätter låta dina känslor styra dig på det här sätter så har jag inget mer att säga dig

Jag saknar även svar på den ytters enkla frågan jag gav dig:
Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Gör om gör rätt. Och sansa dig lite, man tänker mycket bättre då
Citera
2025-01-13, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
"Projektera" det på dig?

Nej. Du har inte gett något annat än efterblivet fyllesvammel med skriftspråk som en 7-åring, personangrepp och diverse lögner parallellt med att du på ett sjukligt sätt ursäktat den perversa trädgårdstomten Hildungs hyss och försökt smutskasta diverse andra personer som inte alls har med brottet att göra.

Svårt med svenskan?
https://svenska.se/saol/?sok=projicerar&pz=6

Jag tänker inte upprepa vart bevis för mina påståenden finns, har det inte gått in hittills kommer det nog aldrig göra det tyvärr

Sen så undviker du fortfarande att svara på enkla direkta frågor. Ska vi göra ett nytt försök?

Vad i "gm ska få ett straff som är i proportion till det brott som bevis pekar på" får dig att tro att jag "försvarar" gms handlingar?

Är det ok att trakasera barn som straff för föräldrarnas handlingar? Gör två fel ett rätt enligt dig?

Är barn med funktionsnedsättningar mindre värda än normalfungerande barn? Är det därför det är ok att trakasera dem?

Är inte grundprincipen i svensk lag att någon är oskyldig till motsatsen bevisad? För i skrivande stund är GM endast anklagad för inbrott, eller hur?
Citera
2025-01-13, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbeltuttan
BO har flyttat och ändrat adress. Det är fakta.

Inte enligt de uppgifter som finns tillgängliga på fokbokföringsregistret. Kanske finns rykten, men inte fakta

Sen hade det inte förvånat mig om personen flyttat, jag hade gjort samma. Vilket framgår pinsamt tydligt i mitt inlägg om du nu missade det
Citera
2025-01-13, 17:37
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamAbrupto
Nej, jag tänker inte göra inbrott och stjäla dildos och trosor ens för 50 miljoner. Jag tycker det är riktigt jäkla sjukt.
Du skulle garanterat göra det! Varför jag vet det? För att du försöker övertyga både andra och dig själv, troligen skulle du göra det gratis. Det är helt genomskinligt och du är avslöjad genom dina egna argument, du är lite för ihärdig att nämna att du inte skulle göra det. Alla skulle göra det för 50 miljoner!
Citera
2025-01-13, 17:37
Medlem
Citat:
Ännu ett fel, hon är inte skriven där, hur är det med din googling egentligen och läsförståelse?

Vad du hade gjort som offer är helt irrelevant för tråden i sin helhet....

Är du säker på du tagit din ADHD-medicin sista dagarna? Läste i en tråd du skapat att du har lite diagnoser osv, i en tråd hade du svårt att få orgasm också, är detta bättre idag för dig?

Det stämmer inte överens med informationen som finns att hitta på folkbokföringsregistret. Skvaller kanske säger något annat men, som tidigare nämnts, tror jag på fakta och logik

I fup nämner hon att hon eventuellt kommer flytta. Inte att hon kommer göra det

Nysta i någons posthistorik för irrelevant info för att jävlas, klassiskt när man inte har något att komma om den faktiska diskussions punkten. Själv vill jag inte öppna upp för eventuella trauman av att läsa din post historik, får rysningar av bara tanken av en person som du skulle kunna hittat på.

Men för att lägga lock på grytan du försöker röra i: alla de posterna jag gjorde för flera år sen har löst sig utan problem. Partner, barn och ett framgångsrikt jobb. Gliringar måste ha någon tyngd för att funka vet du

Du kanske också skulle må bra av att fundera på nedan frågor:

Är det ok att trakasera barn som straff för föräldrarnas handlingar? Gör två fel ett rätt enligt dig?

Är barn med funktionsnedsättningar mindre värda än normalfungerande barn? Är det därför det är ok att trakasera dem?

Är inte grundprincipen i svensk lag att någon är oskyldig till motsatsen bevisad? För i skrivande stund är GM endast anklagad för inbrott, eller hur?

Bättre lycka nästa gång
Senast redigerad av Stol-utan-ben 2025-01-13 kl. 17:42.
Citera
2025-01-13, 17:38
Medlem
Citat:
Inte enligt de uppgifter som finns tillgängliga på fokbokföringsregistret. Kanske finns rykten, men inte fakta

Sen hade det inte förvånat mig om personen flyttat, jag hade gjort samma. Vilket framgår pinsamt tydligt i mitt inlägg om du nu missade det

Att BO inte flyttat enligt dig beror faktiskt på att din läsförståelse samt att du inte läst FUP ordentligt, du vill ge sken av att vara smart, tyvärr är du inte , läs på, läs om , gör rätt.

BO har flyttat
Citera
2025-01-13, 17:41
Medlem
Citat:
De var skrivna på adressen även innan så det bevisar ju ingenting mer än att fler personer bor på adressen än offret

Gm har inte i någon bevisföring jag hitta uttryckt att det är BO fel att han agerat som han gjort. Så om du har bevis på det utlåtandet får du dela med dig av dessa

"Moral" är inget som det svenska rättsväsendet baserar domstolsbeslut på. Moral är inte objektivt och därmed en fattig grund att stå på när det kommer till brottsutredning och vilken typ av straff som bör delas ut. Moral är känslobaserat och flertalet här verkar orimligt drivna av sina känslor istället för att se till vad logiskt är rimligt. Utifrån ett objektiv synsätt finns det inga risker för barnen, dp de får bo kvar, och inte heller någon risk att gm ger sig på någon då han går ute fritt.

Låt mig även lista det som du säger har hänt men som saknar bevis, enligt uppgift samt mina tidigare logiska förklaringsmodeller:

Allt över saknar bevisföring och fram tills dess atr bevis framkommit kan inte anses vara fakta utan endast halvbakade spekulationer

Om du fortsätter låta dina känslor styra dig på det här sätter så har jag inget mer att säga dig

Jag saknar även svar på den ytters enkla frågan jag gav dig:

Gör om gör rätt. Och sansa dig lite, man tänker mycket bättre då

Nu får du faktiskt ge dig! Är du helt efterbliven? De som bor på BOs gamla adress har varit skrivna där sedan vinter 2023. BO bor på ny adress sedan runt samma tid. Brotten ägde rum 2023. Gör din matte.
Citera
2025-01-13, 17:45
Medlem
Citat:
Att BO inte flyttat enligt dig beror faktiskt på att din läsförståelse samt att du inte läst FUP ordentligt, du vill ge sken av att vara smart, tyvärr är du inte , läs på, läs om , gör rätt.

BO har flyttat

Inte enligt folkbokföringsregistret, I fup står det att hon inte vet om hon kommer bo kvar, inte att hon har flyttat.

Rykten är inte fakta.
Hon kan ha flyttat, men finns inte bevis för det.

Inte för att just den här miniskula lilla detaljen spelar någon roll för diskussions helhet, men för all del ignorera mina direkta frågor om det får dig att må bättre. Annars finns frågorna du undviker nedan

Citera
2025-01-13, 17:48
Medlem
Citat:
Det stämmer inte överens med informationen som finns att hitta på folkbokföringsregistret. Skvaller kanske säger något annat men, som tidigare nämnts, tror jag på fakta och logik

I fup nämner hon att hon eventuellt kommer flytta. Inte att hon kommer göra det

Nysta i någons posthistorik för irrelevant info för att jävlas, klassiskt när man inte har något att komma om den faktiska diskussions punkten.

Du ka ske också skulle må bra av att fundera på nedan frågor

Bättre lycka nästa gång

Klart trostjuven bara är misstänkt än så länge, men i detta fall kan vi konstatera att han är skyldig via bra foton i FUP. Så dömd blir han för detta , det är inget som ens behövs diskuteras .

Straff? Tippar på dagsböter och villkorlig dom om tvår år.

Vem trakasserar barnen? Kan anta att dom blivit retade osv för detta då ämnet är bygdens snackis, sånt händer mellan barn, det är inte rätt men barn är barn och jag har väldigt svårt att se att någon vuxen i Figeholm trakasserar deras barn, men visst finns det såna så upp med namnen bara, går bra i pm också.

Tyckte din posthistorik var kul den borde flera personer i denna tråd läsa, kul att du gnäller lite nu när du tidigare hade ett långt utlägg om hur många inlägg en medlem gjort per dag, tack och lov tog moderatorn bort det
Citera
2025-01-13, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbeltuttan
Nu får du faktiskt ge dig! Är du helt efterbliven? De som bor på BOs gamla adress har varit skrivna där sedan vinter 2023. BO bor på ny adress sedan runt samma tid. Brotten ägde rum 2023. Gör din matte.

Inte de uppgifterna som finns i folkbokföringsregistret

Om nu folkbokföringsregistret inte stämmer får du väl presentera bevis. Jag hade flyttat så hade inte förvånat mig om hon gjorde det i slutendan.

Oberoende är detta en sådan oviktigt detalj i det inlägg jag gjorde att det är skrattretande att ni hakar upp er på det. Spelar noll roll om hon bor kvar eller inte i den här diskussionen.

Kanske ska ta och bemöta något som ger mervärde för diskussionen istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in