2025-01-13, 14:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaltedCaramel
Jag tycker att HD ska ta upp fallet.

Du anser alltså att det finns svagheter i bevisningen och att både tingsrätten och hovrätten dragit fel slutsatser?
Citera
2025-01-13, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Du anser alltså att det finns svagheter i bevisningen och att både tingsrätten och hovrätten dragit fel slutsatser?

Dream on 😂😂
Citera
2025-01-13, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011

Det räcker väl inte att det finns potentiella svagheter i bevisning? De tar väl upp fall som skall vara vägledande.
Citera
2025-01-14, 01:16
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scubahero
Finns ingen som helst anledning för HD att ta upp fallet. Ställt bortom rimligt tvivel vem den skyldige är.

Ja enligt tingsrätten och hovrätten ja men som vi alla vet så finns det helt andra fall där dömda fått resning i HD när det dykt upp nya omständigheter.

Det finns helt uppenbart en del frågetecken kring kvinnans död, den olåsta dörren till lägenheten öppnar upp för möjligheten att någon okänd person eller flera kan ha besökt henne för att leta reda på de saker Am*n säger sig ha förvarat åt gängkriminella i hennes bostad men sen hände något oförutsett under upphämtningen?
Citera
2025-01-16, 14:15
Medlem
Hög tid för alla kvinnor att sluta föda barn som är oönskade. Jag säger inte att det är fallet för stackars Saga. Men detta med att babytrappa är på allvar farligt för kvinnor. Sluta tro att han kommer gifta sig med er och välja er. Det kommer aldrig hända. De går hellre så långt att bete sig så här.
Citera
2025-02-01, 20:50
Medlem
Vet nån vart han sitter
Citera
2025-02-18, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newcastle3030
Vet nån vart han sitter

Han ska först till Riksmottagningen i Kumla och där lär han sitta ett tag för det är fullt, där kommer han genomgå en utredning och sen placeras på anstalt.
Han har suttit i häktet fram till HR dom, frågan är om han sitter kvar i häktet ifall han överklagat till HD
Citera
2025-02-24, 15:25
Medlem
Har just lyssnat klart dokumentären i 4 delar med inspelning från rättegången.

Jag reagerar över några saker. Det värsta i denna historien är såklart hans gärning, men att han sedan med så fullständig kyla och lugn kan sitta och blåneka och komma med förklaringar är för mig helt ofattbart. Det finns inte ett enda uns av samvete där. Det är för mig tydligt att denna person till 100% uppfostrats till att det är helt ok att blåljuga och förneka, oavsett vad man gjort. Det är ju så muslimer resonerar gällande oss andra icke-muslimer.
En annan hade ju suttit där med världens ångest och till slut bara erkänt för att få det överstökat. Men inte denna psykopat. Rösten fullständigt lugn hela vägen. Tar tid på sig att fundera ut lämpliga svar i syfte att skydda sin äckliga familj och att själv undkomma eventuellt straff. Noll ånger och noll samvete.

Sedan ställer jag mig väldigt frågande till varför hans familj då valt att bosätta sig här i Sverige, när man uppenbarligen har denna inställning till oss vita svenskar? Detta är ett rasistdåd utfört av en psykopatisk rasist, och indirekt av en rasistisk familj. Jag föstår inte varför man då väljer att komma hit till oss i Sverige? Det finns många andra länder att välja på. Enligt mig borde hela jävla familjen utvisas omgående. Men såklart är de högst intresserade av att ta del av våra bidrag och vår välfärd. Grattis, alla vita svenska skattebetalare!
Fy fan, sådana har helt förbrukat sin rätt att vara här. Ut!

Sedan är det ju lustigt också att de säger i rätten att de visst hade tillåtelse att vara ihop, bara så länge Saga konverterade till islam och gifte sig enligt de muslimska reglerna. Men Saga var ju kristen? Så varför kan han då inte konvertera till kristendomen? Nej då, det är islam som gäller såklart. Fy fan vilken jävla skitreligion. Det har ingenting här i Sverige att göra. Invandring, visst. Men islam - aldrig.
Citera
2025-02-24, 15:30
Medlem
DARYLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaustiksodan
Har just lyssnat klart dokumentären i 4 delar med inspelning från rättegången.

Jag reagerar över några saker. Det värsta i denna historien är såklart hans gärning, men att han sedan med så fullständig kyla och lugn kan sitta och blåneka och komma med förklaringar är för mig helt ofattbart. Det finns inte ett enda uns av samvete där. Det är för mig tydligt att denna person till 100% uppfostrats till att det är helt ok att blåljuga och förneka, oavsett vad man gjort. Det är ju så muslimer resonerar gällande oss andra icke-muslimer.
En annan hade ju suttit där med världens ångest och till slut bara erkänt för att få det överstökat. Men inte denna psykopat. Rösten fullständigt lugn hela vägen. Tar tid på sig att fundera ut lämpliga svar i syfte att skydda sin äckliga familj och att själv undkomma eventuellt straff. Noll ånger och noll samvete.

Sedan ställer jag mig väldigt frågande till varför hans familj då valt att bosätta sig här i Sverige, när man uppenbarligen har denna inställning till oss vita svenskar? Detta är ett rasistdåd utfört av en psykopatisk rasist, och indirekt av en rasistisk familj. Jag föstår inte varför man då väljer att komma hit till oss i Sverige? Det finns många andra länder att välja på. Enligt mig borde hela jävla familjen utvisas omgående. Men såklart är de högst intresserade av att ta del av våra bidrag och vår välfärd. Grattis, alla vita svenska skattebetalare!
Fy fan, sådana har helt förbrukat sin rätt att vara här. Ut!

Sedan är det ju lustigt också att de säger i rätten att de visst hade tillåtelse att vara ihop, bara så länge Saga konverterade till islam och gifte sig enligt de muslimska reglerna. Men Saga var ju kristen? Så varför kan han då inte konvertera till kristendomen? Nej då, det är islam som gäller såklart. Fy fan vilken jävla skitreligion. Det har ingenting här i Sverige att göra. Invandring, visst. Men islam - aldrig.

Har du kommit på allt detta nu? 20 år efter dom flesta andra.
Citera
2025-02-24, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DARYL
Har du kommit på allt detta nu? 20 år efter dom flesta andra.

Ja. Jag har inte följt tråden utan har precis lyssnat klart på fallet och satt mig in i detta nu, ja
Citera
2025-03-05, 10:48
Medlem
Sådärja, nu har denne mördare misshandlats och fått stryk av sina medbrottslingar, barnamördare ses inte så fräscha, i fångars ögon, detta var precis vad jag sa ganska tidigt men fick mothugg🤣🤣
Citera
2025-03-05, 12:45
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grubbelman
Sådärja, nu har denne mördare misshandlats och fått stryk av sina medbrottslingar, barnamördare ses inte så fräscha, i fångars ögon, detta var precis vad jag sa ganska tidigt men fick mothugg🤣🤣

Hur vet du det? Vart sitter han? Rätt åt honom oavsett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in