2025-01-11, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag bor 8 mil från Sollefteå och kunde inte koppla ledtråden med Mona Sahlin
Det är ju många som inte vet att Mona Sahlin faktiskt föddes i Sollefteå !
Men Frida Karlsson kunde du ju placera i "nipstaden" !?
Citera
2025-01-11, 02:42
Medlem
WallabeJoys avatar
Räcker att M och S får 16 p tror jag så går de om syskonen K
De har väl 74 p efter två omgångar 36 och 38.
Syskonen 38, 23, 27 dvs 88 p

Lottar de sen eller möter 1an 2an i andra gruppen?
Så två semifinaler och sen final?

Far och son blir svårslagna tror jag..
Citera
2025-01-11, 05:50
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Blue Öyster Cult och AC/DC. Jag är för en gångs skull nöjd med musiken.

Men trist med musikfrågan på Island.

De kunde ha valt något med t.ex. Sigur Ros. Istället väljer de något one hit wonder som ingen bryr sig om, samt en Björk-låt som inte är en riktig Björk-låt utan en cover.
Citera
2025-01-11, 08:47
Medlem
DoktorNos avatar
Hade bara Eldeman och Nygvist lyssnat lite mer på ledtrådarna hade de vunnit över turkarna. Nu drog de bort sig på Sollefteå.

Låga poäng, 23-22 var i klenaste laget.
Själv fick jag 24 bara på resmålen. Jag sa Reykjavik redan före Nyqvist. Det var det där med kristnandet år 1000 som gav svaret, varför vet man sånt?
Citera
2025-01-11, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Melodikrysset heter det. Eldeman är hemma i 1900-talet, han trivs bäst bland 50/60-talens svenska gladpoplåtar och revynummer. Där slår han nog de flesta på fingrarna. Men så fort musiken rör sig utanför dessa domäner är han helt borta.
såklart det gör, har inte hört det på över 30 år, får skylla på det
Jo, han ser ut som en jazzgubbe, kanske mer hans genre.
Citera
2025-01-11, 11:22
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Själv fick jag 24 bara på resmålen. Jag sa Reykjavik redan före Nyqvist. Det var det där med kristnandet år 1000 som gav svaret, varför vet man sånt?

Samma här, kände direkt igen Island, men det hade ju kunnat vara en annan stad än just Reykjavik. Blev inte Akureyri lite halvkänt pga nån film eller låt för några år sen?
Citera
2025-01-11, 12:41
Medlem
liten.igelkotts avatar
Att missa var Uluru ligger med så mycket är pinsamt.
Citera
2025-01-11, 15:19
Medlem
Vad syskonen kukluxklan gör i denna tävling är fullkomligt obegripligt. Hur han vågar ställa upp och visa upp sig som en betahane är visserligen rätt modigt. Jag tror inte ett enda beslut som har fattats, vare sig i buren eller övriga vardsgsbeslut inom släkten, inte har godkänts av Jennifer först.
Citera
2025-01-11, 15:25
Medlem
DoktorNos avatar
Som den ignorante rasist jag är hade jag faktiskt ingen aning om att Ayers Rock hade ett politiskt korrekt namn, vilket Lindström nämnde. Jag kunde däremot placera klippan bättre på kartan än de tävlande.
Citera
2025-01-11, 15:32
Medlem
DoktorNos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limma skinkbit
Samma här, kände direkt igen Island, men det hade ju kunnat vara en annan stad än just Reykjavik. Blev inte Akureyri lite halvkänt pga nån film eller låt för några år sen?
Har ingen aning om Akureyri men Husavik är ju känt som den äldsta staden/byn på Island men den är ju rätt liten så att det skulle ha varit resmålet var mindre sannolikt än Reykjavik.
Citera
2025-01-11, 16:10
Medlem
Limma skinkbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Har ingen aning om Akureyri men Husavik är ju känt som den äldsta staden/byn på Island men den är ju rätt liten så att det skulle ha varit resmålet var mindre sannolikt än Reykjavik.

Fel av mig, Husavik var det ju jag tänkte på.
https://en.wikipedia.org/wiki/Husavik_(song)
Citera
2025-01-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickeh84
Men trist med musikfrågan på Island.

De kunde ha valt något med t.ex. Sigur Ros. Istället väljer de något one hit wonder som ingen bryr sig om, samt en Björk-låt som inte är en riktig Björk-låt utan en cover.

Verkar som att du har dålig koll, Little talks är inte en one hit wonder även om de sa det i programmet. Deras näst mest spelade låt har nästan 370 miljoner spelningar på spotify samt deras femte mest spelade har 142 miljoner lyssningar.

Sigur ros mest spelade har 43 milj, Björk 60 milj osv. som jämförelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in