2025-01-10, 23:16
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Tror det var avsnitt 11 idag(av 15). Så detta borde vara en gruppspelsmatch, och så borde även nästa program vara. Följt av avsnitt 13 & 14 om två resp. tre veckor(semifinaler). Och så slutligen finalen om fyra veckor då(Avsnitt 15).

Nivån var verkligen inte bra idag. Felgissningarna röjer mycket om hur det står till med allmänbildningen - Sleipner, Agility, Taffelberget, etcetera..

Bra tur jag hörde fel.
Citera
2025-01-10, 23:18
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Blue Öyster Cult och AC/DC. Jag är för en gångs skull nöjd med musiken.

Samma här. More cowbells!

Eldeman är ju faktiskt rent korkad. Utbrister ”ja” och vill dra så fort snorvalpen slänger ur sig något. De kommer att dra bort sig fler gånger.

Också sjukt irriterad på att Jennifer alltid skall ha sista ordet även när Johan har ett bra svar. ”Det är nog fel, men vi säger det.” Måste vara en sjukt irriterande människa att leva med.
Citera
2025-01-10, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Samma här. More cowbells!

Eldeman är ju faktiskt rent korkad. Utbrister ”ja” och vill dra så fort snorvalpen slänger ur sig något. De kommer att dra bort sig fler gånger.

Också sjukt irriterad på att Jennifer alltid skall ha sista ordet även när Johan har ett bra svar. ”Det är nog fel, men vi säger det.” Måste vara en sjukt irriterande människa att leva med.
Den feta arabkossan går mig på nerverna! Märks att det är hon som bestämmer över brushan.
Eldeman, som man hört hela livet i MUSIKkrysset, kan INGET om musik. Hur knarkad var han på lördagsmorgnarna?
Citera
2025-01-10, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbex73
Eldeman, som man hört hela livet i MUSIKkrysset, kan INGET om musik. Hur knarkad var han på lördagsmorgnarna?

Melodikrysset heter det. Eldeman är hemma i 1900-talet, han trivs bäst bland 50/60-talens svenska gladpoplåtar och revynummer. Där slår han nog de flesta på fingrarna. Men så fort musiken rör sig utanför dessa domäner är han helt borta.
Citera
2025-01-10, 23:45
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av django_0818
Melodikrysset heter det. Eldeman är hemma i 1900-talet, han trivs bäst bland 50/60-talens svenska gladpoplåtar och revynummer. Där slår han nog de flesta på fingrarna. Men så fort musiken rör sig utanför dessa domäner är han helt borta.

Vadå? Det var ju 70 och 80-tal i sista låten. Världskända hits som han har noll koll på. Pinsamt.

Sen svarade han Kiss på CCR för ett par veckor sedan. Han måste vara lätt dement.
Citera
2025-01-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Vadå? Det var ju 70 och 80-tal i sista låten. Världskända hits som han har noll koll på. Pinsamt.

Sen svarade han Kiss på CCR för ett par veckor sedan. Han måste vara lätt dement.

Ja ja, jag säger inte emot dig. Borde ha preciserat att han verkar ha fastnat i en ganska nischad del av 1900-talets musikflora. Poängen är att han har djup men snäv kunskap, och det blir pinsamt uppenbart i en frågesport som På Spåret.
Citera
2025-01-10, 23:49
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stekpanna80
Jag såg ingen sketch

Citat från More Cowbells med Will Farrel i SNL. Handlar om inspelningen av Don’t Fear the Reaper. Det var förför Fredrik drog fram en koklocka.
Citera
2025-01-10, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Sista musikfrågan var busenkelt för mig.

Kunde den tack vare att jag läst om låten i samband med skämt om "More cowbell!"

För övrigt dåligt att de väljer en "Björk-låt" som var en cover!
Citera
2025-01-11, 00:32
Medlem
Registas avatar
Häpnadsväckande att ingen av fyra vuxna kan pricka ut att Ayers Rock ligger mitt i Australien. Taffelberget, vad i helvete? Gubben är bland den mest vilsna man sett i programmet. Helt lost på allt som har med geografi att göra.

Roligast ikväll
Luuk: landet finns i stadens namn
Christoffer *spånar*: hmm, Tunis, Alger
Gubben: "Alger i Algeriet. Ska vi inte dra!?
Christoffer: Nej vi måste ha nåt mer. Kan va Tunis också
Gubben: Men det finns ju inte i landsnamnet då
Citera
2025-01-11, 00:40
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Kanske hörde fel men dom sa det var semifinal?!
Verkligen inte. Alla har ju inte mött varandra in Grupp2 än. Nästa program avslutas gruppen. Sedan blir det semifinaler och final.

Inget playoff då det är två fyralagsgrupper där två bästa går vidare från grupperna.
Citera
2025-01-11, 00:42
Medlem
jackflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Verkligen inte. Alla har ju inte mött varandra in Grupp2 än. Nästa program avslutas gruppen. Sedan blir det semifinaler och final.

Inget playoff då det är två fyralagsgrupper där två bästa går vidare från grupperna.

Gubben och glinet är klara för semi. Ett lag kan gå om, men två går vidare. Möter de Apelgrens kommer de bli överkörda.
Citera
2025-01-11, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josegomorron
Luuk: -Landet kristnades på 1000-talet.
Jennifer Kücükaslan: -Är vi i Kalifornien?
Häpnadsväckande, minst sagt.

Ja det var rätt kul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in