2025-01-10, 21:45
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olleolssson
Vi plockade Taha från hif, verkar inte direkt gett reaktioner nånstans. Förutom när det pratas om vidareförsäljningsklausulen som kommer rädda deras ekonomi.
Vet inte hur stark er rivalitet är, men i min mening mynnar det hela ut i att det egentligen inte finns en anledning att värva av rivaler, och att det bidrar en dimension till sporten att tillåta otillåtna övergångar att få existera.

Sen har MFF en lång historia av att vara helt tondöva till allt som inte är sportsligt när man låter i princip vem som helst reppa klubben bara det är en hygglig fotbollsspelare. En fotbollsklubb måste få lov att vara mer än duktiga på att sparka boll.
Citera
2025-01-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hjelmberg har nobbat bud på 3M € på Hampus Skoglund från RC Lens.

Bra!

När jag googlar fram en bild på Hjelmberg och en Neanderthalare tycker jag dem är slående lika..
Citera
2025-01-10, 22:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ni i Skåne har inte lika stark rivalitet därnere längre när HIF spelar i superettan och är ett bottenlag när dom väl tar sig upp till allsvenskan. Ta Järdler som exempel när ni var ganska hyfsat jämnbra uppskattades inte alls av HIF fansen. I Stockholm har vi 3 stora klubbar där alla är ungefär lika bra och vi vill inte se spelare gå mellan våra klubbar.

Jag vill absolut inte se EA i vår vackra tröja.
Elias Andersson kommer aldrig gå till Solna. Därför låtsas du som att du inte vill ha honom. Annars är han en tung och mångsidig spelare. Trevlig och rolig. Men framförallt är killen DIF.

Och det är mer än man kan säga om de flesta i er inhyrda startelva!
Citera
2025-01-10, 22:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ni i Skåne har inte lika stark rivalitet därnere längre när HIF spelar i superettan och är ett bottenlag när dom väl tar sig upp till allsvenskan. Ta Järdler som exempel när ni var ganska hyfsat jämnbra uppskattades inte alls av HIF fansen. I Stockholm har vi 3 stora klubbar där alla är ungefär lika bra och vi vill inte se spelare gå mellan våra klubbar.

Jag vill absolut inte se EA i vår vackra tröja.

Fast Järdler är skåning och kom till HIF som 18-åring, spelade där i 5 år. Lite skillnad. Elias Andersson spelade 1,5 år i Djurgården och är inte från Stockholm. Jag förknippar honom med Sirius främst.

Jag förstår om det ikoner, trotjänare, stjärnor osv. Nu är det en okej allsvensk spelare som har flyttat runt.
Citera
2025-01-10, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Elias Andersson kommer aldrig gå till Solna. Därför låtsas du som att du inte vill ha honom. Annars är han en tung och mångsidig spelare. Trevlig och rolig. Men framförallt är killen DIF.

Och det är mer än man kan säga om de flesta i er inhyrda startelva!

Ja han har väll lika mycket lokalförankring till DIF som du?
Citera
2025-01-11, 00:02
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Oh my gawd! Tobias Heintz på väg till Blåvitt. Han anses vara en av dom sämsta spelarna vi någonsin haft.

Brutet kontrakt pga festat för mycket och har ett spelberoende. Mild all in!
Citera
2025-01-11, 01:02
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Vi som ifrågasätter om Djurgården har särkilt stort scoutingnätverk får ju vatten på vår kvarn av denna typen av rykten.
Fast det är ju inte problemet eg. Inte det största problemet i dessa fall. Det är ju svårt att säga nej till tidigare spelare ibland Om de varit relativt bra. Det problemet får ju alla klubbar i perioder.
Citera
2025-01-11, 02:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Fast det är ju inte problemet eg. Inte det största problemet i dessa fall. Det är ju svårt att säga nej till tidigare spelare ibland Om de varit relativt bra. Det problemet får ju alla klubbar i perioder.
Varför skulle man säga nej till Finndell när det är långt kontrakt och tanken är att han ska stanna länge? Han är relativt ung och ganska bra.
Citera
2025-01-11, 05:48
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Brutet kontrakt pga festat för mycket och har ett spelberoende. Mild all in!
Va? Har du någon länk till info om detta?
Citera
2025-01-11, 06:24
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det kan väl enbart vara något positivt att omnämnas i ett så sjangdobelt sällskap, tänker jag?

Om jag minns rätt så var det nån gång i höstas som ni ondgjorde er över hur omöjligt det här med att tippa resultat i Allsvenskan är, trots att trazkei spådde i sin morfars benknotor medan du i stället spådde i din försvunna flickväns aska, varpå trazkei konstaterade att han inte kunde se något problem med det.

Dialogen varade väl i typ tre inlägg men gjorde i alla fall min dag.
Alltså. När du lägger upp det så låter det ganska illa.
Citera
2025-01-11, 07:25
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asptuna
När jag googlar fram en bild på Hjelmberg och en Neanderthalare tycker jag dem är slående lika..
Och vad får du när du slår på Thychosen och babian?
Citera
2025-01-11, 07:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Tvärtom efter ett misslyckat år utomlands bör ni kunna diktera villkoren till er fördel. Svårt att se att ni godkänner ett upplägg där han ska studsa tillbaka ut inom de närmaste 18 månaderna. Om Mange och Schüller lämnar kanske han inte ska vara den ni bygger mittfältet runt men om ni lirar tremanna och han konkurrerar om startplats är det väl inte en dum värvning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in