2025-01-10, 08:43
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Nu var du lite elak tycker jag.

Du borde se det såhär: "trazke är så smart att han inte ens kan stava till dummast!"
Citera
2025-01-10, 09:29
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppatorsk90
Jusef Erabi ser ev ut att stanna, får feelingen att han vill va kvar en säsong till

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/MnqXPo/jusef-erabi-om-hammarbys-malsattningar-och-eventuell-flytt
Vem ska vilja värva honom?
Citera
2025-01-10, 10:07
Medlem
Pancevs avatar
Problemet med att ta tillbaka spelare som Findell och Elias A är ju att signalvärdet på att satsa sjunker lite.

Nu tycker jag att Elias är en bra och stabil spelare som garanterat har mer att ge under rätt förutsättningar. Findell kan man säga det samma om men han behöver få en andra utvecklingsfas för att verkligen bli riktigt bra. Han är ju inte lika användningsbar som Elias på andra platser.

Plussidan är ju att man får in spelare igen med lite hjärta för laget o klubben till viss del. Det finns potential för att bli stöttespelare/vattenbärare/truppsymboler över lite tid. Eventuellt alltså.

Negativa är ju att de som finns i truppen som fick spela på slutet o i europa kommer känna hopplöshet. Kommer tillbaka 2 "inte elitspelare" som kommer gå före troligen. Då kan vi ju skicka 3 man direkt o så sitter vi utan "yngre" djup i truppen.
Citera
2025-01-10, 10:16
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Vem ska vilja värva honom?
Genua har varit en av de som varit nära att värva honom.
Citera
2025-01-10, 10:18
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Problemet med att ta tillbaka spelare som Findell och Elias A är ju att signalvärdet på att satsa sjunker lite.

Vi som ifrågasätter om Djurgården har särkilt stort scoutingnätverk får ju vatten på vår kvarn av denna typen av rykten.
Citera
2025-01-10, 10:19
Medlem
mishimas avatar
Det är alltså Hampus Findell och Elias Andersson som är stjärnvärvningarna från den högre hyllan. Som vi har undrat vad de ska göra med sina 400 miljoner på banken!
Citera
2025-01-10, 10:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
"It´s ok when we do it"

AIK kan ta Elias Andersson
Ingen har sagt att detta är okej. Detta är för övrigt skitsnack, noll chans att han landar i AIK.
Citera
2025-01-10, 10:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ingen har sagt att detta är okej. Detta är för övrigt skitsnack, noll chans att han landar i AIK.

Elias Andersson skulle kunna vara en okej ersättare till Saletros om han säljs.

Jag förstår inte er syn i Stockholm. Elias Andersson är en skåning som gjorde 1,5 år i Djurgården. Vad är grejen? Ska väl kunna spela i andra Stockholmsklubbar utan problem.
Citera
2025-01-10, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kemankaret
Det där verkar vara ganska klart, står om det i KT/KK nu.Ska bli kul att se vad DIF får ihop när väl säsongen börjar.

Ja, men gällande Hien får man nog hålla nere förväntningarna och låta sig överraskas positivt om kroppen håller och han både spelar mycket och gör det bra.
Var ju forward typ fram till att han gick till Odd, och väl där har han ju varit skadad väldigt mycket. Sex starter som mittback 2023, och tre starter som ytterback 2024 (plus ett gäng oftast korta inhopp under båda säsongerna).
Vad är ens hans position?
Men men, grundlig läkarundersökning och sedan hålla tummarna då. Kan inte tänka mig annat än att Odd släpper honom gratis i alla fall.
Citera
2025-01-10, 10:50
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Vi som ifrågasätter om Djurgården har särkilt stort scoutingnätverk får ju vatten på vår kvarn av denna typen av rykten.

Och även vi som ifrågasätter Bosses energinivåer. Hänger väl iofs ihop med ett litet nätverk.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Elias Andersson skulle kunna vara en okej ersättare till Saletros om han säljs.

Jag förstår inte er syn i Stockholm. Elias Andersson är en skåning som gjorde 1,5 år i Djurgården. Vad är grejen? Ska väl kunna spela i andra Stockholmsklubbar utan problem.

Vill han ens spela mittfält längre? Var han ens i närheten av lika bra där som vänsterback? Kommer inte ens ihåg hur han var?
Citera
2025-01-10, 10:52
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kruken
Ja, men gällande Hien får man nog hålla nere förväntningarna och låta sig överraskas positivt om kroppen håller och han både spelar mycket och gör det bra.
Var ju forward typ fram till att han gick till Odd, och väl där har han ju varit skadad väldigt mycket. Sex starter som mittback 2023, och tre starter som ytterback 2024 (plus ett gäng oftast korta inhopp under båda säsongerna).
Vad är ens hans position?
Men men, grundlig läkarundersökning och sedan hålla tummarna då. Kan inte tänka mig annat än att Odd släpper honom gratis i alla fall.
Hans position är ju forward än så länge. Men om nu Degen värvat honom som mittback så...ja du fattar.
Märklig värvning med tanke på att han varit skadad i 4 års tid i sträck.

Jag har sagt det förut, Degerfors var en avstigningskandidat ända sedan dom blev klara för allsvenskan och ännu har jag inte sett något som får mig att omvärdera det.
Citera
2025-01-10, 10:56
Medlem
Citat:
Hans position är ju forward än så länge. Men om nu Degen värvat honom som mittback så...ja du fattar.
Märklig värvning med tanke på att han varit skadad i 4 års tid i sträck.

Jag har sagt det förut, Degerfors var en avstigningskandidat ända sedan dom blev klara för allsvenskan och ännu har jag inte sett något som får mig att omvärdera det.

Nja, han värvades ändå till Odd som mittback, efter förvisso typ en match i försvaret i HTFF. Provtränade med Odd i ett par veckor innan han skrev på tydligen. Och de matcher han startat i Norge har ju varit i försvaret. Men det är ju hur som helst jävligt få totalt sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in