2025-02-02, 20:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Pittas mer eller mindre räddade AIK från degradering. Sedan ger han en nettoförtjänst på 5-10 milj kr trots att han snart är 29 år.

Det är verkligen bara Räkna med Kukräven som kan få det till en dålig affär.

Och bara ett år kvar på kontraktet.
Citera
2025-02-02, 20:52
Medlem
Valvantos avatar
Att vara nöjd med att få ut ensiffrigt miljonbelopp för en av ligans bästa anfallare, istället för de ca 20 man hoppades på är obegripligt. Bra värvning? Definitivt! Bra försäljning? Klappusel! Men så länge gnagarna är nöjda I guess…
Citera
2025-02-02, 21:08
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto
Att vara nöjd med att få ut ensiffrigt miljonbelopp för en av ligans bästa anfallare, istället för de ca 20 man hoppades på är obegripligt. Bra värvning? Definitivt! Bra försäljning? Klappusel! Men så länge gnagarna är nöjda I guess…

Nöjda och nöjda killen fyller 29 och hade mindre än 1 år kvar på kontraktet.

Det obegripliga är mest hur bajare och gårdare är så otroligt intresserade av oss och våra affärer men det visar bara vilka som har störst kuk i stan
Citera
2025-02-02, 21:12
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Det obegripliga är mest hur bajare och gårdare är så otroligt intresserade av oss och våra affärer men det visar bara vilka som har störst kuk i stan
Jag är mest (milt) intresserad av vad AIK ska ersätta Pittas med? Eller satsar man allt på JG-kortet?
Citera
2025-02-02, 21:24
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag är mest (milt) intresserad av vad AIK ska ersätta Pittas med? Eller satsar man allt på JG-kortet?
Tänkte samma sak.

17 miljoner är bra pengar, om man ersätter med en typ lika bra.
17 miljoner är dock ingenting om man ersätter med en Elbouzedi, Faraj eller Stefan Silva.

Med tanke på alla spelare AIK suktat på men inte klarat av att värva, så blir jag förvånad om det kommer någon ~10M spelare nu. Gissningsvis blir det något lite mer chansartat. Antingen något yngre som inte riktigt slagit igenom eller något mer erfaret som hamnat i "skadat gods" -lådan av någon anledning.
Senast redigerad av QuantumQuill 2025-02-02 kl. 21:26.
Citera
2025-02-02, 21:30
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:

Guidetti har gått ned i vikt så kanske var ett genidrag?
Citera
2025-02-02, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valvanto

Men herregud, hur många gånger måste AIK:s redovisning av transfers förklaras?

Om du köper en aktie för 1000kr och sen säljer den till ett värde av 1500 så har du inte tjänat 1500kr utan 500.
Citera
2025-02-02, 21:42
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise

Jag gissar att Berntsen kommer plocka in norrmannen det ryktats om till att börja med.
Citera
2025-02-02, 21:51
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Jag gissar att Berntsen kommer plocka in norrmannen det ryktats om till att börja med.
Goda nyheter. Vi ser ut att behålla Hümmet. Så vi kommer troligen inte kapa affären.
Citera
2025-02-02, 22:03
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mugabelover
Men herregud, hur många gånger måste AIK:s redovisning av transfers förklaras?

Om du köper en aktie för 1000kr och sen säljer den till ett värde av 1500 så har du inte tjänat 1500kr utan 500.
Resultatet av en enskild spelarförsäljning beror också på hur mycket avskrivningar som gjorts på spelarens inköpsvärde. Men det vikigaste, som icke-ekonomer verkar har svårt att förstå, är att likviditeten är det viktigaste - inte resultatet. För AIK som, vad jag förstår, är likviditetsmässigt pressat så innebär en försäljning som detta en välbehövlig skjuts för likviditeten, vilket är viktigare än resultatet på den enskilda affären.
Citera
2025-02-02, 22:43
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Goda nyheter. Vi ser ut att behålla Hümmet. Så vi kommer troligen inte kapa affären.

Sluta trolla nu.
Citera
2025-02-02, 22:47
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Med tanke på alla spelare AIK suktat på men inte klarat av att värva, så blir jag förvånad om det kommer någon ~10M spelare nu. Gissningsvis blir det något lite mer chansartat. Antingen något yngre som inte riktigt slagit igenom eller något mer erfaret som hamnat i "skadat gods" -lådan av någon anledning.
På tal om skadat gods.
Citat:
Stoke Citys mittfältare Jordan Thompson är högaktuell för AIK. 28-åringen, som har 38 landskamper för Nordirland, är ett av namnen som klubben överväger och en första kontakt är redan tagen med spelarens agenter.

https://x.com/anelavdic/status/1886149931766894745?s=61
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in