2025-01-10, 17:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jobbar Fabbe åt er? En av få DIF i offentligheten jag verkligen tycker om. Kul för honom, alltid uppfattat honom som klipsk.
En sann fotbollsnörd i positiv bemärkelse! Alltid uppfattat honom som kunnig och sympatisk.
Citera
2025-01-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Jobbar Fabbe åt er? En av få DIF i offentligheten jag verkligen tycker om. Kul för honom, alltid uppfattat honom som klipsk.

I nån utsträckning förra säsongen, ja. Vi har haft tre-fyra videoscouter som jobbat om inte ideellt så iaf mest som en chans att få en fot in i branschen. Jag förstod det på Ederström som att Ahlstrand tyckte tränaryrket lockade mer när han fått testa på att scouta och att han inte är kvar.

Vi har satt ett annat scoutteam i år. En av dom andra videoscouterna från ifjol är nu heltidsanställd.
Citera
2025-01-10, 18:30
Medlem
ardagulers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Du menar väl BP A, B och C?
Att BP jobbar enligt en modell som borde granskas av dumpen kan väl knappast de riktiga klubbarna i Stockholm klandras för?
Citera
2025-01-10, 18:31
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hjelmberg har nobbat bud på 3M € på Hampus Skoglund från RC Lens.

Bra!

Lens verkar fiska i svenskt vatten sniffar på Taharesma Ali också.
Citera
2025-01-10, 19:11
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Har du ingen som korrläser dina inlägg innan du postar dem?

Fast det är klart, då hade vi kanske gått miste om guldkorn som trazkei och London spår resultaten i Allsvenskan, och det hade vi inte velat vara utan.

Noterar att jag nämns tillsammans med Trazke vilket aktiverar min sarkasmradar?! Vadan detta påhopp?

För allas välmående kan jag dock redan nu meddela att vi kommer ta dubbeln i år. Trippeln, beroende på hur man räknar, finns i sjön.

Quantum verkar dessutom ha släppt tanken på att likviditet inte är relevant för en fotbollsförening nu när vraken kan antas ha positivt saldo på kontot. Bra år 2025 helt enkelt.

Ett sista tack till KoT för vad som uträttades men framförallt; varmt, varmt välkommen Honken!
Senast redigerad av London 2025-01-10 kl. 19:25.
Citera
2025-01-10, 19:54
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Noterar att jag nämns tillsammans med Trazke vilket aktiverar min sarkasmradar?! Vadan detta påhopp?

Det kan väl enbart vara något positivt att omnämnas i ett så sjangdobelt sällskap, tänker jag?

Om jag minns rätt så var det nån gång i höstas som ni ondgjorde er över hur omöjligt det här med att tippa resultat i Allsvenskan är, trots att trazkei spådde i sin morfars benknotor medan du i stället spådde i din försvunna flickväns aska, varpå trazkei konstaterade att han inte kunde se något problem med det.

Dialogen varade väl i typ tre inlägg men gjorde i alla fall min dag.
Citera
2025-01-10, 20:15
Medlem
Tychossen förlänger kontraktet till slutet av 2027!
Citera
2025-01-10, 20:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Elias Andersson skulle kunna vara en okej ersättare till Saletros om han säljs.

Jag förstår inte er syn i Stockholm. Elias Andersson är en skåning som gjorde 1,5 år i Djurgården. Vad är grejen? Ska väl kunna spela i andra Stockholmsklubbar utan problem.

Ni i Skåne har inte lika stark rivalitet därnere längre när HIF spelar i superettan och är ett bottenlag när dom väl tar sig upp till allsvenskan. Ta Järdler som exempel när ni var ganska hyfsat jämnbra uppskattades inte alls av HIF fansen. I Stockholm har vi 3 stora klubbar där alla är ungefär lika bra och vi vill inte se spelare gå mellan våra klubbar.

Jag vill absolut inte se EA i vår vackra tröja.
Citera
2025-01-10, 20:35
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Det kan väl enbart vara något positivt att omnämnas i ett så sjangdobelt sällskap, tänker jag?

Om jag minns rätt så var det nån gång i höstas som ni ondgjorde er över hur omöjligt det här med att tippa resultat i Allsvenskan är, trots att trazkei spådde i sin morfars benknotor medan du i stället spådde i din försvunna flickväns aska, varpå trazkei konstaterade att han inte kunde se något problem med det.

Dialogen varade väl i typ tre inlägg men gjorde i alla fall min dag.

Självklart, är ju omöjligt att inte gilla gubbjäveln Haha, hennes aska är inte värd att spå i dock

#branick
Citera
2025-01-10, 20:38
Medlem
snillet_1s avatar
Mittfältaren Julius Magnusson klar för Elfsborg, uppgifter säger att prislappen landar på cirka tio miljoner kronor:

Citat:
I dagarna uppgav norska Nettavisen att Elfsborg var nära att värva Fredrikstads lagkapten Julius Magnusson för runt 10 miljoner kronor och utöver priset väntades affären inkludera bonusar.

Nu är dealen i hamn. Elfsborg bekräftar att Magnusson ansluter på ett kontrakt över 2029.

https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/klart-elfsborg-varvar-magnusson/

Sen tidigare har man ju köpt Rasmus Wikström för en liknande summa, uppenbart att Elfsborg satsar mot toppen igen.
Citera
2025-01-10, 21:08
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Elias Andersson skulle kunna vara en okej ersättare till Saletros om han säljs.

Jag förstår inte er syn i Stockholm. Elias Andersson är en skåning som gjorde 1,5 år i Djurgården. Vad är grejen? Ska väl kunna spela i andra Stockholmsklubbar utan problem.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Ni i Skåne har inte lika stark rivalitet därnere längre när HIF spelar i superettan och är ett bottenlag när dom väl tar sig upp till allsvenskan. Ta Järdler som exempel när ni var ganska hyfsat jämnbra uppskattades inte alls av HIF fansen. I Stockholm har vi 3 stora klubbar där alla är ungefär lika bra och vi vill inte se spelare gå mellan våra klubbar.

Jag vill absolut inte se EA i vår vackra tröja.

Fattar inlägget men ändå.

Stockholmaren W Loeper (Djurgårdare fortfarande?) från HIF till MFF vore väl ett samtida hypotetiskt exempel?

Kanske en axelryckning i MFF men då står jag hellre med ett hatande i HIF hur barnsligt det än må vara.
Citera
2025-01-10, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Fattar inlägget men ändå.

Stockholmaren W Loeper (Djurgårdare fortfarande?) från HIF till MFF vore väl ett samtida hypotetiskt exempel?

Kanske en axelryckning i MFF men då står jag hellre med ett hatande i HIF hur barnsligt det än må vara.

Vi plockade Taha från hif, verkar inte direkt gett reaktioner nånstans. Förutom när det pratas om vidareförsäljningsklausulen som kommer rädda deras ekonomi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in