Citat:
Jag vet självklart vad all-in är i Pokerns värld och av just den anledningen tyckte jag heller inte att det var korrekt uttryck här.
Vi kommer inte längre här med "all-in" och du har fått mina motargument till varför det är en överdrift att påstå. SvD saknas ff.
Och förväxlingen handlar också om det felaktiga signalement. Frågan du inte besvarat.
Om du själv var ett vittne som dels hört signalement från Lisbeth(närmaste vittnet) och vidare hört ett signalement som stämmer in på dig?
Hur du själv skulle ha gjort? Struntat i att upplysa polisen om detta?
Där i ligger väl ingen konstighet egentligen eller?
Du tycker dock att du ser saker som är konstiga och märkliga. Att han går all-in o.s.v.
Ja, som GM så ser jag självklart poängen med att försöka få till en förväxling för att göra sig till vittne istället. Det handlar ju om att styra bort misstankarna från sig själv och det är smart!
Det är hur detta framförs i sin kontext som gör att jag inte köper strategin lika lätt som andra.
Det passar i böcker.
Vi kommer inte längre här med "all-in" och du har fått mina motargument till varför det är en överdrift att påstå. SvD saknas ff.
Och förväxlingen handlar också om det felaktiga signalement. Frågan du inte besvarat.
Om du själv var ett vittne som dels hört signalement från Lisbeth(närmaste vittnet) och vidare hört ett signalement som stämmer in på dig?
Hur du själv skulle ha gjort? Struntat i att upplysa polisen om detta?
Där i ligger väl ingen konstighet egentligen eller?
Du tycker dock att du ser saker som är konstiga och märkliga. Att han går all-in o.s.v.
Ja, som GM så ser jag självklart poängen med att försöka få till en förväxling för att göra sig till vittne istället. Det handlar ju om att styra bort misstankarna från sig själv och det är smart!
Det är hur detta framförs i sin kontext som gör att jag inte köper strategin lika lätt som andra.
Det passar i böcker.
Det som stör mig med saken är :
Går tydligen jävligt bra att hånskratta åt teorin om att Engström skulle tro att på allvar någon kan förväxla honom med GM när språngmarschen är gjord flera minuter efter. .
Men sen när man vill granska på allvar varför han går så hårt in med förväxlingen så ska vi tydligen tro på att några vittnen trots allt måste ha förväxlat honom med GM...
Supervittnet som jag alltid trott är ett jävla påhitt måste ju finnas på riktigt för annars kan ju inte Engström känna sig så förväxlad...
Men eftersom Supervittnet är så tydlig med alla detaljer så måste ju Supervittnet ha förväxlat honom med GM..
Så nu plötsligt så hamnar hånskrattet i halsen och plötsligt ska vi återigen tro på att en förväxling är gjord med språngmarschen flera minuter efter GM.
Så rörigt att det inte är klokt...
Roerlig får styra upp detta...