Citat:
Ursprungligen postat av
habet
Nej det är verkligen inte bara du som skulle tycka att en utveckling av dessa frågor bör vara oerhört intressant att höra.
Som sagt, man får respektera att Josefsson valde att fokuserade på justitiemordet, men det FINNS massor av trådar att spinna vidare på.
Nu förstår jag att det här arbetet skulle inte låta sig göras i nått hafsverk och ska finansieras osv men önska får man göra.
Nej, för de specialintresserade skulle ett sådant program vara oerhört givande, men det skulle kanske bli svårt att sälja in något sådant till SvT.
Att Josefsson tog upp och på ett lättillgängligt sätt förklarade justitiemordet anser jag är en oerhörd bedrift och något som förhoppningsvis kan leda till någon slags senkommen upprättelse. Om inte annat har Härm och Allgén åtminstone blivit offentligt oskyldigförklarade med ett genomslag som varken
Döden är en man, dramadokumentären eller Leif GW Persson och Jan Guillou lyckats med.
Om jag själv fick önska skulle det vara att internationell och från da Costa-fallet oberoende expertis inom rättsmedicin och rättsentomologi granskade bilder och beskrivningar av kvarlevorna för att avgöra ganska basala frågor. När är det tänkbart att C tidigast respektive senast avled? Hur länge kan säckarna ha varit utplacerade och hade de placerats ut vid samma tillfälle?
Svaren skulle säkerligen ha varit upplysande.