Citat:
Ursprungligen postat av
costa-mop
Det väcker ju i sådana fall frågor om vad det är för anteckningar som visas upp i dokumentären. Polisen borde rimligen ha skrivit av telefonboken ordagrant, inklusive dessa öknamn, som då borde finnas med i ditt protokoll.
Frågan är om polisen slarvade och inte skrev av allt, eller om Josefsson et al har fått tag på fler noteringar av da Costa. Båda alternativen är ju spännande.
Jo, att kretsarna borde ha överlappat varandra, åtminstone i periferin, är troligt. Det hade självklart varit en fördel om man kunde få det bekräftat.
---------
Jag skrev tidigare om Jan Olssons uppgift om benpipan som hade haft sönder en av säckarna. Visst rörde det sig om en säck på FP1? Vet du var på säcken det skulle ha gått hål, enligt Olsson?
Jag har bara fragment av polisens arbete med telefonboken. Den bearbetades nog i flera omgångar, och kopior och anteckningar hamnade väl överallt i polishuset.
Och en brännande frågan är: VAR finns da Costas telefonbok nu? Var finns den i fysisk form?
Skulle inte förvåna mig om den är borttappad.
Jan Olsson har inte offentligt preciserat vad han menar.
Ja, det gick hål på en säck som hittade vid Talludden, enligt honom.
Har han rätt, hade alla former av asätare en motorväg att använda, som de måste ha använt, om säcken låg på marken i en månad.
Att kvarlevorna var i uselt skick jämför med kvarlevorna på E-vägen, kan nog bero på hålet.
Var det hål i säcken, var det ju fritt luftflöde och fritt fram för asätare, insekter osv.
Och eftersom det regnade vid flera tillfällen, bör det ha blivit blött inuti säcken.
Jag tycker nog att JO:s redogörelse funkar bra ihop med det vi vet om kvarlevornas skick.
Ja shit alltså, JO skulle man vilja ta en fika med. Man vill ju veta EXAKT vad han menar.