Citat:
Som jag har uppfattat det så fanns det flera trådar skapade av TS med olika historier. Jag vet dock inte vart dessa trådar har tagit vägen och är heller inte intresserad av att läsa dom. Men att det är olika historier han kommit med borde väl också få dig att fundera över vad som är sanning och inte? Om jag inte har kunnat läsa inlägg som blivit raderade så kan jag inte kommentera dom heller och det betyder inte att jag trivialiserar hans upplevelser.
Citat:
Ja, det kan förekomma att många rättsinstanser begår fel - Sture Bergwall är ju ett klockrent exempel på där det var fel på hela systemet.
Du menar att det inte skulle kunna vara fel här?
Du menar att det inte skulle kunna vara fel här?
Nej, men det verkar väldigt långsökt. Tills vidare väljer jag att gå på de uppgifter som finns i tråden. Jag är den första att be om ursäkt om det skulle visa sig att det här är ett nytt "Quick-fall".
Citat:
Jag tycker det mer verkar som att det är du som väljer att projicera dina egna upplevelser i det här fallet.
Jag uppfattar det som att du har bristande insikter i familjedynamiker, och inte är särskilt påläst hur det går till i narcissistiska familjemiljöer - det TS berättar är inget ovanligt som kan ske i sådana miljöer. Du borde spendera lite tid att läsa på /raisedbynarcissists så kanske poletten trillar ner.
Citat:
Vi ser olika på det hela och det respekterar jag.
TS familj vill bibehålla kontakten med honom för att de vill kunna basunera ut det till deras släkt om att de åtminstone är de goda och högre stående människorna (då han är "sjuk"), det handlar om att rädda ansiktet, inte att det är en genuin vilja till kontakt.