2025-01-04, 16:57
Medlem
Baronen af dålig självkänsla borde analyseras av de andra i cp-klanen. Om Anjo vägrar stå upp för baronen så är det väl inte så långt bort att Tobbetroll och de andra hugger på att han är i försvarsmode? Dem verkar ju sparka på vem som än ligger för närvarande och nu fäktar väl baronen från underläge?
Har rask fått mothugg av någon annan än Crippa? Jag minns han lipade och hotade som en skadad hund då han upptäckte att Hoffa är allt som rask någonsin velat vara, utan att Hoffa egentligen gjort något.
Sen måste jag ta tillbaks mina påståenden om att rask aldrig haft kompisar. Det syntes ju tydligt i hans återblickar av sin transa-period på ig. Han var omgiven av andra skrikhomon med massa smink på varenda bild, så han verkar ha haft, men förlorat iallafall. Hans längtansfulla skrockande över hans bildkavalkad kändes i maggropen på mig. Han vet att det där var hans Peak i livet och han aldrig kommer dit igen. Sorgligt på ett sätt, men.
Citera
2025-01-04, 17:26
Medlem
mephedrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Du som utger dig att vara en sån rutinerade flashbackräv kan väl visa var man lär sig sånt först?
Du verkar förövrigt upprörd, det borde man lärt sig här på flashback att sånt inte lönar sig!

OnT, vet någon om huvudpersonen innehar körkort? Eller åker han med frugan?

Han har åtminstone körkort för grävmaskin.

Om du vill läsa om Rasks uppkörning inför B-körkort, berättar han om det själv här i sin gamla blogg:
https://nouw.com/carlfredrikalexande...rning-14178449

”Trots det så blev jag underkänd pga min uppmärksamhet brister"

Självklart måste detta vara en konspiration av korrupta körskollärare, inte kan det väl stämma att hans uppmärksamhet skulle brista

OnT:

Jag har följt den här tråden i ett par år nu och måste tacka (de flesta) av skribenterna för alla skratt den givit mig.
Jag brukar inte se hans klipp eftersom jag helt enkelt inte klarar av hans jobbiga, nasala röst med tretusen upprepningar likt en tjackis som varit vaken två dygn och talar i cirklar i en timme utan att komma fram till något vettigt, däremot läser jag tråden nästan varje dag.
På tal om tjackis, senaste bilden någon länkade här (stillbild-Screenshot från senaste klippet) verkligen skriker amfetaminist!
Tråden är som en tv-serie man råkat fastna i, en sån här spännande såpa har jag inte skådat sedan Peter Emanuel Falck’s dagar! (Skapare av bla Rederiet och Andra Avenyn).
Är lika fast som jag var vid dem.

Nytt år!
Nu måste väl arvet ändå vara slut…?
”En dåre och hans pengar går snabbt skilda vägar”
Citera
2025-01-04, 17:32
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Är hans kapitalförsäkring fortfarande till salu? Jag kan ta på mig att köpa den för halva priset om han fortfarande säljer den.

Hade även varit bra om han startade mera insamlingar så han får lite kapital igen, är mycket roligare att följa baronen när han har lite pengar på fickan.

Han borde även kunna sälja lite material och filmer på OF han verkar inte ha så mycket emot att sprida sådant material helt gratis. Där borde han kunna få in några kronor i veckan iaf.
Har rask försökt sälja sin kapitalförsäkring?
Citera
2025-01-04, 18:03
Avstängd
granny-pantiess avatar
Nu är dagarna räknade för Air Capture Invest AB.

Skäms han inte för att inte ha inkommit med årsredovisningen för 2023 än?

Inte undra på att han dras med psykisk ohälsa - vem fan som helst hade fått sömnsvårigheter.
Citera
2025-01-04, 18:10
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary5
EXAKT. Kikar man in i dessa trådar är det alltid samma personer som driver tråden och de har fyllt tråden sedan år tillbaka.

Det är faktiskt skrattretande och sorgligt på samma gång. Läste en som skrev att de trollat om att frugan skulle blivit slagen bara för att locka Rask att göra en försvarsvideo.
Freud skrattar i sin grav.
Hahaha det är så enkelt att trolla Rask och få han att göra som man vill, går att läsa honom som en bok
Citera
2025-01-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

Ja men det var länge sedan, han försökte 100 tals gånger att ringa till bolaget som har den och lösa in den. Men det gick inte så bra, så han eftersökte någon som kunde hjälpa han och få 50% av beloppet. Men det erbjudandet kanske har gått ut.
Citera
2025-01-04, 18:47
Medlem
Lailatjejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy

Citat:
Ja men det var länge sedan, han försökte 100 tals gånger att ringa till bolaget som har den och lösa in den. Men det gick inte så bra, så han eftersökte någon som kunde hjälpa han och få 50% av beloppet. Men det erbjudandet kanske har gått ut.

Det är så tattaraktigt att det inte borde kunna vara sant.
Citera
2025-01-04, 19:02
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Citat:

Han ringer alltså hundra gånger istället för en gång och ber att bli kopplad till rätt person som kan lösa ärendet. Han är så full av skit. Skulle han ringt hundra gånger skulle personalen undra vad fan det är för fel på honom.

"Nu ringer den där jävla idioten om sin kaptialförsäkring igen"
Citera
2025-01-04, 19:24
Medlem
Kattknullarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vicious-Macki
Han ringer alltså hundra gånger istället för en gång och ber att bli kopplad till rätt person som kan lösa ärendet. Han är så full av skit. Skulle han ringt hundra gånger skulle personalen undra vad fan det är för fel på honom.

"Nu ringer den där jävla idioten om sin kaptialförsäkring igen"
Min höjdpunkt från när han brottades med Skandia: Rask gör en video där han säger att han har ringt Skandia 45-55 gånger, "helt ärligt". I samma video ringer han upp Skandia och möts av en automatisk meny där han får välja vilket sorts ärende han har. Han lyssnar på alternativen och hör tillslut "försäkringar". Han säger "Kapitalförsäkring... Försäkringar måste det ju vara", och väljer den.

Hallå Rask, hade du inte ringt 55 gånger? Har du alla 55 gånger undrat vilket val du ska göra? Eller ljög du om det där med 55 gånger i hopp om att någon framstjärt skulle känna sympati och ge dig en magisk lösning serverad på silverfat?

SÅ GENOMSKINLIG.
Citera
2025-01-04, 19:25
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej

Just därför hans farfar skrivit in särskilda villkor i Baronens försäkring, han visste att han skulle försöka få loss den till snus och Nocco.
Citera
2025-01-04, 19:31
Medlem
Tortellis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Ja och dessutom så fruktansvärt respektlöst mot den fina mannen som gav Rask och hans bror varsin kapitalförsäkring..
Citera
2025-01-04, 19:40
Medlem
GreenBatterys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattknullarn
Hallå Rask, hade du inte ringt 55 gånger? Har du alla 55 gånger undrat vilket val du ska göra? Eller ljög du om det där med 55 gånger i hopp om att någon framstjärt skulle känna sympati och ge dig en magisk lösning serverad på silverfat?

SÅ GENOMSKINLIG.
Underskatta inte hur sinnesslö detta mähä är. Vi pratar ändå om en varelse som räknar ental på fingrarna…

Ridå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in