Citat:
Ursprungligen postat av
2024-01-01
Jag såg en video från Rask som troligtvis släpptes för några månader sedan och i den så återigen slänger han skit väldigt subtilt på sin fru. Han säger något i stil med: "Jag har en god inkomst, T har en inkomst...", tror det var när han babblade om nya boendet. Alltid ska han subtilt få det att framstå som att han är den som drar ett större släp än T, även om han försöker friskriva sig med skitsnack som att påstå att dom altinerar vilken som drar det största släpet.
Ja, ett jävla snack om god inkomst från penningbaronen. Nu ska vi se vad för typ av god inkomst det är han kan tänkas avse.
1. Inkomst av tjänst?
Har han anställning i Air Capture Invest AB så är det i alla fall slut med den goda inkomsten snart då företaget tvångslikvideras

.
Han kanske får utbetalningar från Youtube direkt och inte via företaget, men handlar det om en "god inkomst" så lär han behöva registrera sig för F-skatt, vilket jag tror ligger bortom hans förmågor.
2. Kapitalinkomst?
Här kan man tänka sig att det blir en del. Försäljning av stuga/lägenhet blir kapitalvinst. Problemet för baronen är att han har begränsat med släktingar som kan dö.
3. Näringsverksamhet?
Någon F-skatt har inte baronen vad jag vet, och Air Capture blev av med sin F-skatt också.
Nej, sammantaget så är den enda möjliga goda inkomsten av tillfällig karaktär (döda släktingar).