2024-12-30, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martensite
"Jag är inte lat, jag är skygg. Därför klarar jag inte av att jobba" - Carl Fredrik Alexander Rask

https://youtu.be/fuuAKJFEiF0?si=9bsqkwdYweQVC_BZ

Återigen, att ha social fobi är ingen ursäkt att inte jobba. Det finns massvis med jobb där man jobbar i stort sett helt ensam och där man knappt träffar något folk. Finns även distansjobb som han kan sköta hemifrån skokartongen.

Carl Fredrik kommer dock aldrig få ett jobb, främst p.g.a. han framstår som totalt efterbliven och ingen arbetsgivare i världen skulle anställa en knäppgök som honom.
Man får ju inte mindre social fobi utav att sitta hemma, det behandlas och tränas bort. Han kan heller inte komma med att han redan har försökt, vadå en liten klädbutik? Nedu Rask du skulle behöva arbetsträna på ett lager eller donken.
Citera
2024-12-30, 12:10
Medlem
Varför ser det så jäkla konstigt ut när Simon ringer runkbaronen i senaste videon? Samma sak när han sitter med sekten, man hör att han gör till sig på ett obehagligt sätt.

Hur många Chrippa videos kan vi vänta oss innan februari månad? Jag gissar på 13 st, närmast vinner.
Citera
2024-12-30, 12:32
Medlem
HotPopcorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2024-01-01
Jag såg en video från Rask som troligtvis släpptes för några månader sedan och i den så återigen slänger han skit väldigt subtilt på sin fru. Han säger något i stil med: "Jag har en god inkomst, T har en inkomst...", tror det var när han babblade om nya boendet. Alltid ska han subtilt få det att framstå som att han är den som drar ett större släp än T, även om han försöker friskriva sig med skitsnack som att påstå att dom altinerar vilken som drar det största släpet.

Ja, ett jävla snack om god inkomst från penningbaronen. Nu ska vi se vad för typ av god inkomst det är han kan tänkas avse.

1. Inkomst av tjänst?

Har han anställning i Air Capture Invest AB så är det i alla fall slut med den goda inkomsten snart då företaget tvångslikvideras .

Han kanske får utbetalningar från Youtube direkt och inte via företaget, men handlar det om en "god inkomst" så lär han behöva registrera sig för F-skatt, vilket jag tror ligger bortom hans förmågor.

2. Kapitalinkomst?

Här kan man tänka sig att det blir en del. Försäljning av stuga/lägenhet blir kapitalvinst. Problemet för baronen är att han har begränsat med släktingar som kan dö.

3. Näringsverksamhet?

Någon F-skatt har inte baronen vad jag vet, och Air Capture blev av med sin F-skatt också.

Nej, sammantaget så är den enda möjliga goda inkomsten av tillfällig karaktär (döda släktingar).
Citera
2024-12-30, 12:59
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HotPopcorn
Ja, ett jävla snack om god inkomst från penningbaronen. Nu ska vi se vad för typ av god inkomst det är han kan tänkas avse.

1. Inkomst av tjänst?

Har han anställning i Air Capture Invest AB så är det i alla fall slut med den goda inkomsten snart då företaget tvångslikvideras .

Han kanske får utbetalningar från Youtube direkt och inte via företaget, men handlar det om en "god inkomst" så lär han behöva registrera sig för F-skatt, vilket jag tror ligger bortom hans förmågor.

2. Kapitalinkomst?

Här kan man tänka sig att det blir en del. Försäljning av stuga/lägenhet blir kapitalvinst. Problemet för baronen är att han har begränsat med släktingar som kan dö.

3. Näringsverksamhet?

Någon F-skatt har inte baronen vad jag vet, och Air Capture blev av med sin F-skatt också.

Nej, sammantaget så är den enda möjliga goda inkomsten av tillfällig karaktär (döda släktingar).

Han förlitar sig kanske på hennes föräldrar nu.
"Hörrdu , älskling, när min farfar dog, delade vi på allt. Mina pengar är dina pengar. Så nu är det ju inte *host* mer än rätt att vi delar på ditt arv. Det vet du för det har jag sagt i mina videos."
Senast redigerad av Crabby88 2024-12-30 kl. 13:11.
Citera
2024-12-30, 13:34
Avstängd
granny-pantiess avatar
I sin senaste video så ser han ut som en 45-årig tjackpundare från 70-talet.

Jag misstänker att anledningen till hans viktnedgång beror på att ungarna ungefär samtidigt fick sina recept på ADHD-medicin.

Och att Therese inte går ner I vikt utan istället ökar beror på att Rask lagt beslag på hennes ADHD-medicin som hon började med igen under hösten.

Soc borde fan kräva urinprov på narcissisten.
Citera
2024-12-30, 13:40
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av granny-panties
I sin senaste video så ser han ut som en 45-årig tjackpundare från 70-talet.

Jag misstänker att anledningen till hans viktnedgång beror på att ungarna ungefär samtidigt fick sina recept på ADHD-medicin.

Och att Therese inte går ner I vikt utan istället ökar beror på att Rask lagt beslag på hennes ADHD-medicin som hon började med igen under hösten.

Soc borde fan kräva urinprov på narcissisten.

Soc borde kräva mycket mer än så.
Bl.a att återinföra träldom och återskapa idiotanstalten. För baronen och liknande.
Citera
2024-12-30, 14:07
Medlem
StekplankAmbross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avantgarde19
Man får ju inte mindre social fobi utav att sitta hemma, det behandlas och tränas bort. Han kan heller inte komma med att han redan har försökt, vadå en liten klädbutik? Nedu Rask du skulle behöva arbetsträna på ett lager eller donken.

Tror knappast att klädbutiken räknas, han erkände att det egentligen var en betald lekstuga. De brukade sitta och tatuera varandra eller stänga igen butiken tidigt för att gå och supa eller dra ladd. Ifall han inte ens kan sköta en butik som han fått serverad på ett silverfat hur fan ska han då palla att jobba på t.ex. lager? Pajasen klarade inte ens jobba som telefonförsäljare en dag!
Citera
2024-12-30, 14:37
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Tror knappast att klädbutiken räknas, han erkände att det egentligen var en betald lekstuga. De brukade sitta och tatuera varandra eller stänga igen butiken tidigt för att gå och supa eller dra ladd. Ifall han inte ens kan sköta en butik som han fått serverad på ett silverfat hur fan ska han då palla att jobba på t.ex. lager? Pajasen klarade inte ens jobba som telefonförsäljare en dag!

Du tror väl inte den pissluffaren har varit i närheten av sånt.
Citera
2024-12-30, 14:57
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Soc borde kräva mycket mer än så.
Bl.a att återinföra träldom och återskapa idiotanstalten. För baronen och liknande.

Haha
😂
Jag kan bara hålla med.
Citera
2024-12-30, 15:20
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Haha
😂
Jag kan bara hålla med.

Stegling borde också återinföras nu när jag tänkte efter lite.

Misslyckade jävla bajs baron
Citera
2024-12-30, 15:34
Avstängd
granny-pantiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabby88
Stegling borde också återinföras nu när jag tänkte efter lite.

Misslyckade jävla bajs baron

Man borde införa skamgång i kyrkan igen vilket användes på 1600-talet. Då räckte det med att man kallat någon för "snorhund".
Citera
2024-12-30, 15:35
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Man borde införa skamgång i kyrkan igen vilket användes på 1600-talet. Då räckte det med att man kallat någon för "snorhund".

Då hade han fått gå skamgång från tidig ålder till, en förhoppningsvis väldigt hög ålder. Otroligt hög ålder!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in