Citat:
Ursprungligen postat av
top_secret
Det blir ju väldigt svårt för dig att få upprättelse när flera personer backar upp varandras berättelse. Ord mot ord som sagt. Jag tror inte du kan få en prövning som rensar bort anklagelserna om du inte har en teknisk bevisning som styrker vad du lägger fram.
Nej, har inte mycket på den punkten tyvärr. Min pappa erkände rakt ut i hovrätten att han falskanmält mig, men då avbröt domaren inspelningen och varnade honom om att han höll på att erkänna brott. Min mamma erkände med att hon ljugit, men det hjälpte heller föga.
Försökt spela in min mamma någon gång de få gånger vi träffats sen det hände, men hon har velat att jag lägger undan min mobil då, så att jag inte kan spela in henne när hon pratar om det som hände.
Har henne dock inspelad när jag berättade för henne att jag inte blev förklarad sinnessjuk och därmed inte kunde dömas till vård, vilket fick henne att utbrista, "jaha, så då var alltså allt i onödan...?".
Har några minnesanteckningar bara, mest för min egen skull, där det typ står, "pratade med mamma idag, hon erkände att hon ljugit, känns tungt".