Citat:
Ursprungligen postat av
Ond.hicka
Fattar inte hur någon kan finna TS trovärdig enbart utifrån hur händelsen beskrivs.
En ondskefull, kanske avundsjuk syster som anmäler av hämnd för att TS öppet talat om faderns synder, en mor som tvingas med och slits mellan sanningen och grupptrycket från släkten, ett oskyldigt litet missförstånd med en lugn och välvillig varning till sin syster att tänka på den framida relationen till släkten, ett rättsväsende som systematiskt mörkat och arbetat för att få TS oskyldigt dömd, lögner och förtal enbart för att systern är rasande, konspirationer, grupptryck, TS som står ensam och förvirrad i en värld där alla samarbetat för att få en oskyldig människa dömd trots överväldigande bevis om lögner och inkompetens...
Ja, eller så ljuger och skarvar TS för att det är skönt att ösa ur sig och få sympati när man är arg och ledsen.
Jag kan inte svara för TS, men det är inte helt ovanligt att incestoffer blir idiotförklarade och ljugna om inom familjen.
Enligt det lilla jag har läst mig till i tråden, så vill familjen tysta honom genom psykisk misshandel, lögner och att använda rättsväsendet som vapen.
De vill höja sig själva, genom att sänka honom/sonen/offret, de vill heller inte se sanningen utifrån vad den är och kan inte acceptera att pappan är en annan än den han utgett sig.
Det är komplext och tragedierna går in i varandra, det är svek på svek.
Det är så det låter för mig - hittills.
Att rättsväsendet beter sig såhär är inget som förvånar mig heller, utifrån egen erfarenhet.
Jag har intresserat mig för den här typen av problem, dels pga av personliga skäl, och samhällsfrågor överlag.
TS
Jag beklagar vad du går igenom, och det enda rådet jag vill ge dig är att ALDRIG någonsin ha kontakt med din familj igen.
De kommer inte att ge sig förrän du har brutits ned totalt.
Bästa hämnden är att hålla dig över ytan och må så bra som du bara kan.
Du kan ta dig igenom det här, med allt vad det innebär.
Men bara UTAN din familj.