2024-01-10, 18:04
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Bor inte kvar i Bromma tyvärr, men jag såg honom på tuben i somras (Stora Mossen), så då fanns han kvar iaf!
Han såg väldigt trött ut, samt han har även blivit rejält gråhårig! Inte så konstigt iom att han är 55+

Pratade inte med honom dock, för han såg ut att vara mitt i en av sina "Procedurer", och då är det litet taskigt att störa honom!

Tack! Otroligt att han inte har kunnat bli av med dessa ”tvångsritualer” ännu. Det måste ha varit på 90-talet som jag stötte på honom ett antal gånger. Nu vet jag ju i och för sig inte hur aktiv han har varit med att få hjälp av sjukvården.
Citera
2024-01-11, 00:28
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Tack! Otroligt att han inte har kunnat bli av med dessa ”tvångsritualer” ännu. Det måste ha varit på 90-talet som jag stötte på honom ett antal gånger. Nu vet jag ju i och för sig inte hur aktiv han har varit med att få hjälp av sjukvården.
När det gäller hjälp så har han inte varit speciellt aktiv efter vad jag har förstått.
Han bodde på ett gruppboende i Traneberg i slutet av 90:talet, men det verkar tydligen varit den största vårdinsatsen som han har åtnjutit.

Synd att han skall behöva ha dessa tvångstankar, för Nudden är en riktigt trevlig och verbal kille när inte hans psyke drar iväg med honom!
Citera
2024-01-12, 10:59
Medlem
logiskts avatar
Många favoriter genom åren!
De jag minns bäst är ju Jesustanten, Rebellrobban (räknas han?? Har inte sett honom vid slussen på flera år), Atenmannen, ”Bingolotter, bingolotter”-mannen som satt i rullstol i gången på centralen, och bubblaren: tanten vid Mosebacke torg som vrålar ut från sitt fönster på hörnet i tid och otid. Oftast handlar det om att hon ska polisanmäla folk som rastar hunden och någon stackare som sopar gatan utanför Södra Teatern (med kvast, bör sägas, inte med någon maskin som låter). Nån som vet mer om henne?

Edit: i kollektivtrafiken var det ja - nevermind Mosebacke-kvinnan
Citera
2024-04-19, 10:46
Medlem
mangoraja4evigts avatar
[quote=logiskt|87004904”Bingolotter, bingolotter”-mannen som satt i rullstol i gången på centralen[/QUOTE]

Har hört att han back in the days sålde LSD om man "bad om rätt frimärke", vet någon om detta är sant? Hade inte förvånat mig då han skulle kunna lura på lite vad som helst.
Citera
2024-07-18, 04:05
Medlem
Lyckadmutations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
90talet
Hyffsatung kille, låäng smal meden sjuk puckelrygg.extrem som om han hade en badboll under jackan.
syntes på plattan rörandes i papperskorgar.

möjligen deformerat ansikte och tänder,men det kan var en efter konstruktion från min sida.

någon?

…mer än 10 år senare så svarar jag att det måste vara samma snubbe som fortfarande gräver efter pant dagarna i ända. Jag undrar vad det är pengarna går till för knappast är det kläder, skor eller något som helst ”unnande”. Han lär ju vara sjukpensionär sen födseln. Värre kutrygg har jag aldrig sett, och så har han en vidrigt äcklig klumpfot som han inte verkar bry sig om, som sårar och vätskar och som han går omkring med i nån egengjord sko med plastpåsar runt (bra för läkningen, snubben). Han har en röst som inte går att förklara riktigt, låter som han är tre år. Men han verkar inte lida direkt och det ska han ha en eloge för.
Citera
2024-12-29, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Det var länge sen jag åkte SL regelbundet men i början av nittiotalet fanns det en pant-samlande baglady på Märsta-pendeln som var ökänd.
BurkOlga..
Citera
2024-12-29, 14:26
Medlem
AndersABs avatar
Alla som inte tar av ryggsäcken är idioter.
Citera
2024-12-30, 16:21
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Någon som vet var det blev av puckelryggen? 90-tal, turkos täckjacka.

Edit sorry redan tagits upp utriden. Men vet någon mer så fram med det.

Jepp, han bor väl i typ Farsta eller hökarängen/gubbängen. Såg honom ofta i Farsta när jag bodde där, han letar pant däromkring till synes dagligen.

Citat:
Ursprungligen postat av backwardation
Kommer spontant på:

-”Heej, jag heter Lena, jag är hemlös...”

-Ljudet av mynt som skramlas i en pappersmugg. Ljudet kommer närmare och närmare...

-Tiggarna som plötsligt tog fram en hel orkester i en fullsatt tunnelbanevagn, rätt festligt var det ändå när det förekom som mest.

-Man i rullstol som mumlar ”Bingolotto” kring T-centralen.

Jo, den damen gav jag en guldtia på självaste julafton för några år sen.
Citera
2024-12-30, 22:28
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Någon som vet vad som hände med Rolf Peter Andersson?
Senast redigerad av Trevligt.konto 2024-12-30 kl. 22:30.
Citera
2024-12-30, 22:30
Avslutad
Citat:

Bostad och medicin antagligen!
Citera
2025-04-09, 19:42
Medlem
Dude The Rudes avatar
Citat:

Är intresserad av att veta hur det gått för honom!
Citera
2025-04-10, 15:29
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dude The Rude
Är intresserad av att veta hur det gått för honom!

Någon borde fixa honom som gäst i framgånspodden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in