Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-15, 15:09
  #1
Medlem
Tisseltassels avatar
Hej.
Har inte hittat någon tråd om just detta. Men alla som åker i Stockholms kollektivtrafik vet att det finns en hel del lustiga människor som nyttjar t-banan, bussar osv. Tänkte att vi här kan dela med oss av roliga sammandrabbningar med de mest psykade, lustiga, knasiga eller roliga människor ni haft (o)turen att träffa på i Stockholms härliga kollektivtrafik. Jag börjar givetvis.

Ett möte var när jag satt i rusningen. Framför mig satt det en ganska överviktig kvinna iklädd mörkgråa mjukbrallor. Hon tog upp båda sätena på grund av sin storlek. Framför sig hade hon två stora matkassar och det syntes att de var fyllda med chips och choklad och andra godsaker till kvällsvickningen. Kvinnan började stöna och flåsa och rätt som det var tog hon upp en tablettask från ingenstans. Istället för att ta sig en liten pastill började hon "dricka" tablettasken ungefär som en missbrukare måste ha en fix. Det är naturligtvis synd om såna människor men jag tyckte det var lite osmakligt, pinsamt och samtidigt roligt att skåda. Fattar inte varför man sjunker så lågt att man ska dela med sig av sitt matmissbruk med hundratals av Stockholms pendlare.

Det andra mötet är en dam som flera nog vet vem det är. Hon är en uteliggare. Hur vet jag det? Jo för hon är svart av smuts i ansiktet, svarthårig och så fort hon går in i en tunnelbanevagn måste man gå ut om man inte tycker om när det luktar avföring i hela vagnen. Hon hänger ofta i Medis-trakten. På somrarna brukar hon hänga i Observatorielunden med sina alkis/uteliggar-kompisar. Några polare som skejtar där berättade att det var en gång då hon och en annan lodis hade myspys i backen vid Observatorielunden. Bagladyn låg och skrevade mitt på blanka dagen. Ett 30-tal skejtare tvingades titta på.
Citera
2012-11-15, 15:22
  #2
Medlem
valter-eggons avatar
Det roligaste mötet var i tunnelbanan. En till synes normal man i 40-årsåldern satt ensam vid en fönsterplats och helt plötsligt skriker han: Rasistiskt hets mot folkgrupp!!! Samtidigt som han viftat lite med en bok. Allt lugnt i några minuter. Sen skriker han igen: Sexuella trakasserier mot folkgrupp!!!

Sen var jag tvungen att kliva av. Det hade varit spännande att höra vad hans nästa drag skulle bli!
Citera
2012-11-15, 16:02
  #3
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av valter-eggon
Det roligaste mötet var i tunnelbanan. En till synes normal man i 40-årsåldern satt ensam vid en fönsterplats och helt plötsligt skriker han: Rasistiskt hets mot folkgrupp!!! Samtidigt som han viftat lite med en bok. Allt lugnt i några minuter. Sen skriker han igen: Sexuella trakasserier mot folkgrupp!!!

Sen var jag tvungen att kliva av. Det hade varit spännande att höra vad hans nästa drag skulle bli!
Det finns en sådan farbror här i stan dock så är han närmare 60 år. Jag går inte in närmare på vad han gjort då det inte handlar om Stockholm men det är fantastiskt kul att lyssna på dessa utrop.
Citera
2012-11-17, 14:37
  #4
Medlem
Farenheits avatar
Är det någon som lagt märke till kvinnan som brukar åka Longboard med sin ena skidstav hhaha och skriker till lite då och då??

Hon rör sig framför allt kring stationen vid Rådmansgatan.
Citera
2013-04-01, 19:31
  #5
Medlem
Spackelackans avatar
Vid Brommaplan så fanns det förut en kvinna som brukade gå omkring och svära som värsta sjömannen samtidigt som hon tiggde pengar av folk. Hon såg förövrigt väldigt proper, ren och välklädd ut, så någon uteliggare var det inte fråga om. Har inte sett henne på flera år nu så jag undrar vart hon kan ha tagit vägen. Någon som vet vem jag talar om?
Citera
2013-04-02, 16:04
  #6
Medlem
CygneRouges avatar
Det var länge sen jag åkte SL regelbundet men i början av nittiotalet fanns det en pant-samlande baglady på Märsta-pendeln som var ökänd.
Citera
2013-04-02, 16:26
  #7
Medlem
Vissels avatar
Det finns ju en del!
Bland annat jesus-tanten.
Det har skrivits en del om henne på flashback redan men hon åker också tunnelbana ibland, alltså borde hon omnämnas i denna tråd aswell
Hon går runt och skriker "Domedagen skall komma" , "syndarna skall brinna"
och ser för övrigt JÄVLIGT obehaglig ut. De som sett henne vet vad jag pratar om!

Sen har vi en gubbe i bastkjol som brukade åka omkring på gröna (?) linjen i början av 2000-talet.
Det är iallafall då jag senast såg honom.
Han brukade göra någon sorts magdans medan han var helt röd i ansiktet.
Till saken hör att han bokstavligen inte hade NÅGOT annat på sig än en bastkjol.
Inga skor, strumpor, tröjor etc. BARA en bastkjol.
Såg honom mitt i vintern på tunnelbanan i mitten av gröna linjen någonstans iklädd bastkjolen.
Fötterna var heelt röda antagligen av köldskador

Antingen har han väl dött eller spärrats in
Citera
2013-04-02, 18:19
  #8
Medlem
Spackelackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vissel
Det finns ju en del!
Bland annat jesus-tanten.
Det har skrivits en del om henne på flashback redan men hon åker också tunnelbana ibland, alltså borde hon omnämnas i denna tråd aswell
Hon går runt och skriker "Domedagen skall komma" , "syndarna skall brinna"
och ser för övrigt JÄVLIGT obehaglig ut. De som sett henne vet vad jag pratar om!

Hehe Kristina ja! Henne har man stött på ibland. Jävlar vad hon kan gapa. Undrar om Jesus är glad över hennes svavelosande predikningar? Hon brukade härja runt på Drottninggatan också.

En karaktär som man saknar litet grann är Munspelsmannen Horst. Hans "Musik" ihop med hans oförglömliga "Dans" har fått många ögonbryn att höjas i förvåning och många mungipor att böjas uppåt. Lyckliga Tyskland som fått tillbaka denna eminente sång&dansman!! Länk:
http://www.youtube.com/watch?v=KfEzZHkybb8
Citera
2013-04-05, 14:50
  #9
Medlem
Haha! Ja jesuskvinnan har man stött på några gånger, hon är ju äkta kändis nu.

Inte riktigt kollektivtrafik men jag för ett gäng år sen fanns det en kille som hoppade längdhopp på plattan - vart har han tagit vägen? Jag gillade att han alltid blev så "yes!" när han hoppat, oavsett hur det gick Han var ett positivt inslag i en annars (ibland) jävla surstad.
Citera
2013-04-05, 15:33
  #10
Medlem
Autobahn76s avatar
Jag gick bakis längs drottninggatan för nått år sedan - insjunken i egna tankar - när jesuskvinnan, helt plötsligt och utan förvarning, går direkt fram till mig (bland hundratals människor) och vrålar "Jesus älskar diiiiig" rakt upp i ansiktet. Höll ju på att åka på en hjärtattack.

Förövrigt saknar jag munspelsmannen . Han var det fan ös på!

En annan sköning jag saknar är rullskridskomannen. En narkoman som åkte runt på rullskridskor i centrala Stockholm med en jävla fart vrålandes "Ni fattar ju ingentiiiing!!" till den stora pöbeln
__________________
Senast redigerad av Autobahn76 2013-04-05 kl. 15:36.
Citera
2013-04-05, 18:29
  #11
Medlem
Vissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spackelackan
Hehe Kristina ja! Henne har man stött på ibland. Jävlar vad hon kan gapa. Undrar om Jesus är glad över hennes svavelosande predikningar? Hon brukade härja runt på Drottninggatan också.

Hur 17 vet du hennes namn btw?`
Citera
2013-04-05, 20:55
  #12
Medlem
R.Rs avatar
Sist jag var i stockholm i sällskap med en släkting råkade vi på en afrikan med rastaflätor som traskade runt i vår vagn på t-banan. Han pratade högt och vi trodde först att det var i telefon men så småningom framgick det att han pratade för sig själv eller snarast predikade för oss som satt i resten av vagnen. På lite knackig engelska gick han lugnt ut med att kungöra att svenska tjejer är horor som ligger med allt som rör sig. Det ämnet orerade han om under ett antal minuter. Sedan varvade han upp lite och fortsatte med att prata om heliga krigare och att fullgöra sin plikt. Vid det här laget började det kännas lite olustigt men just då var vi framme så fick inte höra mer än så.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback