2021-07-18, 22:58
Medlem
GTFO-Foreigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Har någon sett ”Jesusdamen” på länge? Dvs hon som går runt och skriker om Jesus och syndare m.m. Ser i tråden att ngn såg henne förra sommaren. Det gjorde jag med då, åtminstone ett par ggr i både t-bana och buss. Dock ej sett henne alls i år… 🤔

Som ngn annan nämnde i tråden så känns det verkligen som att alla de här riktiga originalen försvunnit mer och mer i Sthlm, lite oklart varför.. tippar på att det inte är pga att vården blivit bättre. Kanske väktare kör bort dem oftare eller nåt, vem vet.

Såg henne för kanske 2 månader sen. Fast Eva som jag har för mig att hon heter och bor i typ Högdalen (finns något längre reportage i typ DN från säkert 10-15 år sedan) och tråd specifikt för henne här:
(FB) Gumma som skriker rasistiska glåpord i Stockholm

hon verkar ha slutat gorma åt folk, minns när hon var helt manisk och var på Hötorget varje dag och skrek samtidigt som jag brukade passera där.

Den här gången var hon som vem som helst och reagerade på att hon inte härjade runt, men det kanske bara var temporär paus från galenskapen? Även gormande galningar måste väl vila mellan varven?
Citera
2021-07-18, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GTFO-Foreigner
Såg henne för kanske 2 månader sen. Fast Eva som jag har för mig att hon heter och bor i typ Högdalen (finns något längre reportage i typ DN från säkert 10-15 år sedan) och tråd specifikt för henne här:
(FB) Gumma som skriker rasistiska glåpord i Stockholm

hon verkar ha slutat gorma åt folk, minns när hon var helt manisk och var på Hötorget varje dag och skrek samtidigt som jag brukade passera där.

Den här gången var hon som vem som helst och reagerade på att hon inte härjade runt, men det kanske bara var temporär paus från galenskapen? Även gormande galningar måste väl vila mellan varven?

Aha ok, tack för all info! Undrade vart hon hade blivit av när man läste denna tråd. Men då vet man att hon lever iaf. Ska kolla den andra tråden med.

Vad kul att du säger just det, för jag har också reagerat på det, att det är inte alltid ”skrik”. Har säkert sett henne minst 5-7 ggr totalt men nån av de senare gångerna så var det faktiskt ovanligt tyst från hennes håll. Tror som du säger, alla måste vila nån gång….
Citera
2021-07-19, 06:09
Medlem
FinskSvartskalles avatar
Citat:
Hade han en massa metallskrot i ansiktet, alltså mycket piercings, han brukade vi kalla för krigaren, det var på 90talet, han brukade börja veva mot folk sen om han åkte i backen så skulle han polisanmäla vilket var småroligt då det alltid var han som började veva mot folk när inte fick några pengar och var på dåligt humör för han inte hade tillräckligt med stålar till knarket, riktig blandmissbrukare, han brukade gömma valium på Södra Station upp på kanten som är på pelarna där typ 2 meter upp, han gick och visade sina gömmor en gång.

Han har jag dock inte sett sen 90talet, förhoppningsvis kom han ur skiten men mer troligt att han avlidit det är trots alltöver 20 år sedan.

Såg däremot en av Stockholms heroinmissbrukare original för bara någon dag sedan, Micke som är en finsk zigenare, han lever fortfarande och verkar fortfarande vara heroinmissbrukare, han har en son som inte knarkar som är bra på kampsport, han är jättestolt över sin son (tror han vunnit SM eller i någon kampsport?). Den här Micke måste vara en av de mest seglivade heroinmissbrukarna han måste varit heroinmissbrukare i åtminstone 40 års tid nu.

Jo, piercings hade han, men jag såg aldrig att han vevade. Han vart bara jävligt jobbig och påstridig. Men kanske beroendet började gå honom på nerverna. Vore nog bäst för honom själv om han va död.

En finsk zigenare som horsat i 40 bast och fortfarande lever? Det var till och med imponerande.
Stockholm har varit infesterat av horse sen 60-talet, tror jag. No good.
Citera
2021-07-19, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Har någon sett ”Jesusdamen” på länge? Dvs hon som går runt och skriker om Jesus och syndare m.m. Ser i tråden att ngn såg henne förra sommaren. Det gjorde jag med då, åtminstone ett par ggr i både t-bana och buss. Dock ej sett henne alls i år… 🤔

Som ngn annan nämnde i tråden så känns det verkligen som att alla de här riktiga originalen försvunnit mer och mer i Sthlm, lite oklart varför.. tippar på att det inte är pga att vården blivit bättre. Kanske väktare kör bort dem oftare eller nåt, vem vet.

Såg henne i våras utanför just Högdalens t-bana. Hon gick runt bland människogrupper och stirrade en arm sate i ögonen i taget. Om de stirrade tillbaks muttrade hon argt, gick en liten bit därifrån och började hojta. Att vända henne ryggen funkade bra. Blev inte knivad i alla fall.
Citera
2021-07-21, 15:17
Medlem
Mufffs avatar
Citat:
Jag tror de åker på stryk av muslimerna, muslimerna som är ena jävla psykfall själva gillar att plåga svaga och sjuka människor. Muslimerna har ju mer och mer börjat ta över gatorna kvällar och nattetid.

Sen tror jag även att många av originalen har avlidit, vidare så sitter de flesta av psykfallen och originalen i Riksdagen numera och bär kostym. Bara titta på den psykiskt sjuka politik som förs.
Tror tyvärr du har rätt, de gömmer sig nog mer från folk som vill dem illa idag.

Såg också Jesus-tanten för ett par månader sen på Hötorget med ett par yngre kvinnor omkring sig och reagerade även jag på att hon var ovanligt lugn. Kan ju vara en så pass enkel förklaring som ny medicinering, för hennes mani tror jag inte går över av sig självt.
Citera
2021-07-27, 16:15
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Jag tror de åker på stryk av muslimerna, muslimerna som är ena jävla psykfall själva gillar att plåga svaga och sjuka människor. Muslimerna har ju mer och mer börjat ta över gatorna kvällar och nattetid.

Sen tror jag även att många av originalen har avlidit, vidare så sitter de flesta av psykfallen och originalen i Riksdagen numera och bär kostym. Bara titta på den psykiskt sjuka politik som förs.

Verkligen ? jag har sett andra a-traktor pojkar samt en massa folk jag undrar varför någon tog hit
Citera
2021-07-30, 12:19
Medlem
Har hittat en ny dåre:

Smal helt svartklädd o med mc-hjälm med visir (tyckte mig en gång se att han hade negerfärgade ben
men det var nog bara en synvilla). DETTA TROTS STEKHET SOMMAR

Sett honom sittande i sluttningen nedanför vanadisbadet flera gånger
o en gång gående i vasastan.

Fler som sett/vet vem detta är?
Citera
2021-08-01, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Har hittat en ny dåre:

Smal helt svartklädd o med mc-hjälm med visir (tyckte mig en gång se att han hade negerfärgade ben

Jag tror jag sett honom runt Odenplan. Då hade han en vit läderjacka och mc-hjälm trots 30 grader ute. Han satt på en bänk utanför pendeln. Han tog av sig hjälmen och blicken var helt tom, definitivt hög på något.
Citera
2021-08-01, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kandalaki
Jag tror jag sett honom runt Odenplan. Då hade han en vit läderjacka och mc-hjälm trots 30 grader ute. Han satt på en bänk utanför pendeln. Han tog av sig hjälmen och blicken var helt tom, definitivt hög på något.

OK uppenbarligen rätt person området stämmer också - smal också va o smala byxor.

När jag såg honom har han haft svart hjälm med visir - så man inte kan se ansiktet

Vad har vi för etnictet på honom - dvs utseendeetnicitet
Citera
2021-08-01, 18:34
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Har hittat en ny dåre:

Negerfärgade ben hahaha
Citera
2021-08-01, 20:08
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Någon som vet var det blev av puckelryggen? 90-tal, turkos täckjacka.

Edit sorry redan tagits upp utriden. Men vet någon mer så fram med det.
Senast redigerad av Trevligt.konto 2021-08-01 kl. 21:03.
Citera
2021-08-02, 11:57
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Visst är det färre originals som strosar omkring på Stockholms gator idag kontra för 10 år sedan? Vad beror det på? Att man själv är 10 år äldre och mer avtrubbad och inte lägger märke till dem längre kanske?
Gentrifiering.
Orginalen förflyttas utanför innerstadskärnan. Alternativt slussas till nån annan ort än Stockholm. Det är så STH löser sina problem, genom att låta någon annan ta hand om dom. Det är synd, en av de mest populära stadsdelarna Södermalm hade tidigare en brokig klientel med bohemer, fyllon och kufar. Det lockade folk att flytta dit, en fristad Vilket på ett psykologiskt sätt får folk att känna att de också kan slappna av lite, vara sig själva och utveckla sina udda sidor.
Snart kommer söder vara lika intressant som att vara på IKEA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in