2014-02-22, 22:12
Medlem
90talet
Hyffsatung kille, låäng smal meden sjuk puckelrygg.extrem som om han hade en badboll under jackan.
syntes på plattan rörandes i papperskorgar.

möjligen deformerat ansikte och tänder,men det kan var en efter konstruktion från min sida.

någon?
Citera
2014-02-22, 22:13
Medlem
Woffeltoffels avatar
Längs med blå linjen åkte en tant mycket förut som verkade lida av tourettes eller nåt. Hon skrek alltid rasistiska okvädesord åt invandrare. Finns hon kvar?
Citera
2014-02-22, 23:01
Medlem
När jag skulle åka tunnelbana till vår lägenhet första timmen som stockholmsinvånare stiger det på en herre som börjar mumla om satan och brister sedan ut i ett högt growlande "I FEEL YOUR PRESENCE!". Min kille sa bara "Välkommen till Stockholm..."
Citera
2014-02-23, 15:59
Medlem
valter-eggons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Med kondom...?
Ja! Helkropps!
Citera
2014-02-23, 17:23
Medlem
exquisitelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kent-Herbert
90talet
Hyffsatung kille, låäng smal meden sjuk puckelrygg.extrem som om han hade en badboll under jackan.
syntes på plattan rörandes i papperskorgar.

möjligen deformerat ansikte och tänder,men det kan var en efter konstruktion från min sida.

någon?

Haha, den typen kommer jag också ihåg. Han och tokkärringen med nån pappkrona på huvudet som brukade vagga fram nere vid blåa linjen. Höll/bar på plakat, troligtvis nån kristen röra.
Citera
2014-02-24, 01:24
Medlem
Vindlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hofmann
1. Bästa någonsin är den redan omnämnde längdhopparen på Sergels torg. Minns med glädje en eftermiddag i solen som jag delade med 100-talet människor på trappan. Längdhopparen var i sitt esse med publikens stöd i ryggen... Stegade upp ansatsen och höll koll på vindriktningen. Det var vackert och glädjefyllt.

2. Mannen med bar överkropp året om. Vart tog han vägen?

3. Jesustanten. Men hon är bara läskig. En av de få människor jag är rädd för.

4. En tant som åkte pendeltåg på 90-talet. Hon pratade osammanhängande, men entusiastiskt om allt och med alla.

Ett tips är att sitta en helgdagseftermiddag på medborgarplatsen och iaktta A-lagarna och deras bravader. Jag bevittnade en gång ett gräl som slutade med att en förorättad alkis i sin bästa söndagsutstyrsel (vilken närmast kan beskrivas som en frack från Bandithagen) gav sin kvinnliga motpart rådet att tvätta sin smutsiga fitta. The Real World Medborgarplatsen.

Edit: glömde min #5.

5. Den fete burkletande finnen i mjukisbyxor och Jokerit-tisha. Han har för övrigt raggat på min fru samtidigt som han hade armen ned i en soptunna.

Nej men fan vad sjukt! För en jäkla massa år sedan såg jag en skabbig lodis förföriskt "vinka in" två 10-poängare till tjejer med ena handen samtidigt som den andra handen var en meter ner i soptunnan. Tror inte han fick napp

Ett sånt där fantastiskt minne man älskar att berätta om
Citera
2014-02-28, 02:15
Medlem
Skulle till en kompis i Hornstull och tog tuben. Det första jag ser när jag går av är en äldre luffare med en bajen keps som står och rotar i en papperskorg. Klassiskt.
Vad har hänt med Jesustanten? Kändes som det var ett tag man såg henne?
Citera
2014-03-01, 09:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KiwiUgglan
Jesustanten

Maria på Sergels Torg. ( http://sv.wikipedia.org/wiki/Marias_enmansorkester )
Citera
2014-03-01, 10:07
Medlem
Nateriouss avatar
Satt på ett pendeltåg på väg till en polare runt 00.30. Ser en man i 50års åldern stå upp vid dörrarna, är rätt trött och lyssnar på musik så lägger inte så mycket märke till honom annat än i ögonvrån att han börjar gå fram och tillbaka och verkar lite arg.

Helt plötsligt stormar han fram till en muslimsk tjej med burka och huttar med nävarna och sen river reklam planschen som satt bakom henne och sen stormar ut. ???

Frågade den skärrade tjejen om hon va okej och vad som hände och hon sa bara att han gick fram och skrek men att han bara stirrade på planschen, haha
Citera
2014-03-01, 22:39
Medlem
Många säger att det var länge sen de såg Jesustanten. Har det hänt henne något kanske?
Citera
2014-03-02, 11:55
Medlem
Maxipower1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Många säger att det var länge sen de såg Jesustanten. Har det hänt henne något kanske?

Se två poster innan dig.

(FB) Alla roliga psykfall och original i Stockholms kollektivtrafik
Citera
2014-03-02, 21:18
Medlem
Du menar Maria på Sergelstorg....det är inte hon jag menar som Jesustanten. Jag menar Kristina eller vad hon heter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in