2023-08-01, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfly
Nu ett par år senare dök han upp i tik tok-flödet. Här är videon:
https://vm.tiktok.com/ZMYHoAnJo/

Han lever men är väldigt väldigt gammal och virrig, blivit av med flera hundar. Harmlös men rättshaverist och snappar upp diverse konspirationsteorier som han gärna pratar med allt o alla om
Citera
2023-08-01, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prohibitionking
Någon mer som sett blonda damen med dramaten i Farsta Centrum och längs linje 18 som skriker om HIV?
Och hon skriker numera då o då vid globen och svedmyra har jag hört🤣 grannarna som är narkomaner och hiiiiv
Citera
2023-08-11, 19:02
Medlem
Brolarens avatar
Jesus-tanten skymtade jag idag igen vid Hötorget utanför spärrarna. Hon stod och viftade med armarna, skrek och hade sig.

Alive n' kicking anno 2023!
Citera
2023-08-11, 19:31
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren
Jesus-tanten skymtade jag idag igen vid Hötorget utanför spärrarna. Hon stod och viftade med armarna, skrek och hade sig.

Lever den tanten fortfarande? Hur gammal kan hon tänkas vara?
Citera
2023-08-13, 20:47
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brolaren

Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Lever den tanten fortfarande? Hur gammal kan hon tänkas vara?

Jag har med sett henne, på Drottninggatan/ G.a Brogatan korsningen
Citera
2024-01-04, 04:30
Medlem
Finns en man som jag brukar se mellan Fridhemsplan - Brommaplan. Han har en ”lapp” för ena ögat, rödblont(lite grått) hår och är relativt välklädd.
Minns att jag och kompisarna var livrädda för honom i tonåren då han smög upp på oss bakifrån och viskade ”I’m a FBI agent” när vi satt och åt på McDonalds i Brommaplan.
Han har en tendens att verkligen stirra ut en (och han har vid ett tillfälle format en pistol med hjälp av tumme/pekfinger och riktat mot mig), så sjukt märklig människa.
Citera
2024-01-04, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D213
"Ögonlapps-mannen" i Bromma:

Extremt oskön man i 50-årsåldern som brukar gå på bussen vid Brommaplan, alltid klädd i svart skjorta, svarta jeans, och med en ögonlapp. Brukar alltid ha med sig någon slags pärm, men jag tvivlar på att han har ett jobb.

Han är ganska snacksalig och söker kontakt med andra passagerare för att lägga ut texten om olika ämnen och vill verka viktig. Han har satt i system att ringa SL:s växel för att klaga på chaufförerna, jag har själv sett honom göra det två gånger bara senaste månaden. Det kan vara saker som att de har takluckan öppen när han vill att den ska vara stängd(trots att det är 25-30 grader varmt i bussen), han verkar gå igång på att ge order.

Han brukar även konfrontera chaufförerna direkt. Tidigare i somras började han gorma om takluckan redan innan han gick på, och när chaffisen inte lydde så skrek han "fuck you" och gick iväg för att ringa SL istället för att gå på bussen

Tack och lov inte bara jag som har stött på den här dåren!
Citera
2024-01-09, 17:42
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrsulaLeGuin
Kan meddela att skäggige mannen som alltid gick klädd i shorts, Domenico Lo Sinno, verkar ha flyttat till Sundsvall.
Jag googlade hans namn. Han dog i september 2023.
Citera
2024-01-09, 19:46
Medlem
Rorschachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kido-n
Jag googlade hans namn. Han dog i september 2023.

Frös han ihjäl?
Citera
2024-01-09, 20:23
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Hehe ja Henne vet man ju iaf var man har. Hon hörs ju över halva city när hon sätter igång!

Nudden är OCD-killen i Bromma. Han arbetar som skötare i det äldreboende som är inhyst i våran BRF, men förut så arbetade han i Traneberg/Alvik så man såg honom ofta där. Bor gör han i Abrahamsberg.

Syns ”Nudden” till fortfarande? Eller är han botad?
Citera
2024-01-10, 01:55
Medlem
Kido-ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rorschach
Frös han ihjäl?
Sommaren tog kål på honom.
Nä. Jag har ingen aning.
Jag hittade hans namn på en Fonus sida.
Citera
2024-01-10, 17:58
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Syns ”Nudden” till fortfarande? Eller är han botad?
Bor inte kvar i Bromma tyvärr, men jag såg honom på tuben i somras (Stora Mossen), så då fanns han kvar iaf!
Han såg väldigt trött ut, samt han har även blivit rejält gråhårig! Inte så konstigt iom att han är 55+

Pratade inte med honom dock, för han såg ut att vara mitt i en av sina "Procedurer", och då är det litet taskigt att störa honom!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in