Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-10, 18:04
  #397
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andersdamaan
Bor inte kvar i Bromma tyvärr, men jag såg honom på tuben i somras (Stora Mossen), så då fanns han kvar iaf!
Han såg väldigt trött ut, samt han har även blivit rejält gråhårig! Inte så konstigt iom att han är 55+

Pratade inte med honom dock, för han såg ut att vara mitt i en av sina "Procedurer", och då är det litet taskigt att störa honom!

Tack! Otroligt att han inte har kunnat bli av med dessa ”tvångsritualer” ännu. Det måste ha varit på 90-talet som jag stötte på honom ett antal gånger. Nu vet jag ju i och för sig inte hur aktiv han har varit med att få hjälp av sjukvården.
Citera
2024-01-11, 00:28
  #398
Medlem
Andersdamaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonny00
Tack! Otroligt att han inte har kunnat bli av med dessa ”tvångsritualer” ännu. Det måste ha varit på 90-talet som jag stötte på honom ett antal gånger. Nu vet jag ju i och för sig inte hur aktiv han har varit med att få hjälp av sjukvården.
När det gäller hjälp så har han inte varit speciellt aktiv efter vad jag har förstått.
Han bodde på ett gruppboende i Traneberg i slutet av 90:talet, men det verkar tydligen varit den största vårdinsatsen som han har åtnjutit.

Synd att han skall behöva ha dessa tvångstankar, för Nudden är en riktigt trevlig och verbal kille när inte hans psyke drar iväg med honom!
Citera
2024-01-12, 10:59
  #399
Medlem
logiskts avatar
Många favoriter genom åren!
De jag minns bäst är ju Jesustanten, Rebellrobban (räknas han?? Har inte sett honom vid slussen på flera år), Atenmannen, ”Bingolotter, bingolotter”-mannen som satt i rullstol i gången på centralen, och bubblaren: tanten vid Mosebacke torg som vrålar ut från sitt fönster på hörnet i tid och otid. Oftast handlar det om att hon ska polisanmäla folk som rastar hunden och någon stackare som sopar gatan utanför Södra Teatern (med kvast, bör sägas, inte med någon maskin som låter). Nån som vet mer om henne?

Edit: i kollektivtrafiken var det ja - nevermind Mosebacke-kvinnan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback