2024-12-29, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Nej det är inget problem men varför skulle jag lägga tid på en oempatisk person som dig?
-För att du visar empati?
Citera
2024-12-29, 09:51
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenOtroligaStruten
Det finns hopp om mänskligheten, även om man inte kan tro det här ibland...
Hamsterboll visar det...

Man behöver väl inte ens särskilt mycket empati för att beröras av Pia's situation...
Märkligt att det är så få här på forumet som tycks göra det...

Pia sa själv i en lajv nyss att hon inte är 'en apa att göra narr av och skratta åt...'

Önskar att Pia kommer till insikt själv, om ingen varken vill, eller tillåts att hjälpa henne...
Hon skulle kunna få ett bättre liv än så här, men det är inte lätt att vända allt utan hjälp...

Pia förtjänar allt ont på jorden - och dom som inte förstår det är efterblivna.

Jag vill se Pia ligga och gråta i sitt eget piss.
Jag vill se henne lida.
Senast redigerad av biljardballe 2024-12-29 kl. 09:54.
Citera
2024-12-29, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Inte ens pengarna?
Jag kanske har missat något men har aldrig hört henne nämna pengar i den bemärkelsen att det skulle lösa några relationer?
Tycker dom verkat ganska nöjda med en låda vin för dagen och lite mat.

Den perioden när hon precis erkänt hon fått pengarna och var tillbaka hos Hasan och var elskad osv, så nämnde hon upprepat att hon var rik, smal, snygg mm. Alla ville byta med henne, hon hatade på de med klarna mm.

Efter det igen skar sig gjorde hon flera uttalanden kring hur han eller någon man ens tänkte på att vara otrogen när de hade "allt det här" med en hänsyftning till sig själv.

Så jag tror hon har otroligt svårt att förstå och är sårad över att Hasan valt andra. Och nu verkar inget hon gör få honom att ändra sig (tack och lov för det!).
Citera
2024-12-29, 10:32
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Pia förtjänar allt ont på jorden - och dom som inte förstår det är efterblivna.

Jag vill se Pia ligga och gråta i sitt eget piss.
Jag vill se henne lida.

Seriöst? Vad har hon gjort som är så hemskt att hon förtjänar ”allt ont på jorden”? Det finns många, många som är mycket ondare, kan du inte fokusera ditt hat på dem? Alla islamister, terrorister, våldtäktsmän, mördare, krigsförbrytare, pedofiler, skattefifflare, hustrumisshandlare, nazister, djurplågare, knarkförsäljare till exempel. Mig veterligen har Pia varken förnedringsrånat eller misshandlat någon. Hon utnyttjar inte ens systemet genom bidrag utan betalar ur egen ficka.

Som sagt. Det finns en anledning till att folk hamnar på gatan. De har problem och är jobbiga att ha att göra med och vill inte ha hjälp. Ofta är de inne i sitt missbruk och sviker sina nära och kära gång på gång. Men de behöver hjälp. Och som samhälle har vi ett ansvar att hjälpa även dem som skadar sig själva och inte förstår att de behöver hjälp.

Detta hatet mot Pia, en alkoholiserad tvåbarnsmamma, är verkligen inte rimligt.
Citera
2024-12-29, 10:32
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ibland tänker jag på häxprocesserna i Sverige under 1600-talet och undrar hur människor kan göra så. Hur de kan hata en annan kvinna så mycket att de tror att hon är en häxa. Sen läser jag den här tråden och förstår.

Det känns bra att veta att jag inte är en del av mobbens alla fall.

Hade Pia levt under häxbränningarnas tid, hade hon varit den som räckte över den brinnande fackla som tände bålet! Och njutit av att ha satt dit en annan kvinna för häxeri...DET är Pia, det!

Hur går det med de där empatiska tillfällena, du påstår dig känna till? Du har ju sett dessa, o då borde det inte vara något problem för dig att skaka fram dessa highlights över Pia Pissfittas empatiska "förmåga"...

Edit: Läste ditt svar där du riktade fokus på någon annan gällande Pias (o)förmåga att visa/känna empati för någon annan än sig själv.
Du är en Pia du med...sätter dig över andra med att förminska. Exakt det som Pia gör. Så välkommen till häxbränningen...Pia visar dig tillrätta, så att du får en bra plats!
Senast redigerad av MaeWest 2024-12-29 kl. 10:39.
Citera
2024-12-29, 10:36
Medlem
biljardballes avatar
Citat:
Seriöst? Vad har hon gjort som är så hemskt att hon förtjänar ”allt ont på jorden”? Det finns många, många som är mycket ondare, kan du inte fokusera ditt hat på dem? Alla islamister, terrorister, våldtäktsmän, mördare, krigsförbrytare, pedofiler, skattefifflare, hustrumisshandlare, nazister, djurplågare, knarkförsäljare till exempel. Mig veterligen har Pia varken förnedringsrånat eller misshandlat någon. Hon utnyttjar inte ens systemet genom bidrag utan betalar ur egen ficka.

Som sagt. Det finns en anledning till att folk hamnar på gatan. De har problem och är jobbiga att ha att göra med och vill inte ha hjälp. Ofta är de inne i sitt missbruk och sviker sina nära och kära gång på gång. Men de behöver hjälp. Och som samhälle har vi ett ansvar att hjälpa även dem som skadar sig själva och inte förstår att de behöver hjälp.

Detta hatet mot Pia, en alkoholiserad tvåbarnsmamma, är verkligen inte rimligt.

Är du seriös? Eller är du bara korkad?

Du kan ju börja med att ta reda på hur hon behandlar, och har behandlat sina barn. Om du fortfarande inte förstår så är du lika sjuk i huvudet som kärringen.
Citera
2024-12-29, 10:56
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljardballe
Är du seriös? Eller är du bara korkad?

Du kan ju börja med att ta reda på hur hon behandlar, och har behandlat sina barn. Om du fortfarande inte förstår så är du lika sjuk i huvudet som kärringen.

Hon klarade inte av att ta hand om sina barn och förlorade därmed vårdnaden. Det händer många hundra i Sverige varje år. Vet du hur många barn som växer upp med enbart en förälder? Eller i fosterfamilj? Tycker fortfarande inte att hon förtjänar ”allt ont i världen” för det. Tvärtom tycker jag att hon förtjänar hjälp, vård och stöd.
Citera
2024-12-29, 11:30
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Hade Pia levt under häxbränningarnas tid, hade hon varit den som räckte över den brinnande fackla som tände bålet! Och njutit av att ha satt dit en annan kvinna för häxeri...DET är Pia, det!

ts!

Dagens bästa inlägg.

Sedan hade Pia fått med sig människor som struten och Hamsterboll för att rättfärdiga sina handlingar.
Citera
2024-12-29, 11:41
Avslutad
Citat:
Hon klarade inte av att ta hand om sina barn och förlorade därmed vårdnaden. Det händer många hundra i Sverige varje år. Vet du hur många barn som växer upp med enbart en förälder? Eller i fosterfamilj? Tycker fortfarande inte att hon förtjänar ”allt ont i världen” för det. Tvärtom tycker jag att hon förtjänar hjälp, vård och stöd.
Hon tackar nej till hjälp och vård. Vilket stöd menar du? Om man tex tar dom som hyllar henne på tiktok så är det inget bra stöd. Tvärtom så stjälper det henne istället.
Hat hjälper inte heller.
Hennes empati som du pratar om vill jag gärna att du ger mig några exempel på.
Dom jag ömmar för är hennes barn,fd make, grannar där hon tidigare bodde, Hasan och Hasans grannar.
Jag vill henne inget illa. Men jag har svårt att känna sympati för henne.
Senast redigerad av tindraninni 2024-12-29 kl. 11:59.
Citera
2024-12-29, 11:44
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ibland tänker jag på häxprocesserna i Sverige under 1600-talet och undrar hur människor kan göra så. Hur de kan hata en annan kvinna så mycket att de tror att hon är en häxa. Sen läser jag den här tråden och förstår.

Det känns bra att veta att jag inte är en del av mobbens alla fall.
Nej!!! Kan inte fatta att någon skrev en taskig kommentar på internet om en "publik"( ) person det är fan lika illa som att bränna någon levandes.
Citera
2024-12-29, 12:20
Medlem
biljardballes avatar
Citat:

Hon är en vidrig människa, en helvetes demon.
Hon behöver ingen hjälp, det finns inget att bota - hon är bara en hemsk människa.
Citera
2024-12-29, 12:36
Medlem
MaeWests avatar
Hur går det med Pia Pissfittas bravader?
Bor hon kvar på det senaste hostelet?
Har hon telefon-terrat Hasan för att få honom att åter släppa in henne i lägenheten? (Är övertygad om att det är det hon gjorde för att få komma in vid jul. Nu snart nyår!! )
Blev hon ett hemsläp i önskan om att denna gång hitta ett gratis boende där en man kan agera hennes passupp.

Med tanke på att det är söndag o systemet stängt, så blir det väl några skäppor vin på någon lokal i eftermiddag...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in