2024-12-29, 01:20
Medlem
Molekyl3ns avatar
Vilken tragisk människa, synd om barnen dock.
Citera
2024-12-29, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mummut
Hur länge har hon druckit så våldsamt som hon gör nu? Var det lika illa när hon hade barnen? Skulle så gärna vilja höra från hennes ex-man hur hon var innan? Har hon alltid varit lite koko eller har det funnits en tid då hon har ”helt normal”?

Undrar också! Speciellt nu när vi går över till Gräddis2025. Det är väldigt vilt nu? Har det alltid varit så? Jag hittade henne i samband med att hon skulle grisa ner sin lägenhet, som blev såld, nu i höstas.

Uppskattar att man håller det privat... För barnens skull. Det är väl lika bra. Pias närvaro på internet kan väl myndigheter se så.
Märkte ex-mannen något..? Undrar man ju. Kanske något drag/beteenden i efterhand åtminstone eller?

Men man blir ju självklart nyfiken. Det är tragiskt förstås.
Senast redigerad av errorerrorerrror 2024-12-29 kl. 01:25.
Citera
2024-12-29, 02:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av errorerrorerrror
Undrar också! Speciellt nu när vi går över till Gräddis2025. Det är väldigt vilt nu? Har det alltid varit så? Jag hittade henne i samband med att hon skulle grisa ner sin lägenhet, som blev såld, nu i höstas.

Uppskattar att man håller det privat... För barnens skull. Det är väl lika bra. Pias närvaro på internet kan väl myndigheter se så.
Märkte ex-mannen något..? Undrar man ju. Kanske något drag/beteenden i efterhand åtminstone eller?

Men man blir ju självklart nyfiken. Det är tragiskt förstås.

Nej det har aldrig varit väldigt vilt av det man kunnat se på sociala medier, hon är full, inte redlös.
Missta inte hennes utbrott och märkliga beteende för något alkoholmissbruk, det gör hon lika bra nykter.
Citera
2024-12-29, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratdancer
Nej det har aldrig varit väldigt vilt av det man kunnat se på sociala medier, hon är full, inte redlös.
Missta inte hennes utbrott och märkliga beteende för något alkoholmissbruk, det gör hon lika bra nykter.

Nej då, jag läste Weezls inlägg också och håller med. Har samma uppfattning.

Tack för svar.
Citera
2024-12-29, 05:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weezl
Håller också med. Varje gång hon har sitt på det säkra kommer det fram, hennes grandiosa självbild och nedvärderande syn på exakt ALLA andra. Hon anser att hon står över andra, kallar alla inklusive sina egna barn pissmyror och diverse vidriga saker. Hon är också VÄLDIGT tydlig med på vilka sätt hon är bättre än oss andra - hon är smartare, snyggare, rikare, smalare, ALLT. Det är sån hon är, en narcissistisk personlighet som gör det som krävs för att få sin vilja igenom - oavsett vem hon behöver kasta under bussen. Går någon emot henne gör hon allt för att som hon själv säger, förstöra deras liv och KROSSA dem. Även om det är en pojkvän, en vän eller egna barn. De kommer få ångra att de inte underlåtit sig henne och lytt. Hennes egna minderåriga barn ska straffas för att de köpt dåliga presenter eller inte bjudit på middag ute - då hånskrattar hon och pratar om hur hon ska hämnas på de små ”pissfittorna”.

När hon sedan inte lyckats få som hon vill och inte känner sig uppskattad och avgudad, då vänds det och det är synd om henne. Då är alla elaka mot henne, hon mår dåligt, hon kämpar och är ledsen för att ingen hjälper. Att många hjälpt tills de nästan öst livet ur sig själva bryr hon sig inte ett dugg om, för det skar sig till slut när de inte längre passat upp henne tillräckligt eller sagt ifrån om något. Barn på Tiktok skickar tröstkramar och vill att man ska vara snäll mot henne och vill samla in pengar, hon mår ju inte bra. Det är exakt vad hon vill ha. De har fallit i fällan och hon kommer suga ut allt vad hon kan, tills de inte är till nytta för henne längre. Då ska de få veta vad hon egentligen tycker om er som ställt upp. Ni lägre stående bönder med klarna-lån och feta magar. Pia kommer önska livet av även er i en livesändning nästa gång hon sitter säkert i ett nytt hem och har någon att styra över.

Hon är inte så här för att hon är sjuk, det har även psykiatrin kommit fram till. Det är hur hon är som person, en renodlad psykopat med narcissistiska drag. Hon är däremot sjuk i missbruk, som förvärrar allt. Både hennes egen personlighet och hennes vardag. Blev hon nykter hade hon kunnat ha ett fungerande liv igen kanske. Med miljonen på kontot är nykterhet nog inte inom synhåll, hon kommer dricka vin varje dag och få andra att hjälpa henne med kostnader för boende och annat. Följarna tror inte hon har några egna pengar, när det är så synd om henne. Hon manipulerar alla för att få det hon vill ha.

Hoppas Jonas låst dörren inatt.
Utmärkt analys dessa slutsatser är även sånt jag själv tänkt på efter hennes videor över jul där en kaxig arrogant hånflinande pissrumpa satt och var så nöjd över alltihop och nu den videon live hon trampar runt och är gnällig sur fräser och spottar och beter sig. Nej detta är inte ett beteende av psykisk ohälsa
Citera
2024-12-29, 06:51
Medlem
Hamsterbolls avatar
Ibland tänker jag på häxprocesserna i Sverige under 1600-talet och undrar hur människor kan göra så. Hur de kan hata en annan kvinna så mycket att de tror att hon är en häxa. Sen läser jag den här tråden och förstår.

Det känns bra att veta att jag inte är en del av mobbens alla fall.
Citera
2024-12-29, 07:11
Avstängd
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Ibland tänker jag på häxprocesserna i Sverige under 1600-talet och undrar hur människor kan göra så. Hur de kan hata en annan kvinna så mycket att de tror att hon är en häxa. Sen läser jag den här tråden och förstår.

Hon väljer att dokumentera sitt inte alltför vackra liv och sin inte alltför vackra personlighet på nätet.

Hon kan inte kallas barn av sin tid. Hon har däremot fått en kanal som hon använder för att kunna höras.

Det är självklart att hon får kommentarer när hon beter sig som hon gör. Lösningen på denna häxjakt som du kallar det är att hon lägger ner TT. MEN det vill hon inte, troligtvis för att hon känner sig ensam/obekräftad och det är en känsla hon inte kan hantera.

De kommentarer Pia får är hatiska eller uppmuntrande och ingetdera är bra för henne.

Att skriva t ex ”Det gör du rätt i..”, ” Fina gräddig…”, ” Du är mitt spiritanimal…” etc är nog det sämsta för henne.

Hon behöver:
1. Lägga ner sociala medier
2. Sluta dricka ( behöver hjälp )

Och inget av ovan är möjligt just nu, hon har en bit av nedförsbacken kvar.
Citera
2024-12-29, 08:43
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:

Är det inte du som egentligen är häxan med tanke på de saker du kan se som ingen annan kan.
Väntar fortfarande på underlag där du visar på empati ifrån Gräddis, borde ju inte vara problem?
Citera
2024-12-29, 08:53
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isterbandsdoktorn
Är det inte du som egentligen är häxan med tanke på de saker du kan se som ingen annan kan.
Väntar fortfarande på underlag där du visar på empati ifrån Gräddis, borde ju inte vara problem?

Nej det är inget problem men varför skulle jag lägga tid på en oempatisk person som dig?
Citera
2024-12-29, 09:03
Medlem
Isterbandsdoktorns avatar
Citat:
Nej det är inget problem men varför skulle jag lägga tid på en oempatisk person som dig?
Tydligen är det ett problem eftersom du inte kunnat redovisa någonting alls.
Du snackar skit.
Citera
2024-12-29, 09:45
Medlem
DenOtroligaStrutens avatar
Citat:

Det finns hopp om mänskligheten, även om man inte kan tro det här ibland...
Hamsterboll visar det...

Man behöver väl inte ens särskilt mycket empati för att beröras av Pia's situation...
Märkligt att det är så få här på forumet som tycks göra det...

Pia sa själv i en lajv nyss att hon inte är 'en apa att göra narr av och skratta åt...'

Önskar att Pia kommer till insikt själv, om ingen varken vill, eller tillåts att hjälpa henne...
Hon skulle kunna få ett bättre liv än så här, men det är inte lätt att vända allt utan hjälp...
Citera
2024-12-29, 09:45
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vichy6
Tvångsvård lär inte vara aktuellt utefter det man ser när hon lajvar. Det finns massor av människor som behöver det och blir förbisedda, Pia är inte en av dem.

Där har du en ganska betydande grej. Gräddrumpan är absolut inte en tvångstvårdspatient. Idag skall de enormt till för att få tvångsvård. Pia är inte av dem, men jag önskade nog att hon skulle vara det för hennes egen del. En vacker dag då förfallet gått så pass långt kanske hon får tvångsvård men det skall som sagt mycket till. Den svenska psykiatrin har ju lagt ned totalt under de senaste 40 åren, både på gott och ont.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in