Citat:
Ursprungligen postat av
DIV1
Klarar knappt av att titta på hennes senaste video när hon försöker städa inför familjerätten, det tragiska fortsätter. Smuts, alkohol och snöre i dörren.
Någon kommentarede och frågade om de inte ska ha något köksbord så att de kan äta tillsammans, men enligt Pia så vill barnen ändå bara äta framför datorn. Vart nu datorn är? Påminner om hennes syn på barnens bristande hygien och att "hon inte ska blanda sig in i det för att de behöver integritet".
Utöver psykisk ohälsa och missbruk så måste det finnas någon personlighetsstörning som gör att hon ser så nedlåtande på sina barn. Det är som att de inte duger om de inte ger henne tillräckligt med kärlek, eller betalar för hennes lunch på Subway.
Hon är sjuk och resonerar på ett sjukt vis. Hon är behov av tvångsinsatser vi saknar för att inte "kränka" individernas rätt. Ni kan inte sätta diagnoser genom att betrakta hennes akuta problem eftersom de kan vara symptom på annat, precis som alla de som nämnt frontallobsdemens pga drickandet menar exempelvis. Även människor med personlighetsstörningar har generellt det hemtrevligt mm. Svårare psykisk ohälsa gör att det finns en konstig förklaring till allt eftersom hjärnan inte fungerar adekvat.
De här personerna väljer inte att resonera upp och ner och galet. Skulle vi tvinga på insatser såsom boendestöd (det ska som sagt vara människor som är utbildade i att hantera människor med svårigheter väl) hade Pias hem kunnat ha viss standard vi kan kräva att barn ska tillhandahållas såsom köksbord + stolar. Hade hon bott i min stad hade jag lämnat gardiner och annat jag har till övers vid hennes dörr. Antagligen finns det en hel del därute som skulle kunna skänka köksmöbler och annat som hon är i akut behov av men hon förstår inte att hon har behovet utan rättfärdigar de irrationella bortförklaringarna hon har till sin bristande förmåga.
Kvinnor med barn som drabbas av svårare psykisk ohälsa gör inte det av illvilja eller för att de inte vill de egna barnen väl. De tappar förmågan att fungera som de behöver göra i samhället och vardagen.
Jag har sett några klipp nu på hennes möten med människor och tycker det är trevligt att se att folk inte ger sig på henne utan förstår att hon lider av allvarlig sjukdom.
https://www.tiktok.com/@sschamii/video/7201855439384972550?q=gr%C3%A4ddrumpan&t=167699127 4507 Man ser att hon blir mycket glad med en form av naivitet som faktiskt visar ytterliggare på att hon är sjuk. Majoriteten av oss andra i samhället hade blivit mer obekväma med vilt främmande människor som filmar och ropar. Det är därför de flesta kändisarna får svårare psykisk ohälsa med ångestsjukdomar. När beteendet istället orsakas av ohälsan är det nog mer tvärtom.
Det som är konstigt är snarare alla människor som önskar att se henne bli utsatt som om problemet inte redan är att hon socialt inte fungerar och skadorna redan är av social karaktär. Det säger en hel del om folk. Det är ju de där glada människorna som är ett socialt skydd för hennes barn och inte de övriga.