Citat:
Ursprungligen postat av
PumpDump2
Finns inget mer deprimerande än alkoholister. Bra att ni slutar med skiten. Jag hade ”turen” att ha några släktingar som var alkade när jag var barn. Inte mina föräldrar men typ barnvakter, det sitter djupt och barn är smarta. Jag såg redan som ung igenom alkoholen och hur den förstör potentialen hos människor.
Alkohol är egentligen flera ”olika droger” beroende på om man dricker sprit, vin öl osv. Allt är mycket dåligt men det är en skala. Mitt tips är att trappa ned till 3.5or. Jag var lite ”beroende” av 3.5or en gång men slutade tvärt genom att träna mycket för naturliga endorfiner istället, inget problem.
Jag växte upp med en förälder som var alkis, smyg söp då "Barnen sov" blev odräglig och 2-3promille fylla varje midsommar och jul och då var man bara 8-12år, ja sånt sitter kvar.
Jag är själv Alkis idag och dricker till och från, snäll person och omtänksam men.. Sen kommer perioderna då jag super, jag är inte som andra som lägger av efter 1promille eller några öl, jag vill ju uppnå den effekten sen går det överstyr.
Jag kan dricka 12öl 50cl 5.2 styrka som ingenting komma upp i 2promille och fortsätta tills jag inte ens kan gå och råkar alltid ut för något om jag går ut, kan tex sitta hemma som en kväll idag och dra i mig nåra 7,2or och sen fortsätta dagen efter. En Alkoholist kan inte sluta dricka då han väl börjar, men sen finns det även alkoholister som smuttar sina 2 glas whiskey varje kväll eller vin / öl, tar sig upp på jobbet och jobbar.
Båda två har problem, men en del kan prioritera jobb och familj framför drickat medans en del inte kan.
Trappa ner på 3.5or är värre, funkar bara för dom som åkt på wernicke och tremens som måste annars kan dom dö eller få psykos. För andra alkoholister så skapar det fler problem och större sug att gå ner på bolaget.