2024-12-22, 18:35
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Jag kan ge dig att Johan borde kunnat det då han ju jobbar med vintersport .

Vintersport är en rätt vidd benämning, nu vet jag inte vad Johan arbetar med för sporter men det finns personer som enbart arbetar med exempelvis skidsport eller ishockey. Det betyder inte att man har koll på alla vintersporter.

Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Ber om ursäkt om frågan diskuterats tidigare, men har de tävlande tillgång till en "fusklapp"? I flera avsnitt har jag noterat att de tävlande inte sällan gissar på de svar som finns om alternativ i Duo-appen. Förra gången Farrah var med gissade hon högt på nästan alla alternativ i en fråga, lite för att kolla om Luuk skulle reagera och avslöja sig med en grimas eller nåt? Jag tror faktiskt aldrig att jag denna säsong hört någon gissa fel på något som inte finns som svarsalternativ i Duo-appen.

Det skulle i och för sig vara så att de använder de tävlandes svar i appen. Men deras gissningar är så oerhört ologiska och långsökta i så fall. Som i fredags då man skulle gissa på en arkitekt med irakisk anknytning. Glans skojade och sa Saddam. Medan Farrah direkt högg till med ett "Hussein" kanske? Väldigt långsökt att brainstorma fram just det namnet, men inte så dumt om man har Hussein som ett av flera alternativ.
På vilket sätt är det långsökt? Om det är nåt namn man som svensk har koll på så är det väl Saddam och Hussein?
Citera
2024-12-22, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tranquility Bas
Vintersport är en rätt vidd benämning, nu vet jag inte vad Johan arbetar med för sporter men det finns personer som enbart arbetar med exempelvis skidsport eller ishockey. Det betyder inte att man har koll på alla vintersporter.

På vilket sätt är det långsökt? Om det är nåt namn man som svensk har koll på så är det väl Saddam och Hussein?
Jag kan ha fel , men jag är ganska säker på att Johan är/ har varit programledare för Vinterstudion som ju främst bevakar skidsport . Nog tycker jag han borde kunnat det
Citera
2024-12-22, 18:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av klorin287
Nä men i fredags var jag faktiskt bättre än båda lagen. Trots fördel av att sitta hemma i TV-soffan händer det inte alla gånger.
Det är bra. Själv nollade jag Innsbruck och efter det var jag helt borta på det mesta😂
Citera
2024-12-22, 18:59
Avslutad
Citat:
Jag kan ha fel , men jag är ganska säker på att Johan är/ har varit programledare för Vinterstudion som ju främst bevakar skidsport . Nog tycker jag han borde kunnat det
Jag kunde Skeleton och då bara för att jag sett det en gång och reagerade på att de hade huvudet framåt. Den sporten är faktiskt jävligt okänd
Citera
2024-12-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Jag kunde Skeleton och då bara för att jag sett det en gång och reagerade på att de hade huvudet framåt. Den sporten är faktiskt jävligt okänd
Ja , jag som är jättesportintresserad trodde personligen det var rodel eller bobsleigh så jag gick själv bet .

Var dock lite märkligt att han inte ens nämnde det
Citera
2024-12-22, 23:41
Avslutad
Citat:
Ja , jag som är jättesportintresserad trodde personligen det var rodel eller bobsleigh så jag gick själv bet .

Var dock lite märkligt att han inte ens nämnde det
Sa han inte bob?
Citera
2024-12-23, 01:23
Medlem
Schnyggves avatar
När Farah tar Glans hand och bryter riktningen mot det röda handtaget, föser bort den för att istället dra själv. Det är något med Glans utseende? Ett litet lytt tro? Eller bara någon som gått till överdrift i sminket?
Citera
2024-12-23, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Sa han inte bob?
Det är samma sak som bobsleigh .
Citera
2024-12-23, 21:19
Medlem
ursprungsindians avatar
Reagerade på att Farah frågade "Vad heter man i Irak?" på frågan om arkitekten med irakiskt påbrå. "Det borde väl du veta", tänkte jag. En bättre gissning än Hussein hade väl varit hennes egna namn kanske. Hon är ändå arab.
Citera
2024-12-27, 20:06
Medlem
Crapmagics avatar
En TEQ entreprenör som aldrig varit i tv borde givetvis! få debutera i På spåret i axelvaddar, eller inte

Krävde? Messias att hans partner (i livet) skulle vara en kvinna, och en snygg sådan? för att han skulle gå med på kliva in i buren
Senast redigerad av Crapmagic 2024-12-27 kl. 20:14.
Citera
2024-12-27, 20:14
Medlem
Crapmagics avatar
Hur reagerar flashbackmän på en kvinnlig cowboy? känner jag igen henne? det ryckte i mitt cowboysnöre

Den populära tex mex rätten kallas kebab!
Senast redigerad av Crapmagic 2024-12-27 kl. 20:18.
Citera
2024-12-27, 20:16
Medlem
Joe Blows avatar
"Chap å klack å Cadillac"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in