Citat:
Ursprungligen postat av
Azdz
Jag kan ge dig att Johan borde kunnat det då han ju jobbar med vintersport .
Vintersport är en rätt vidd benämning, nu vet jag inte vad Johan arbetar med för sporter men det finns personer som enbart arbetar med exempelvis skidsport eller ishockey. Det betyder inte att man har koll på alla vintersporter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Ber om ursäkt om frågan diskuterats tidigare, men har de tävlande tillgång till en "fusklapp"? I flera avsnitt har jag noterat att de tävlande inte sällan gissar på de svar som finns om alternativ i Duo-appen. Förra gången Farrah var med gissade hon högt på nästan alla alternativ i en fråga, lite för att kolla om Luuk skulle reagera och avslöja sig med en grimas eller nåt? Jag tror faktiskt aldrig att jag denna säsong hört någon gissa fel på något som inte finns som svarsalternativ i Duo-appen.
Det skulle i och för sig vara så att de använder de tävlandes svar i appen. Men deras gissningar är så oerhört ologiska och långsökta i så fall. Som i fredags då man skulle gissa på en arkitekt med irakisk anknytning. Glans skojade och sa Saddam. Medan Farrah direkt högg till med ett "Hussein" kanske? Väldigt långsökt att brainstorma fram just det namnet, men inte så dumt om man har Hussein som ett av flera alternativ.
På vilket sätt är det långsökt? Om det är nåt namn man som svensk har koll på så är det väl Saddam och Hussein?