Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-12-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikofsweden
1. Ärvt den av sin Far.

2. "Lånat" den av SB's vapenlager i Skandiakomplexet.

Är det säkerställt att SB hade vapenlager i Skandiakomplexet?
Borde man inte ha andra sorters vapen än revolvrar i ett sådant lager?
Citera
2024-12-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knattarna
Så NF missar helt SE när han är på väg mot Dekorima?

I ditt scenario bör nämligen NF möta SE mellan Skandia och Dekorima. För det blir svårt för SE att hinna fram till Dekorima innan han möter NF.

Eg så är det frågan här om NF just passerar Skandias port och Engström kliver ut...

Är det något NF skulle reagerar på när han har sina hörlurar på ?

För det borde ju räcka ...tidsmässigt

NF reagerar på omvärlden för att han känner igen LOP inte att han möter någon innan ...Eller om Engström skulle komma ut från en port när han går förbi..

En sak slog mig just....

Om NF inte möter någon på vägen fram mot LOP så passerar han väl inte AB heller ...!?

Hjälp mig här för isåfall bör det ju vara AB som är Tensonmannen väl ?
Senast redigerad av Problem2020 2024-12-26 kl. 14:04.
Citera
2024-12-26, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Fråga 1

Så när han kommer ut 23:20:40 från Skandia så känner han ju direkt igen LOP stå där vid Sari ...dels på kläderna och att han ju sett dom 2 gånger..

Fråga 2..

Vart är AB då ?

AB är ju NFs katalog blåa Tensonmannen och går långt ut på trottoaren för han spanar lite åt olika håll och går konstigt för han är rejält full....NF påstår ju att Tensonmannen går märkligt

När Engström ser dom börjar gå mot Skandia så är alltså Engström före LOP...

Nu vet ju Engström att om han väntar på LOP vid lämpligt ställe så kommer LOP gå förbi...Engström ser troligen inte AB för han går bakom !

1. Det är GM-SE inre mindset jag är ute efter och siktförhållande från entrén till Sari. GM-Se har när han klivit ut från Skandia gett upp. Han vet inte att LOP är vid Sari. Han kollar dit får man anta innan han går mot tunnelbanan. Hur kan han identifierar LOP på det avståndet?

2. Var är NF under tiden LOP står vid Sari tills han hamnar bakom LOP.
Citera
2024-12-26, 13:29
Medlem
Citat:
1. Det är GM-SE inre mindset jag är ute efter och siktförhållande från entrén till Sari. GM-Se har när han klivit ut från Skandia gett upp. Han vet inte att LOP är vid Sari. Han kollar dit får man anta innan han går mot tunnelbanan. Hur kan han identifierar LOP på det avståndet?

1 Sari är eg inte så viktigt bara LOP är norr om Skandia och att Engström känner igen LOP på avstånd , anledningen till att han känner igen LOP är ju att han just sett dom innan !

2 Hjälp mig lite när NF måste passera Skandias port !

Jag trodde att NF passerar ca 23;20;40 när Engström kliver ut och lägger inte märke till Engström ( Han har hörlurar på sig och just köpt Metallicas nya Master of Puppets)

My bad...

Master of puppets gavs ut 3mars 1986 så NF måste då ha lyssnat på Ride the Lightning av Metallica
Senast redigerad av Problem2020 2024-12-26 kl. 13:39.
Citera
2024-12-26, 13:36
Medlem
Citat:

Behöver lite hjälp av experterna i tråden...

När hör NF av sig och lämnar vittnesmål ang LOP och Tensonmannen?

Jag har för mig att han dröjer lite med det...

Det innebär att folk han möter på trottoaren innan LOP inte kanske registreras av NF...!

Utan NF reagerar på att han känner igen LOP ..

Därav så kan ju Engström komma ut från Skandiasport utan att NF måste reagera på det...
Citera
2024-12-26, 14:18
Medlem
Citat:
Behöver lite hjälp av experterna i tråden...

När hör NF av sig och lämnar vittnesmål ang LOP och Tensonmannen?

Jag har för mig att han dröjer lite med det...

Det innebär att folk han möter på trottoaren innan LOP inte kanske registreras av NF...!

Utan NF reagerar på att han känner igen LOP ..

Därav så kan ju Engström komma ut från Skandiasport utan att NF måste reagera på det...
Skrev fel där, men både AB och NF bör preciseras.

Fråga 1? Hur kan SE identifiera LOP på det avståndet?
Citera
2024-12-26, 14:25
Medlem
Citat:
Skrev fel där, men både AB och NF bör preciseras.

Fråga 1? Hur kan SE identifiera LOP på det avståndet?

Vilket avstånd exakt blir inte så viktigt utan det viktiga är att Engström känner igen LOP på kläderna när han kommer ut från Skandia...

Som jag sagt tidigare så har han just sett dom 23:05 vid Grand...Då borde ju Engström lätt känna igen LOP på minst 25-30 m..

AB är ju i min hypotes Tensonmannen ..Så vart exakt han är får vi ju info av NF

Han skulle väl tillomed kunna se LOP gå över Sveavägen eller är det avståndet för långt ?
Senast redigerad av Problem2020 2024-12-26 kl. 14:31.
Citera
2024-12-26, 14:38
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Eg så är det frågan här om NF just passerar Skandias port och Engström kliver ut...

Är det något NF skulle reagerar på när han har sina hörlurar på ?

För det borde ju räcka ...tidsmässigt

NF reagerar på omvärlden för att han känner igen LOP inte att han möter någon innan ...Eller om Engström skulle komma ut från en port när han går förbi..

En sak slog mig just....

Om NF inte möter någon på vägen fram mot LOP så passerar han väl inte AB heller ...!?

Fast i ditt scenario som jag svarade på fick ju SE syn på LOP vid Sari och började gå mot Dekorima från Skandia. Då blir det väldigt svårt för honom att undvika att passera NF gåendes. Det borde NF ha märkt?

Om SE istället går ut precis efter att NF passerat kan han inte gärna bli Dekorimamannen. För han kan knappast gå typ 10 meter före LOP hela vägen till Dekorima utan att LP märkt det.

Citat:
En sak slog mig just....

Det stämmer att NF inte såg någon annan som kan vara Björkman.

Var och en får dra sina egna slutsatser.
Citera
2024-12-26, 14:45
Medlem
Citat:
Fast i ditt scenario som jag svarade på fick ju SE syn på LOP vid Sari och började gå mot Dekorima från Skandia. Då blir det väldigt svårt för honom att undvika att passera NF gåendes. Det borde NF ha märkt?

Om SE istället går ut precis efter att NF passerat kan han inte gärna bli Dekorimamannen. För han kan knappast gå typ 10 meter före LOP hela vägen till Dekorima utan att LP märkt det.

Jag håller med om att om NF möter LOP 10m efter Skandia så blir han inte Dekorimamannen...

Men om NF möter LOP ca 20-25 m norr om Skandia och Engström går fortare så borde han ju hinna stå vid Dekorima ett kort tag om LOP går långsamt...
Citera
2024-12-26, 14:51
Medlem
Knattarnas avatar
Citat:
Jag håller med om att om NF möter LOP 10m efter Skandia så blir han inte Dekorimamannen...

Men om NF möter LOP ca 20-25 m norr om Skandia och Engström går fortare så borde han ju hinna stå vid Dekorima ett kort tag om LOP går långsamt...

Om SE går ut från Skandia efter att NF passerat ligger SE framför LOP hela vägen fram till Dekorima. På relativt nära avstånd. Sen ställer han sig där som en julgran.

Oavsett om man tänjer på avståndet lite tycker jag inte att det är trovärdigt att LP skulle ha missat allt detta totalt. Tyvärr.
Citera
2024-12-26, 14:55
Medlem
Citat:

Jag tycker vi börjar komma någonstans...

Om inte NF möter eller passerar någon innan han möter LOP så är det troliga att det är AB som är Tensonmannen...!

Då måste ju GM dyka upp någonstans ifrån på Sveavägens trottoar...!

Då är ju verkligen Engström en kandidat till att plötsligt dyka upp på trottoaren genom Skandias entrén...

Jag anser att om min teori ska hålla så måste han komma ut ca 20m före LOP för att LP inte ska direkt reagera på det...

Går han fortare för att hitta en lämplig plats så kan han vara så mkt som 30m före till Dekorima...

Annonspelaren är en bra plats att stå skymd och ev ladda vapnet...

När LOP passerar annonspelaren då kliver Engström fram bakom och blir den AB ser...

Men då gäller det att NF antingen missar Engström vid porten eller att NF möter LOP minst 20-25m norr om Skandia...
Citera
2024-12-26, 15:00
Medlem
Citat:
Om SE går ut från Skandia efter att NF passerat ligger SE framför LOP hela vägen fram till Dekorima. På relativt nära avstånd. Sen ställer han sig där som en julgran.

Oavsett om man tänjer på avståndet lite tycker jag inte att det är trovärdigt att LP skulle ha missat allt detta totalt. Tyvärr.

Japp om avståndet är så kort så är det korrekt...

Alternativet är att NF missar Engström då har han ju gått om tid...

Samtidigt är det ju faktiskt så att om Tensonmannen är AB så missar väl NF GM oavsett...!?

NF går ju förbi Dekorimahörnan också och nämner väl isåfall ingen där heller..!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in