Citat:
Ursprungligen postat av
Knattarna
Fast i ditt scenario som jag svarade på fick ju SE syn på LOP vid Sari och började gå mot Dekorima från Skandia. Då blir det väldigt svårt för honom att undvika att passera NF gåendes. Det borde NF ha märkt?
Om SE istället går ut precis efter att NF passerat kan han inte gärna bli Dekorimamannen. För han kan knappast gå typ 10 meter före LOP hela vägen till Dekorima utan att LP märkt det.
Det stämmer att NF inte såg någon annan som kan vara Björkman.
Var och en får dra sina egna slutsatser.
Jag tycker vi börjar komma någonstans...
Om inte NF möter eller passerar någon innan han möter LOP så är det troliga att det är AB som är Tensonmannen...!
Då måste ju GM dyka upp någonstans ifrån på Sveavägens trottoar...!
Då är ju verkligen Engström en kandidat till att plötsligt dyka upp på trottoaren genom Skandias entrén...
Jag anser att om min teori ska hålla så måste han komma ut ca 20m före LOP för att LP inte ska direkt reagera på det...
Går han fortare för att hitta en lämplig plats så kan han vara så mkt som 30m före till Dekorima...
Annonspelaren är en bra plats att stå skymd och ev ladda vapnet...
När LOP passerar annonspelaren då kliver Engström fram bakom och blir den AB ser...
Men då gäller det att NF antingen missar Engström vid porten eller att NF möter LOP minst 20-25m norr om Skandia...