Liten korrigering om Lisbeths skrikande bara. SE får faktiskt den frågan i Hovrätten och nekar då kategoriskt till att han hört Lisbeth skrika. Därför menar jag att man behöver söka en förklaring till det.
Min hypotes är att han inte kan medge att han hörde Lisbeth skrika eftersom han placerar sig 15-20 meter från skotten utan att märka något. Det blir ju ännu osannolikare om han hörde skrik också. Därför stryker han skriket precis som han stryker väktarsamtalet.
Från Hovrätten:
Försv: Det finns andra personer som har sagt att hon skrek, men det har du inte uppfattat. E: Nej det har jag aldrig gjort.
Som hypotetisk GM var det nog omöjligt för SE att känna till att LP skrek efter skotten utan att ringa någon och kolla om hon skrek?
Var efterspelsvittnet SE fortfarande inne i receptionen på Skandia och pratade med HO när OP mördades kan det så klart vara den enkla förklaringen.
Men om den här tråden inte ska självdö får vi väl hjälpas åt och hitta på någon tillkrånglad anledning till varför den hypotetiska SE som GM inte hörde LP ropa på hjälp.
Ibland så nämns det för mig att jag måste tycka Engström är så jävla smart och så beräknande med hans lögner och påhitt...
Men hans klocktittande...Den är ju helt urusel !!...Den är så jävla dålig att jag snart börjar tro att den är sann ...haha
Många använde sina klockor för att titta på när de kontrollerade tiden på 80-talet. Det är bara i modern tid man endast har klockan som ett "herrsmycke" att visa upp för andra och aldrig själv tittar på den.
Det där trodde jag överintelligenta människor som du kände till?
"Lösningen" har alltså blivit att SE flyttar tiden för att få alibi från att begå högersväng och hamnar därmed i dilemmat att det innebär att han samtidigt får alibi från att befinna sig vid mordplatsen i skottögonblicket (både utstämpling och mordtid blir 23.20). GM får då panik över att han inte kan spegla GM och forcerar sig därför fram genom att stryka tid för att hinna till mordplatsen i tid för skotten?
Är det riktigt uppfattat?
Enligt SE:s uppfattning om mordtiden får han för övrigt alibi från den okända högersvängen även vid utstämpling 23.19 om han ska hinna bort till Sari och avsnäsas på ett så diskret vis att LP inte noterar det. Han kan således både ha kvar kakan och äta den.
Mordtiden är ingen stor fråga i media i mars. De uppgifter som finns är 23.20 och 23.21, det är ungefär jämnt skägg. Dessa uppgifter finns i pressen, vad jag vet, från 2/3.
RB och SE verkar 1/3 utgå från mordtid 23.20 när de diskuterar möjlighet att hinna ut på Sveavägen. Varifrån de fått den tiden vet jag inte. SE kanske faktiskt noterade den på väg ut från Skandia.
Oavsett allting så är 23.20 tvivelsutan den mordtid han konsekvent förhåller sig till. Och eftersom hans uppfattning om utstämplingstiden på samma sätt utan tvivel är 23.20, så blir det problem om han ska parkera sig intill skotten.
Jag tycker det låter som när mindre begåvade brottslingar försöker ljuga allt eftersom när deras historia inte går ihop.
Här är det de mindre begåvade SE-kramarna som ständigt flyttar målstolparna.
För tillfället är det rätt uppfattat att:
"SE flyttar tiden för att få alibi från att begå högersväng och hamnar därmed i dilemmat att det innebär att han samtidigt får alibi från att befinna sig vid mordplatsen i skottögonblicket (både utstämpling och mordtid blir 23.20). GM får då panik över att han inte kan spegla GM och forcerar sig därför fram genom att stryka tid för att hinna till mordplatsen i tid för skotten? "
Skulle denna fullständigt bisarra "hypotes" visa sig ha logikluckor hittas genast nya "hypoteser" på av de som ljuger om efterspelsvittnet SEs skuld allt eftersom, när deras "historia" inte går ihop. Denna process kallas tydligen "modern forskning" för de som ägnar sig åt den.
Kollade upp en annan sak som jag inte riktigt får ihop...
NF beskriver ju en väldigt speciell färg på den man som förföljer och jämför den med en telefonkatalog från Sthlm 1986...
När jag jämförde den färgen och jämförde med ABs jacka från rekonstruktion så är jag fan 99% säker på att det är ABs jacka som NF beskriver...!
Det innebär att GM måste ju komma till Sveavägens trottoar någonstans ifrån !
Alltså 120m ifrån brottsplatsen så vill jag påstå att paret Palme och AB går mot brottsplatsen
Men 20m ifrån brottsplatsen så är dom plötsligt 4 personer..
Olof
Lisbeth
AB
GM
Då måste ju GM isåfall snedda Sveavägen efter att NF sett LOP med AB...Eller så har GM kommit ut från t.ex Skandia...!
NFs uppmärksamhet stiger nog först när han hört skotten och kan ha blandat ihop de två olika blå nyanserna mellan Tensonmannen och AB något.
Det är ganska vanligt att vittnen tar fel på färger och nyanser på kläder.
Din slutsats om 99% får stå för dig, men som så mycket annat när det gäller att ljuga om SEs skuld verkar siffran dragen direkt ur det berömda hålet med "sämre ljusförhållanden".
Men då måste LJ se 2 personer eller helt enkelt ljuger för att skydda sin "homie" från Rotebro...
Glöm inte heller att CP hade provat flyktvägen in på Tunnelgatan redan på 70-talet när han "provdräpte" en småbarnsfar i den stökiga "Monte Carlohörnan" mitt i julrushen.
Där har "bajonettfavoriten" ett litet övertag gentemot den obeväpnade grafikern.
Om Tensonmannen är AB så är det rätt intressant detta...
CP och Engström är ju dom enda personerna i materialet som har en anledning att kunna befinna sig på trottoaren utan att komma ifrån någonstans....
CP kan stå som Hinsehäxan också påstår i trappuppgångar längs Sveavägen och sälja och möta upp folk utan att behöva komma någonstans ifrån....
SE kan ju av naturliga skäl också komma till Sveavägens trottoar utan att komma ifrån någonstans utan bara komma ut från Skandia så är han där liksom...
Det innebär ju att om Tensonmannen är AB och att 3 personer plötsligt blir 4 personer så måste den fjärde personen komma från en "lucka" på trottoaren...
Vilket stämmer faktiskt på både CP och SE....
Du får gärna utveckla lite vad du menar med:
CP och Engström är ju dom enda personerna i materialet som har en anledning att kunna befinna sig på trottoaren utan att komma ifrån någonstans....
"Anledning att kunna befinna sig"? "Utan att komma ifrån någonstans"?
Skapades CP och SE på trottoaren genom Guds inblandning?
"Det är inte ovanligt att SEktmedlemmar hyser vad utomstående uppfattar som vanföreställningar"
LJ har medgett själv att han blev hotad av CP:s polare. I rättegången tilltalade CP LJ direkt och mer eller mindre uppmanade honom att frikänna honom. Men allt detta sopas under mattan av någon anledning och många tar LJ:s ord som gospel.
Vittnespåverkan är ett välkänt fenomen.
Jag tror kanske inte att LJ kände igen CP, men det kategoriska uteslutande som han torgfört kan man faktiskt ifrågasätta.
Nu har Morelius uttryckt sig lite olika om hur den väntande mannen uppträdde, men så här sa han till Gunnar Wall 2010:
”Han står inte helt stilla utan går omkring lite grann. Även när han står på ett ställe rör han sig, det liknar det här typiskt oroliga sättet som en tjackpundare har. Det känner jag igen för jag har jobbat med ungdomar som har alkohol- och narkotikaproblem. Dessutom växte jag upp i Sköndal–Farsta under den absolut svåraste perioden på 60- och 70-talen.
I klassen jag gick var vi sexton grabbar som följdes åt till nian. Det var jag och tre till som klarade oss från att hålla på med preparat. Så att känna igen en pundare var inget svårt.”
Det här var en pundare?
”Jaja, jaja.”
Kan kraftiga Kortisonöverdoser ha som biverkning att personen ger "ett pundigt intryck" i motljus och på lite håll?
Jag gnäller om färger hela tiden, förlåt för det. Men grejen är den att människor har otroligt begränsat färgminne också. Ovanpå färgblindhet, ljus och annat.
Om man skulle kolla på en färg i ett rum och sen gå ut i ett annat rum för att kolla på olika exempel på nyanser av färgen, skulle dom allra flesta få problem. Om man inte är tränad i det.
Några skulle även plocka ut helt fel färg också.
Kvinnor är generellt bättre på färger än män, det är genetiskt.